Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun mies ei meinaa jaksaa työssään?

Vierailija
24.02.2009 |

Hänellä on melko vaativa työ, jossa on kiireinen aikataulu. On viime aikoina ollut stressaantunut ja sanoo, ettei jaksa enää kauaa käydä siellä. Sairaslomaa ei kuulemma voi hakea, koska sen jälkeen töitä on kahta enemmän. Työpaikalla kukaan ei ota ongelmaa kuuleviin korviinsa vaan työtä syydetään lisää. Uutta työpaikkaa ei juuri nyt ole helppo löytää.

Itse olen kotona kahden lapsen kanssa, kolmas tulossa kesällä. Eli jos mieheni lopettaisi työnteon, olisimme hukassa koko poppoo.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehelläsi vastapainoa työlle, eli aivot ehtisivät levähtää tiukan työtahdin välissä? olen itse huomannut kun alan väsyä vaativassa työssäni, että urheilun avulla saan nukuttua yöt ilman aamuyön heräilyjä.

Suosittelen, että kävisi työterveyshuollossa juttelemassa jaksamisestaan, voi saada sieltä vinkkejä miten asennoitua työantajaan tai omaan itseen joka joka vaatii liikaa. Oma asenne ja rajojen asettaminen työn ja vapaa-ajan välille on monasti isompi asia kuin itse ymmärtääkään ja siihen voi itse vaikuttaa..

Vierailija
2/10 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut tuosta työterveydessä käynnistä, mutta ei kuulemma "ehdi" edes sinne. :( Luulen, että hän saattaa olla jollain tasolla masentunutkin stressin lisäksi ja jokin kevyt, väliaikainen lääkitys saattaisi auttaa... Mutta millä aikuisen ihmisen saa lääkäriin jos hän ei sinne itse mene? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos menisitkin töihin ja miehesi jäisi vanhempainlomalle? Minäkin olen saamassa lasta kesällä ja toiveissa on vastaava järjestely. Ihan siksi että olen kyllästynyt kotonaoloon 11 vuoden jälkeen. Harmi vaan ettei minulla ole vakituista työpaikkaa. Pitäisi löytää joku ainakin puoleksi vuodeksi että onnistuisi...

Me laskettiin että raha-asiatkin kohenisivat näin reippaasti. Minun palkkani on bruttonakin vain muutaman satasen huonompi kuin mieheni ja hänen vanhempainpäivärahansa taas yli tonnin parempi kuin minun minimiäippärahani...

Vierailija
4/10 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaalle... nyt ois taas töihin meno edessä mutta saattaakin lähteä opiskelemaan. raha-asiat vaan täytyy miettiä tarkkaan.

Vierailija
5/10 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mieheni tulot on noin 4000 € käteen kuukaudessa ja talous mitoitettu sen mukaan. Itse en töihin mennessäni saisi lähellekään tuota... ap

Vierailija
6/10 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on kotona, pienissä ympyröissä 6 vuotta ja mies "raasu" tekee töitä hirveästi elättääkseen koko ruletin. Minusta ap nyt sinun pitää ajatella myös miestäsi. Miehesi on uuvahtanut. Työ, josta tienaa 4000 Euroa käteen on taatusti raskas ja miehesi tarvii sapattivapaan jaksaakseen. Kun vauva on syntynyt ja hiukan kasvanut, sinä haet työn ja te elätte pienemmällä jonkun aikaa. Mies saa kaipaamaansa aivolepoa, kun saa olla lasten kanssa kotona. Kyllä mieskin ehtii vielä tienata, nyt tärkeää on saada hänelle työmotivaatio takaisin!

Vierailija
7/10 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa työnantaja voisi hyvin suostua osittaiseen hoitovapaaseen tai 80% työaikaan. Mutta alkakaa nyt ihmeessä säästää ja mitoittaa elämää pienemmille tuloille!

Vierailija
8/10 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kuulemma ratkaise mitään vaan mahdollisesti sen jälkeen olisi entistä isommat odotukset edessä.. Ainoa, joka auttaisi, olisi työpaikan vaihto ja se ei taida tällä hetkellä olla ihan helppoa...

Eli näyttää siltä, että tarvittaisiin vain kikkoja, joilla työstä saa edes siedettävää. Esimies ei välitä, vaika mieheni on hänelle moneen otteeseen ihan selkeästi sanonut tavoitteiden olevan aivan ylimitoitetut. Uutta työtä puskee koko ajan vanhojen jatkoksi eikä työpaikalla ole moniakaan muita, jotka kyseisiä hommia pystyisivät tekemään.

Että näin.

Vierailija
9/10 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi olettaakin, että työ on vaativaa ja vaatii joustoa (pitkää päivää, tavoitettavissa oloa). Ei tuollaista palkkaa makseta (yleensä) 8-16 duunista, jonka voi jättää taakseen kun työaika loppuu.

Miettikää taloutenne ja elämänne uudestaan, kumpi on tärkeämpää raha vai terveys. Nyt teillä on vielä mahdollisuus valita, jos miehesi polttaa itsensä loppuun ja sairastuu vakavasti, valintaa ei enää ole näistä kahdesta, vaan silloin yleensä tulee sekä tulojen että terveyden romahdus vähintään pitkäksi aikaa (jos ei lopullisesti).

Vierailija
10/10 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous ei välttämättä kaadu, jos mies on vanhempainpäivärahalla. Noilla tuloilla se on varmaan pari tonnia kuussa (laske Kelan laskurilla), joten eiköhän se aika hyvin kompensoi vaikka oma palkkasi olisi puolet huonompi!

Ja jos miehesi aloittaa loman joskus lokakuulta, se kestää isäkuukausineen toukokuulle asti. Ja sitten vielä kesäloma perään täydellä palkalla... kyllä siinä ehtii levätä ja miettiä haluaako vastata niihin tuleviin haasteisiin vai kenties hakea aktiivisesti jotain muuta työpaikkaa.

Tuskin mitään kikkoja löytyy.. ellei sitten pirin vetämistä, että jaksaa tehdä hullun kiilto silmissä ympäri vuorokauden töitä...