Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taviksella tähtäimenä maraton! Etsintäkuulutetaan tsemppikaveria Länsi-Tampere/ Ylöjärvi- suunnalta

25.02.2009 |

Olen kolmekymppinen perheenäiti. Tällä hetkellä odotan vauvaa (rv 18). Olen haaveillut maratonille osallistumisesta jo usean vuoden ajan, mutta talon rakennuksen vuoksi haave on lykkääntynyt. Nyt kun tämän tulokkaan synnyttyä lapsilukumme on kaikella todennäköisyydellä täysi, niin ajattelin, että on aika vihdoin tarttua haaveeseeni, johon sisältyy paljon muutakin kuin se maraton.

Mun haaveena ei ole treenata hullun lailla puolta vuotta maratonille ja vetäistä se kiukulla läpi, jonka jälkeen voi huokaista ja kehuskella, että tulipahan sellainenkin sitten koettua ja saavutettua, vaan... Haluan pitkäjänteisesti edetä kohti tavoitetta, olkoon se varsinainen maratonjouksu vaikkapa vasta viiden vuoden kuluttua.

Haluan kuunnella omaa kroppaani ja edetä siten, että keho ja mieli kulkevat samoja polkuja. Tavoitteeni on kohottaa (juoksu)kuntoani pitkäjänteisesti sellaiselle tasolle, että aina silloin tällöin ja huvikseni voisi pienen lisäharjoittelun turvin osallistua maratonille tms tapahtumiin ilman sellaista aivan hillitöntä panostusta. Kuvioon kuuluisi tietenkin terveellinen elämä kaikin puolin.

Vinkkejä harjoitteluun saa varmasti netistä ja oma ammattitausta (fysioterapeutti) antaa kyllä hyvän pohjan juoksua tukevan harjoittelun laatimiselle. Mutta en kuitenkaan ihan täysin usko siihen, että selviän yksin. Toivoisin tälle piitkälle projektille samanhenkistä kanssataivaltajaa. Mieheni on juonessa mukana, mutta yhteisille lenkeille vauvan synnyttyä ei niin vaan pääsekään (vanhempi lapsi on jo 5v.).

Toivoisin kovasti, että löytäisin ennen "projektini" alkua sellaisen kaltaiseni, joka kenties vielä asuisikin melko lähellä, että yhteiset lenkitkin onnistuisivat.

Eli jos sinulla on pieniä lapsia (vaikka vielä masussa), haaveilet hyvästä kunnosta (ehkä jopa maratonista) ja olosta (kokonaisvaltaisesti, ei hampaa irvessä meinikiä) ja olet siinä kolmissa kymmenissä tai jotain sinnepäin ;), asut jossain Länsi-Tampereen/ Ylöjärven lähistöllä (Itse asun Siivikkalassa), niin ota rohkeasti yhteyttä, niin tutustutaan ja suunnitellaan yhteistä mukavaa ja pitkäjänteistä projektia ilman kilpailuhenkisyyttä.

kyllermi@gmail.com

ps. etsin kunnes löydän, joten tämä etsintäkuulutus on voimassa. Käyn aina välillä nostelemassa viestiä ylöspäin, jos meinaa tippua ja annan tippua, jos satun jonkun löytämään :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla