Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pientä vauvaa nukuttaa vatsalleen myös yöllä?

25.02.2009 |

Meillä poika 3,5vk ja mahavaivainen, örisee ja ähisee paljon unissaan ja vatsankouristelun aikana myös itkeskelee. Päivisin olen muutamia kertoja nukuttanut vatsalleen, voiko siis myös yöllä? Ei ensiksi tykkää kun laitan vatsalleen mutta kun nukahtaa niin nukkuu kyllä ihan hyvin. Ja vauva nukkuu samassa huoneessa..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun väänteli ja käänteli itseään selällään ollessaan jo muutaman pvän ikäisenä ja kerran sitten keksin laittaa vatsalleen ja voi sitä autuaallista ilmettä :) röyhtäykset tuli hyvin ja kun pulautteli kovasti niin ei ollut vaaraa että tukehtuisi omaan pukluunsa. Ja nukuttettiin vatsallaan myös öisin ja kysyin vielä asiasta neuvolassa ja siellä th sanoi, että ei näe siinä mitään vaaraa tms. kunhan ei laita vauvan pään alle mitään minkä vauva voisi vetää kasvoilleen tai ettei nukuta liian pehmeällä alustalla. Osaa siis kyllä kääntää pään sivulle että henki kulkee.

Vauvojen patjathan on aika kovia joten ei ongelmaa. Ja meillä tuo pikkumies nukkui vatsallaan myös vaunuissa ennenkuin piti alkaa pukemaan lämpimämpää ja paksumpaa päälle niin ei enää mahtunut, mutta kesällä ja ihan pienenä oli hyvin tilaa :)

Poika on nyt 8kk ja vatsallaan nukkuu edelleen ja vaikka osaa jo kääntyä itse miten haluaa niin koko yön nukkuu vatsallaan ja hyvin nukkuukin, 11 tuntia heräämättä pylly pystyssä tuhisten :)

Kannattaa siis kokeilla kaikkia erilaisia nukuttamis asentoja että vauvalla olisi hyvä olla :)

Vierailija
2/2 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään suositellaan vauvan nukuttamista selällään, vaikka entisaikaan nukutettiinkin aina vatsallaan.

Meidän vauvalla (1 kk) on lonkkalasta ja lääkärin kehoituksesta on nukutettava sekä vatsallaan että selällään tasapuolisesti. Näin olen tehnyt ja nimenomaan yöllä vauva nukkuukin paremmin vatsallaan.

Ehkä se vaara olisi juuri se, että joku lakanan ym. menisi hengitysteiden eteen. Tiukka petaus lakanassa ja kova patja, niin kyllä vauvat osaavat pitää pään oikeassa asennossa. Itse herään sitten siihen kun vauva ähisee ja "nokkii" patjaansa merkiksi, että ruokaa pitäisi saada :-)

Jotain yhteyttä vatsallaan nukkumisen ja kätkytkuoleman välillä on yritetty selvittää, mutta siitä ei ole saatu todisteita kuitenkaan.

Kyllä minua aluksi hirvitti vatsallaan nukuttaminen, mutta kun näkee miten rauhallisesti vauva siinä asennossa nukkuu, niin ihan levollisin mielin nukutan vatsallaan.

T. Jaffa ja tyttö 1 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla