Pienten lasten kanssa Vancouverissa?!
Hei!
Olisin tiedustellut, että millainen paikka on asua kolmen alle 7-vuotiaan kanssa Vancouverin alueella? Olemme ilmeisesti suuntaamassa sinne syksyllä 2010 kun mieheni Kaakkois-Aasian työkomennus päättyy. Tällä hetkellä olen kotiäiti ja tytöt 3 ja 5 ovat koulussa. Kolmas lapsi ''työn alla'' vielä tämän komennuksen aikana eli Kanadaan saavuttaessa meitä toivottavasti olisi jo viisi kappaletta.
Olen lukenut erilaisia yleisiä kirjoituksia Kanadasta. Nyt kaipaisin ihan konkreettista tietoa, että missä kannattaa asua ja kuinka paljon äideille on aktiviteettia pienen vauvan kanssa kun ilmeisesti isommat neidit olisivat jo koulussa kun tulemme? Missä päin Vancouveria asuu suomalaisia, missä hyviä kouluja ja rauhallisia asuinalueita, joissa on ulkoleikkipuistoja?
Kanadassa on ilmeisesti aika vaikea opiskella tai päästä töihin jos mies on työkomennuksella. Olenko väärässä? Haaveilin, että voisin sitten vaikka opiskella jotain kun vauveli olisi hieman isompi tai hakea töihin. Suomessa minulla on korkeakoulututkinto ja työkokemusta rahoitusalalla.
Sellainen käytännön kysymys vielä, että millainen liikenne BC:n alueella on? Ajokokeen joutuu ilmeisesti suorittaan? Lasten kanssa autolla tulisi myös liikuttua, joten onko liikenne ok?