Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs teen? Lapsi sairas ja mun työnantajalle aiheutuu vaivaa jos en mene huomenna töihin

Vierailija
24.02.2009 |

Koska mulla jäi tänään pahaan vaiheeseen sellainen työtehtävä, jonka olis pitänyt olla huomenna valmis. Saan niin huonoa palkkaa, että ei ole varaa palkata lapsenvahtia enkä muutenkaan halua jättää sairasta lasta vieraalle.

Ja lisäksi mun pitäisi hoitaa huomenna käytännön järjestelyjä työpaikan hallinnon kokousta varten, ei ole sijaista.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä mitä ilmeisimmin edes missään tärkeässä asemassa, jos palkkakin on huono. Joten älä kanna harteillasi sellaisia työnantajan huolia, jotka eivät sinun harteillesi kuulu. Kukaan ei ole korvaamaton työnantajalle, et sinä eikä edes moni tärkeämmässä asemassa työskentelevä.

Mutta lapselle olet korvaamaton, sillä hänen ollessaan sairas olet hänen mielestä paras hoitaja. Joten huolehdi lapsesta, kyllä se työnantaja selviää, sillä se tietää kyllä, että ihmiset sairastuvat välillä.

Vierailija
2/4 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt silloin niin, että jään kotiin sairaan lapsen kanssa ja meen sitten illaks töihin, kun mies tulee kotiin. Toimistomme on virallisesti auki virka-aikana 8-16, mutta joskus on vaan pakko mennä työajan ulkopuolelle tekemään työtehtäviä, joissa on deadline. Tai pystyisitkö hoitamaan etänä noita rästihommia? Vaikeeta on perheen ja työn yhteensovittaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole sinun esimiehesi tehtävä pohtia miten saa nuo hommat hoidettua...

Sinuna olisin huolissani työasioista vain, jos palkansaanti olisi jotenkin kiinni siitä, että hommat tulee tehtyä. Esim. irtisanomisen vaara tai tulospalkkaus.

Vierailija
4/4 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimies hyppää itse puikkoihin milloin vain ja tekee mitä hommaa vain. Itsekin olen valtion virastossa johtopaikalla ja niin on kokouskahvit keitetty itse tarvittaessa ja kokous saatu aikaan muutenkin sekä mm. kirjekuoria pakannut 500 kpl yhtenä päivänä ja milloin mitäkin, jos on ollut resursseista ajoittaista pulaa. Olen tehnyt lähes kaikkien alaisteni töitä joskus jonkun päivän. Arvostukseni alaisteni silmissä on vain tuosta noussut. Tai sitten esimies priorisoi, jos ei väki riitä, että kenen homma seisoo, jos sun työ on pakko saada valmiiksi tai esimies voi pyytää hommallesi lisäaikaa asiakkaalta jne.

ENNENKAIKKEA ONGELMA EI OLE OLLENKAAN SINUN! Jäät hoitamaan lastasi hyvällä mielin.