Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä on ulosottovelkaa ja onko itsari käynyt

Vierailija
24.02.2009 |

mielessä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei todellakaan ole moinen mielessä käynyt! Miksi olisi?

Maksan sitä velkaa pois ja sitten kaikki on taas kunnossa. Muut maksaa asuntolainaa, minä ulosottoa.

Pitäisikö kysyä: Kuinka paljon teillä on asuntolainaa ja onko itsari käynyt mielessä?

Vierailija
2/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo velkaa ulosotossa, mutta itsari on käyny elämän varrella useastikin mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jossainhan sitä on asuttava ja melkeinpä saman tuo maksaa asutko vuokaralla vai omassa. Omaa maksetaan itselle/ perillisille tapeltavaksi, vuokralla elätetään myös muita...

Ei ole itsari käynyt mielessä, miksi pitäisi?

Vierailija
4/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin leikkaukseen meni työt,en pysty töitä tekemään enää omassa ammatissani.Kouluun lähtö olis edessä,onneksi työnanatajan vakuutusyhtiö kouluttaa :D...yhna tuskin pystyn koskaan maksamaan kaikkia pois....Mutta asioilla on tapana järjestyä.....Tulevat perinnöt siirrän suoraan lapsilleni......life goes on ja olen ihan onnellinen.Niin ja velka johtuu epäonnistuneesta asuntokaupasta...=((((

sairaspäivärahasta eivät saa mitään eikä pieni palkkaisesta työstä.On tässä maassa isompiakin tahoja mennyt konkaan kun minä.....!!!!

Vierailija
5/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuntolainaa 140 000 ja kyllä senkin pystyy normaali tuloilla maksamaan.

Vierailija
6/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en mä ole mitään itsaria ikinä miettinyt.. ei vois vähempää kiinnostaa koko velka... en mä sitä ikinä pysty maksamaan joten ihan sama... kaipa ne jotain pari kymppii/kk voi lyhentää sit ku meen takas töihin hoitovapaalta... tietaan töissä vaan 1300e/kk ja on 2 lasta joten suojaosuus on se joku 1000e... ehkä sitä perintöä odotellessa sitten.

Vierailija
7/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on asuntolainaa.

Palkasta menee n. 700 kussa ulosotoon ja toista maksetaan 600€/kk.

Velat pelkästään epäonnistuneesta yritystoiminnasta (toiminimi).

Nyt ole vieraalla töissä.

Jos menisin konkurssiin, niin sitten en tiedä mitä tekisin. Toki kaikkeni teen, ettei mene ja en edes jaksa laskea vuosia, että milloin velka on maksettu pois kokonaan. Jos tämä yrittäminen ei riitä, niin tuskin jaksan täällä enää notkua. Tekotapa on edelleen auki ja se, että onko reilua jättää muita tänne kärsimään.

Vierailija
8/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te lyhennätte tuota lainaa esim. 600 kuussa. Se on ihan ok summa. Mutta yleensä ulosottovelka tulee maksaa pois paljon nopeammin. Oletetaan, että ulosottoon menisi kuussa 600 euroa. Sen liäski sinun pitää vielä maksaa vuokra tai oman asuntolainan lyhennykset esim. 600 euroa/kk. Tuntuisiko maksu/kk silloin suurelta?

Meillä asuntolainaa 140 000 ja kyllä senkin pystyy normaali tuloilla maksamaan.

Vierailija
9/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin siis itsaria 3 kertaa lääkkeillä, joka kerta teholla vatsahuuhtelussa. Silloin ei ollut tulevaisuutta, koska sossu ei piittaa jos yksinäinen ei saa asuntoa luottohäiriömerkinnän takia.

Kun lapseni syntyi, jätin velat surutta huomiotta eikä itsari enää käynyt missään mielessä. Minulla on nyt lapseni, eikä sossu jätä taivasalle äitiä ja pientä lasta vaikka äidillä olisikin luottohäiriömerkintä.

Paitsi että minulla ei ole sitä merkintää vaikka en opintovelkoja pankille maksanutkaan. Kela maksoi takaajana pankille ja minä lyhennän nyt korottomasti velkasummaani tulojeni mukaan Kelalle.

Minulla on kaksi luottokorttia, saan tilattua tavaraa postimyynnistä ja asunnonvaihtoakaan ei estä muu kuin se että nyt vaihto pitää rahoittaa omalla palkalla eikä sossun rahoilla.

Eli ihan turhaan vein 3 kertaa tehohoitopaikan joltakin enemmän tarpeessaolevalta. Jos olisin tiennyt että opintolainojen maksamatta jättäminen ei vie luottotietoja, en olisi koskaan mitään itsaria yrittänytkään.

Ja velkaa olen saanut lyhennettyä n. 3000€, eli sitä on jäljellä 9500€, maksuaika loputon.

Vierailija
10/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mielessä käynyt.... Jos rahan takia pitää itsari tehdä,niin on kyllä todellinen luuseri...

Vierailija
11/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

velkaa tosin on tosi paljon, opintolainaa ja sitten tyhmänä otettua kulutusluottoa tms. Makselen niitä tässä pois sopivassa tahdissa.

En kanskaan ymmärrä, et miks helkkarissa ulosoton takia pitäis harkita itsemurhaa? Jos menis luottotiedot niin sitten menis, kai sitä nyt kauheampiakin asioita voi ihmiselle tapahtua? Toki se vaikeuttaa asioita mutta silti.

Vierailija
12/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä itsari melessä käynyt. Miksi olisi?

Rahaa se vaan on. Elämästä voi nauttia vaikka velkaa on.

Vierailija
13/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin summa oli kolminkertainen. Ei ole mies mitenkään erityisesti masentunut. Tietysti velkojen realisoitumisen aikoihin oli epätoivoinen ja sai paniikkikohtauksenkin. Silti ei pahemmin masentunut vaan optimistisena ihmisenä osaa ottaa elämän kaikkineen vastaan. Ja tärkeintä on tuon kaltaisessa velassa se, että perhe ja ystävät ei jätä vaan seisoo rinnalla. Ei se itsetunto ole taivaissa siinä tilanteessa ja helppo on vajota tosi alas, jos ei ole niitä läheisiä rinnalla.

Vierailija
14/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-olet yh.....

-sairaspäivärahaa jää käteen 842 €

-lapsilisä 146€

-elatustuki 50€ ( luonapito puoliksi isä ei osta lapselle mitään...vaikka on kunnontyöpaikassa)

asumistuki 140 €

vuokra 376 €,viet lapsen isälleen joka toinen viikko bensat 50€ kk,sähkö 50 €kk,lääkkeet (minulla niitä on paljon) ..ei tulla näillä tuloilla toimeen ei sitten millään.Kituutetaan päivästä toiseen sirrellään laskuja ja toivotaan parasta.Lapsi kasvaa uudet vatteet tai siis kirpparilta uudet vaatteet.Toimeentulotukeen ei ole oikeutta.Hävisiin asunto kaupassa 50 000 pakko oli myydä kun jouduin leikaukseen ja pitkälle sairaslomalle,mutta ei ole käynyt itsari mielessä.....

Työnantaja ei järjestä mulle mitään työtä tässä kunnossa......tai siis ammattiani vastaava työtä en voi tehdä enää koskaan.=((((

No mun mahdollisuus on kouluttautua nyt jokiskin,asuntoa ei muualta saada tällä pikku paikkakunnalla on pysyttävä.Pitää ettiä sellainen ammatti jossa olis kokoaik työ ja hyvä palkka.Elän toiveissa....Lapsi lähtee eskariin syksyllä......

Elämä on vääriä valintoja =(((((((( ja geeneistään saa kärsiä....(genettinen sairaus)

Vierailija
15/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulosotossa velkaa noin 10 tuhatta, ja ihan hermona ollaan ja odotetaan päivää kun se saadaan maksettua pois. Miten joku voi olla välittämättä ulosottovelasta?????? Voi kumpa osais itsekkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme