Milloin kannattaa mennä yskän takia lääkäriin?
Eli heitä ainakin käyttäisin näytillä. Yskä voi kyllä jatkua jopa 4-6 viikkoa ilman tulehduksiakin. Ja voi olla jo uusikin tauti päällä.
Kommentit (9)
Itselläni ja lapsilla ollut yskää jo 4 viikkoa. Nuhaakin oli välissä, ja kurkku vähän kipeä. Kuumetta ei ole ollut. Varmaan jotain flunssaa luulen, mut kuinka kauan tää voi jatkua ja koska kannattaisi mennä lääkäriin?
viimeksi kun kävin flunssaoireitten takia lääkärissä, se käski laittaa kaulaliinan paremmin.
Nyt on jotain kiinalaisten 100 päivän yskää liikkeellä. Anoppi yskinyt joulukuusta itse tammikuusta...
Itse kävisin varmaan, jos yskä jatkuisi kolme neljä kuukautta. Viime kesänä mulla kesti yskä tasan kahdeksan viikkoa eikä tullut mieleenkään käydä lääkärissä.
yskän takia ei oo tarpeellista käydä lääkärissä?
- Yskä on kestänyt yhtäjaksoisesti yli 6 viikkoa
- Yskään liittyy pitkittynyttä kuumeilua
- Ysköksissä on verta tai muuta hämärää
- Yleisvointi on huono vielä viikon-parin kuluttua yskän alkamisesta
- Esiintyy hengenahdistusta levossa tai rasituksessa
Näin lääkärinä ohjeistaisin. Hyväkuntoinen aikuinen saa yskiä ihan rauhassa kyllä parikin kuukautta, jos yskä ei muuten menoa haittaa.
syvään en pysty hengittämään, kun alkaa silloin taas yskittämään. rinta on kipeä ja vähän selkäkin, mutta johtuu varmaan jatkuvasta yskimisestä?
kuumetta ei ole ollut, vain paleleva ja vähän kipeä olo aika ajoin. viimeksi kun olin jumpassa, alkoi pyörryttää. ehkä pitäisi vielä levätä.
yskiessä tulee kellertävää limaa aina välillä. ei verta.
olo on väsynyt, mutta selviän kuitenkin arjesta. pakkohan se on.
oli minulle vihainen. Olin kuulemma viittä vaille kehukokuumeessa. Hän sanoi, että parin viikon yskän jälkeen pitäisi käydä.
itsestään ohi meni...ei siis lääkärissä käynyt, kun ei ollut muuta kuin tuo yskä!
kannattais käydä tarkistaa tulehdusarvot.
Itselläni ja lapsilla ollut yskää jo 4 viikkoa. Nuhaakin oli välissä, ja kurkku vähän kipeä. Kuumetta ei ole ollut. Varmaan jotain flunssaa luulen, mut kuinka kauan tää voi jatkua ja koska kannattaisi mennä lääkäriin?
viimeksi kun kävin flunssaoireitten takia lääkärissä, se käski laittaa kaulaliinan paremmin.