Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kumpi parempi??

11.07.2007 |

auttakaa tietämätöntä :(

eli siis pian pitäisi ruveta varmaan talveksi haalaria pojalle katsomaan.. hän on nyt 1v,2kk ikänen eli talvella (marras-maalis) olisi siis 1v,7kk-1v,11kk.. hän käyttää nyt 86 cm vaatteita, on n. 80cm pitkä.. kannattaako ostaa 86cm haalari vai 92cm?? onko nuo haalarit kauhean tiukkoja vai helpostikkin hihoista, lahkeista yms. löysiä, siis yleensä?? ja toinen ja tärkeempi kysymys kuuluukin kannattaako ostaa mielummin sellainen puku minkä päällinen on vedenkestävää vai ihan tavallinen?? hän on vielä kanssani kotona, mutta talvella varmaan jo päiväkodissa, haen koko ajan töitä.. täältä kun olen lukenut, moni on sanonut että päiväkodissa usein laittavat kuravaatteet päälle vaikka haalari olisikin vedenkestävä.. ja vielä yksi kysymys, onko haalari talvihaalari jos sen kuvauksessa sanotaan lämmin fleesevuori tai polyesterivuori??? nyt tunnen oloni ihan idiootiksi mutta kun ei ole tosiaan kokemusta näistä asioista vielä, viimetalvella poika oli äitiyspakkauksen puvussa kun istui aina ulkona vaunuissa kun oli niin pieni.. kiitos hirmusesti jos joku jaksaa vastata!!! ja tietysti kaikille hyvää ja vielä pitkää ja lämmintä kesää, toivottavasti haalareita ei tarvitse vielä piiitkään aikaan vetää kaapista esiin ;)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolloin voit ostaa sopivan haalarin vaikka käytettynä. Tällöin et tarvitse kasvunvaraa vaan voit ostaa vaikka tarvittaessa toisenkin halvemman haalarin, jos kevät yllättää.

Päiväkodeissa tosiaan laittavat kurahousut päälle. Reimateccejä tms. vedenkestäviä ei myöskään saa laittaa kuivauskaappeihin, joita pk:ssa käytetään.

Rentouttavaa kesää!

Vierailija
2/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen että ostat haalarin lähempänä talvea. Usein Reimatecit ovat aika reiluja, meidän pojalla oli koko viime talven 80 cm Reimatecin haalari, poika oli silloin 1v6kk-1v10kk. Keväällä kun vaihdettiin kevyempään haalariin, oli talvihaalarissa vielä tilaa. Tänä vuonna todennäköisesti ostan 86 cm ja pojalla ikää silloin 2v6kk -> Poika tosin on ikäisekseen kohtuullisen pieni, nyt 2v2kk kun on, käytetään 74-80 kokoisia vaatteita. Osa 86 paidoista menee ja muutamat 86 housut. Jos olisin itse ostanut haalarin kesällä, olisin ostanut liian ison, kokeiltiin syksyllä 86, mutta reppana meinasi hukkua siihen.

Meidän esikoisella on myös Reimateciä, eikä tarhassa laiteta kurahousuja sen päälle, kun olen nimenomaan kieltänyt sen. Poika on aika kuumaverinen ja toppavaatteet+kurahousut on aivan liikaa hänelle. Ainakin meidän kuopuksen viimevuotisen Reimatecin sai laittaa kuivausrumpuun, esikoisen takki+housut yhdistelmää ei saanut. Itse ostan mielummin vedenkestävät talvivaatteet, senkin takia, kun itse käydään ulkona lasten kanssa, ei niitä kuravaatteita tarvitse laittaa päälle.

Mareila+Muksut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että kannattaa ostaa haalari vasta talven kynnyksellä, niin osaa ostaa oikean koon. Meillä on ollut Lassien talvihaalari ja viime talvena oli motionwearin haalari. Molemmissa kosteussuojaus, ja nämä puvut saa laittaa kuivauskaappiinkin. Olenkin ostanut puvut sillä silmällä, että päiväkodissa laittavat pukuja kuivauskaappiin. Pukevat kyllä todella märällä kelillä kurahousut päälle, enkä ole sitä erikseen kieltänyt. Kotona en noita kurahousuja käytä ja kosteuden ovat pitäneet ihan hyvin. Itse en ole valmis maksamaan Reimatecistä, kun nuo haalarit menee noin yhden talven ja sitten ovat taas pienet. Ja meillä on nuo edullisemmatkin merkit kestäneet ihan hyvin.

Vierailija
4/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itsekkään ajatellut ostaa mitään 100 euron kieppeillä olevaa pukua.. kun tosiaan käyttöikä on niin lyhyt ja muutenkin.. tietty laatutuote on laatutuote mutta kun ei ole intoa niitä sitten missään kirppareilla myydä yms. niin ostan mielummin muutaman kympin puvun..

jos joku jaksaisi vielä vastata tuohon viimeiseen kysymykseen siitä vuorijutusta olisin todella iloinen, tunnen edelleen itseni idiootiksi ;)

Vierailija
5/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tietää saako tuollaisen kosteussuojatunpuvun laittaa sellaiseen kuivauskaappiin??