Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuulimunaraskauden kokeneet!

Vierailija
25.02.2009 |

Kysyisin teiltä sellaista, että jos tuulimuna on selvinnyt varhaisultrassa, esim rv 7-8, niin miltä ultrakuva on näyttänyt? Jos sen siis olette nähneet.

Itsellä on kokemusta yhdestä tuulimunaraskaudesta parin vuoden takaa, silloin se selvisi rv 7 (ultratessa lääkäri sanoi heti, että täältä ei kyllä normaalia raskautta löydy) ja viikon päästä uusintaultrassa ei edistystä, joten edessä oli lääkkeellinen keskeytys. Mutta en yhtään muista, miltä kohtu ultratessa näytti, enkä sitä, että näytettiinkö sitä mulle edes.

Nyt pari päivää sitten kävin alkuraskauden ultrassa, nimenomaan tuulimunapelon vuoksi, rv piti olla 7+4. Lääkäri ei löytänyt sykettä eikä edes selkeetä kuvaa sikiöstä...miten sen selittäisin miltä ultrakuva näyttää...Eli löytyi sikiöpussi, jonka sisällä näkyy toinen pussi, jossa ohuet vaaleat reunat, mutta tämän sisällä siis pelkkää mustaa. Sitten löytyi toinen sikiöpussi, joka oli pienempi ja täysin tyhjä, eli alkanut kaksosraskaus tämä ainakin on. Mitään mittoja ei lääkäri osannut sanoa tarkemmin, mutta kun katselen ultrakuvaa niin tämän haaleareunaisen pussin mitta on n. 13mm. Tai siinä lukee tällainen mitta. Sykettä ei varsinaisesti siis näkynyt, lääkäri tuijotti pitkään ruutua ja sanoi, että ehkä jos tätä oikeen tarkkaan katsoo niin voisi jotain sykkeen tapaista nähdä, näytti mullekin sitä ja minäkin näin aavistuksen jotain liikahdusta, mutta en missään nimessä mitää selkeetä sykettä.

Olen nyt verrannut edellisen onnistuneen raskauden ultrakuvia, jotka on otettu juuri samaisella viikolla 7+4 ja niissä kyllä näkyvissä jo ihan selkee pieni pötkylä ja sykekin näkyi kunnolla.

Tuli vain mieleen, että onko pienintäkään mahdollisuutta, että toivoa olisi. Rv.t on pakko olla n. 7+4, kuukautisista laskettuna...hedelmöitys ei ole voinut tapahtua vasta kierron loppupuolella. Tällaisissa tapauksissahan on mahdollista että raskaus on alkanutkin myöhemmin ja ei siksi näy ultrassa.

Jotenkin sitä tietää, ettei mitään toivoa ole. Harmittaa vaan tosi paljon katsoa sitä ultrakuvaa, jossa näkyy se tyhjä pussi ja samalla kärsiä tästä 24h pahoinvoinnista, kun tästä ei ole mitään hyötyä, turhaan olen joutunut tätä pahoinvointia kestämään.

Viikon päästä katsotaan uudestaan, tää on vaan yhtä kidtusta odottaa se viikko, varsinkin kun tietää jo ettei siellä mitään uutta näy...ellei tapahdu ihmettä, voi kun voisi uskoa että olisi edes pieni mahdollisuus....

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyi vain se ruskuaispussi, ei siis alkiota eikä tietenkään sikiötä.

Jos viikot on oikeat, niin 7-viikolla pitää näkyä sikio, jolla sykkii sydän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi