Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakataa syyttämätä päiväkoteja ja kouluja! Lasten pahoinvoinnin OIKEA syy on

Vierailija
25.02.2009 |

yleinen arvomaailman romahtaminen ja ihmisten henkinen juurettomuus.

Näistä seuraa se, että ihmisten itsekkyys ja omaan napaan tuijottaminen pääsevät valloilleen. Lapset jäävät jalkoihin, kun aikuiset hajottavat perheitä ja pakenevat riippuvuuksiin etsiessään ikuista onnea. Välinpitämättömyys lisääntyy, kun kaikkea pitää suvaita eikä toisten asioihin saa puuttua silloinkaan, kun olisi tarvetta. Nykyajan ihmisten elämää ohjaavat raha, valta ja seksi.

Tätähän ei tietenkään saisi 2000-luvun Suomessa sanoa, mutta jos uskonto ja perinteiset perhearvot palautettaisiin kunniaan, ihmiset voisivat jo sillä paljon paremmin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ongelmana on sukupolvien välisen ketjun katkeaminen. Toki rahan, vallan ja seksinkin yrikorostunut asema on ongelmallinen.

Vierailija
2/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ongelmana on sukupolvien välisen ketjun katkeaminen. Toki rahan, vallan ja seksinkin yrikorostunut asema on ongelmallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän vastaavat kielteisesti ne, ketkä ova erotteita uraputki-ihmisiä.

Olen niin samaa mieltä kanssasi ap. Ja vaikka en uskovainen sanan varsinaisessa merkityksessä olekaan, niin olen sitä mieltä, että uskonnon kautta tulee se moraali ja raamit omalle käytökselle.

Mua häiritsee vanhemmat, jotka ovat sitä mieltä, että heidän lapsensa ovat aina parhaita ja muista ei ole niin väliksi. Luokissa on levottomuutta, kun siellä rakkaat silmäterät kilpailevat minä minä ykköspaikasta ja nyrkkitappeluin selvitetään miten se asia menikään, kun äiti sanoi että olen luokan paras juoksija.

Mä olen sanonut naapureille, että jos meidän lapsia tapaa koiruuksia tekemästä, voi vapaasti ojentaa paikan päällä ja mielellään haluaisin kuulla itsekin tästä. Sitten on näitä vanhempia, joiden lapsia ei kielletä mistään ja jos suoraan sanotaan mihin lapsi on osallistunut, sanotaan, ettei meidän Erkki.

Herätkää!

Vierailija
4/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole uskovainen ja surettaa, jos ei ihmisiä saada kuriin muulla kuin uskonnolla. Kyllä pitäis nyt jokaisen vähän katsoa peiliin tässä maassa.

Vierailija
5/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tuo uskontopuoli menee kohdaltani ohi, en ole siihen kilahtanut.

Moraalini ja elämänarvoni ovat kyllä kohdallaan, ja tunnen myös aikuisen ihmisen vastuuni lapsia kohtaan.

Käyn kyllä töissä, mitään ambitioita minulla ei työelämässä ole, eli en ole mikään uraputki-ihminen.

Rakastan perhettäni, ja toimin sen mukaan.

Vierailija
6/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyvässä yhteisöllisyydessä ja elämän raamittamisessa on paljon hyvää. Esim. raamatun 10 käskyä ovat oiva elämänohje kenelle vain.

ap

Vierailija
7/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monet erot ovat turhia, ja johtuvat vain aikuisten itsekkyydestä ja kypsymättömyydestä. Mutta tämähän on tabu.

Vierailija
8/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto pitäisi paluttaa sille kunniapaikalle missä se ennen oli.

Vierailija
9/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos 27 yliopistoa on tullut siihen tulokseen että päivähoitoryhmän koko korreloi koululaisten käytöshäiriöiden kanssa, niin miksi asiaan pitäisi ruveta uskontoa sekoittamaan? Jos kaikki vanhemmat rupeaisivat uskovaisiksi, niin lopettaisivatko he lapsensa viemisen päivähoitoon liian isoon ryhmään liian pitkäksi aikaa? Meneekö kotihoito nykysuomessa akselilla uskonto - ateismi? Itse olen ateisti ja 3-vuotiaaksi hoitanut kotona, koska minulla on järki päässä ja ei-materialistiset elämänarvot.

Briteissä tähän samaan lopputulokseen tultiin kun ruvettiin valtion toimesta subventoimaan päivähoitoa isolla kädellä, siinä toivossa että saatais kaikki äidit töihin. Noh, seurauksena havaittiin lasten käytöshäiriöiden lisääntyneen koulussa.

Vierailija
10/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni joskus voitaisiin erota nimenomaan lasten takia, eikä pysyä yhdessä lasten takia.. ällöttävän mustavalkoinen ajattelutapa, kyllä se vaan niin on että lapsi kärsii enemmän siitä jos joutuu kuuntelemaan ja katselemaan jatkuvasti vanhempien riitaisaa yhteiseloa.. itse olisin toivonut että vanhempani olisivat eronneet juuri meidän lasten takia, niin ei olisi tarvinnut katsella niitä riitoja, joskus hyvin fyysisiäkin ja isän juomista.. mutta vielähän nuo yhdessä elelevät entiseen malliin, ovat uskovaisia (minä en) ja pieneltä paikkakunnalta joten avioero ei tule kysymykseenkään, se on siis kunnes kuolema erottaa..

jos avioliitto on kaikipuolin huono niin erotkaa edes lasten takia!!

Vierailija
11/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään erotaan liian NOPEASTI/HERKÄSTI.

Enkä nyt tarkoita jos toinen vanhemmista juoo, käyttää väkivaltaa tms.

Ensimmäisen huonon hetken tullen erotaan..

Mutta en yleistä.

mielestäni joskus voitaisiin erota nimenomaan lasten takia, eikä pysyä yhdessä lasten takia.. ällöttävän mustavalkoinen ajattelutapa, kyllä se vaan niin on että lapsi kärsii enemmän siitä jos joutuu kuuntelemaan ja katselemaan jatkuvasti vanhempien riitaisaa yhteiseloa.. itse olisin toivonut että vanhempani olisivat eronneet juuri meidän lasten takia, niin ei olisi tarvinnut katsella niitä riitoja, joskus hyvin fyysisiäkin ja isän juomista.. mutta vielähän nuo yhdessä elelevät entiseen malliin, ovat uskovaisia (minä en) ja pieneltä paikkakunnalta joten avioero ei tule kysymykseenkään, se on siis kunnes kuolema erottaa..

jos avioliitto on kaikipuolin huono niin erotkaa edes lasten takia!!

Vierailija
12/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pitkää päivää hoidossa kuin meillä. Eikö tää pitkien työpäivien ongelma ole osaksi juuri sitä ns. luterilaista työmoraalia, joka täällä Suomessa on ollut oikein erityisen isossa arvossa? Koti, uskonta ja isänmaa ja TYÖ TYÖ TYÖ.

Vierailija
13/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kylä kasvattaa- juttu? oliko se joku

Laukaan malli? Jonka on kehittänyt joku perheenäiti ja sitten kiertää kouluilla vanhempainilloissa puhumassa. Eikö siinä ole kyse just siitä, että perusarvot kunniaan, kumma että ihmisille pitää jonku luennoitsijan tulla puhumaan tämmösestä, ollaanko me oikeesti niin vieraannuttu normaalista hyvästä elämästä?

Vierailija
14/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!

Vierailija
15/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen pitäisi olla kaiken edellä, parisuhdetta pitää hoitaa ja lapsista pitää huolta. Ja ennen kaikkea täytyy olla rakkautta.

Ja kyllä syytä löytyy myös päivähoidosta ja koulusta, mutta se on vain yksi osa kokonaisuutta.

Uskonnolla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä nyt eikä ollut menneinäkään aikoina. Uskonto oli vain yksi keino hallita ihmisiä ja siihen ei ole enää paluuta, onneksi.

Vierailija
16/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ne päivät ja elämä meneekin. Jos et koko ajan kehitä itseäsi ja anna enemmän ja enemmän itsestäsi, ole tavoitettavissa anytime, niin mikä olet. Jäät kehityksen kelkasta ja ihmisarvosi on huonompi. Paikalleen ei saa jäädä, mitä siitä on väliä jos vaikka oletkin tyytyväinen siihen nykyiseen olotilaasi ja paikallaan oloon. Aina pitää myydä enemmän ja enemmän ja keksiä uusia juttuja mitä ihmiset voivat sitten ostaa.

Ei siinä ole sijaa lapsille, jos niitä sattunut saamaan, ne tulevat siinä sivussa ja aikaa nille annetaan jos sitä jää.

Vierailija
17/17 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ne päivät ja elämä meneekin. Jos et koko ajan kehitä itseäsi ja anna enemmän ja enemmän itsestäsi, ole tavoitettavissa anytime, niin mikä olet. Jäät kehityksen kelkasta ja ihmisarvosi on huonompi. Paikalleen ei saa jäädä, mitä siitä on väliä jos vaikka oletkin tyytyväinen siihen nykyiseen olotilaasi ja paikallaan oloon. Aina pitää myydä enemmän ja enemmän ja keksiä uusia juttuja mitä ihmiset voivat sitten ostaa.

Ei siinä ole sijaa lapsille, jos niitä sattunut saamaan, ne tulevat siinä sivussa ja aikaa nille annetaan jos sitä jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän