Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen pitäisi työpaikalla huolehtia, että palkkaus pysyy ajan tasalla, minun vai pomon?

Vierailija
22.02.2009 |

Alkaa vähän ärsyttämään, kun muilla osastoilla vastaavaa työtä tekevien palkkauluokkia on viime vuosina korotettu ja nimikkeitä muutettu. Siksi olen jäänyt muista jo selvästi palkoissa jälkeen. Asiasta puhuttaessa pomo on aina sellainen passiivinen "katsotaan nyt" -tyyppi.

Minä olen aina lähtenyt siitä, että esimiehen tehtävä on valvoa että oman yksikön työntekijöiden palkat pysyvät muiden yksiköiden tasolla, mutta olenko väärässä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tämä olisi esimiehen tehtävä, mutta taitaa olla aika yleistä, että hoitavat sen huonosti :-(

Vierailija
2/9 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos haluaa itselleen palkankorotusta, siksi että katsoo ansaitsevansa parempaa palkkaa. Tietysti on ikävää, jos esimies ei koskaan pidä alaistensa puolta, eli on valmis hyväksymään vaikka pienen budjetin työntekijöiden kustannuksella. Saahan sitä sitten omissa kehityskeskusteluissaan mainita, miten kustannustehokkaasti on hommaa pyörittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloilla, joilla on palkankorotus työvuosien perusteella, niin työntekijän on itse niistä huolehdittava eli huomautettava esimiehelleen, että muistaa ilmoittaa palkkakonttoriin korotuksen.

Ja onhan se nyt ihan luonnollistakin, että työntekijä pitää palkastaan huolen. Kun on esim. 40 työntekijää, niin esimiehellä on muutakin mietittävää kuin vuosikorotukset ja sitten pitäisi vielä muistaa, että kenelle ja koska ja kuinka paljon.

Hohhoijaa tätä nykyajan mentaliteettia "ei minun tarvitse omista asioista huolehtia...kyllä joku muu huolehtii"....

Terv. esimies

Vierailija
4/9 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perustelu on se että palkkatiedot on kaikille muille salaisia, eikä kollegat koskaan suostu palkkaansa kertomaan. Samoin vain esimies tietää miten hän on kehityskeskustelussa kenenkin työsuoritukset arvioinut. Meillä kun ei makseta työajasta eikä edes virkanimikkeestä vaan palkka on henkilökohtainen korvaus työsuorituksesta ja se kuka on tehokkaampi saa samasta työstä parempaa palkkaakin.

Mun mielestä jokaisen palkka pitäisi olla julkinen tieto. Vain sillä keinolla voisin itse pitää huolta että palkkani on oikeassa suhteessa vastaavaa työtä tekevään. Minulle on esimiehet yleensä oma-aloitteisesti antaneet kuoppakorotuksia.

Vierailija
5/9 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vapaaehtoista se pärstäkertoimen mukaan maksaminen.

Vierailija
6/9 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäny tulla ikälisät, mutta eipä näkyny. Saa nähä näkyykö ens palkassa. Sanoin asiasta pomolle marraskuussa ja pomo sanoin hoitavansa asian. Sanoin sille taas tuossa ku edellinen palkka tuli, niin sano että mulle ei kuulu vielä ikälisää... Saa nyt nähä mitä sieltä seuraavalla kerralla tulee. Edellisen kerran ku ikälisiä piti tulla niin pomolla meni 5kk ennen ku sai aikaseks sen tiedon palkkoihin ilmottaa.

Vierailija
7/9 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäny tulla ikälisät, mutta eipä näkyny. Saa nähä näkyykö ens palkassa. Sanoin asiasta pomolle marraskuussa ja pomo sanoin hoitavansa asian. Sanoin sille taas tuossa ku edellinen palkka tuli, niin sano että mulle ei kuulu vielä ikälisää... Saa nyt nähä mitä sieltä seuraavalla kerralla tulee. Edellisen kerran ku ikälisiä piti tulla niin pomolla meni 5kk ennen ku sai aikaseks sen tiedon palkkoihin ilmottaa.

Eikö teillä vieläkään arvioida palkankorotuksia suoriutumisen perusteella?

Vierailija
8/9 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että naiset ovat huonoilla palkoilla, jos tuo on asenne. Totta kai itse pyydät palkankorotusta ja ylennystä. On se vähän niin, että jos itse ei tajua pyytää, niin ei ansaitse saada.

Vierailija
9/9 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille, jolle esimies on antanut kuoppakorotuksia. Ainakin meillä kuoppakorotuksia saa ne, joiden palkat on niin surkeat, että tulevat esiin HR-osaston auditoinneissa. Siis jos saa kuoppakorotuksen tarkoittaa sitä, että ei ole itse vuosikausiin huolehtinut palkankorotuksistaan.

Muistakaa naiset myös: ne jotka eivät pyydä palkankorotuksia, eivät yleensä saa myöskään ylennyksiä eivätkä etene urallaan. Esimies katsoo, että tuolla ei ole kunnianhimoa lainkaan.

t: toinen esimies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän