Haluan kertoa teille salaisuuden...
Olen tänään oppinut jotain uutta. Olen ihan itse, omilla pikku kätösilläni, tehnyt silakkafileistä silakkapihvejä. Ja niistä tuli oikein hyviä. IRL en voi tätä ihmettä kertoa kenellekään, koska suurin osa tuttavistani ja kavereistani ei ymmärtäisi, mitä ihmeellistä silakkapihvien tekemisessä on. He eivät uskoisi, että kukaan, etenkään minä (minä näytän ja vaikutan ihan näppärältä, enimmäkseen..), voisi olla niin käsi, että ne voisivat mitenkään tuottaa vaikeuksia. Toinen puoli tuttavistani, ne minut paremmin tuntevat ystäväni, taas eivät ikinä uskoisi, että minä
a) yritin tehdä silakkapihvejä ihan itse
b) että sain ne tehtyä ihan itse
c) että niitä vielä joku pystyi syömäänkin.
Mieheni oli päivän poissa ja hänkään ei oikein usko minua. Yrittää lahjoa teinin tunnustamaan, että hän ne teki, vaikka teini ei ollut edes parin kilometrin säteellä, kun pihvejä ähelsin.
Muusi oli kieltämättä pakastealtaasta, mutta lantturaaste ihan itse raastettua.
Jatkakaa!
Kommentit (24)
ja se on kallis ravintola.
Mitä parisuhteeseen tulee, niin olihan Fletch senkin suhteen ylimielinen avauksessaan. Väittää rivien välissä, että parisuhde on niin hyvässä kunnossa, että hänen ei tarvitse edes loukkaantua verisesti tai saada itku-potku-raivaria, vaikka mies epäilee hänen keittotaitojaan. Kunnon AV-mammahan saa sen raivarin tai vähintään miettii eroa, jos mies tuokin pahvitölkissä olevaa tomaattimurskaa peltitölkissä olevan sijasta kaupasta. Fletch sitten kehtaa esittää, että ei edes siitä ota nokkiinsa, että mies ei usko hänen osaavan paistaa silakkapihvejä.
Miten sinä voitkin olla noin ylimielinen?
:D :D :D
Ma oon tullut muutaman tunnin valein tata ketjua kattomaan ihan vaan nahdakseni tuleeko taa tyyppi (joka ilmaantuu jokaiseen fletchin ketjuun) ja jos tulee niin mitenkohan se saa tasta aiheesta vaannettya kommenttia ylimielisyydesta :D Tulipa nahtya!Mutta ei sitte mielikuvitus riittany etta oisit pystyny yhdistamaan fletchin parisuhteen ja silakkapihvit? Siina sulle haastetta :P
Ja yli kymmenen ensimmäistä viestiä sai lukea, ennenkuin joku idiootti tuli määkymään.
Rupesi ihan silakkapihvejä tekemään mieli, vaikken niistä oikeasti pidäkään! :)
Kaikkien ei tarvitse kaikesta itse pitää, mutta on typerää arvostella monien herkkua kissanruoaksi. Minäkään en ole erityisen ihastunut naudanlihan makuun, mutta ei tulisi mieleenkään väittää naudansisäfilepihviä esimerkiksi koiranruoaksi, vaikka tietääkseni koirat usein kovasti pitävätkin naudanlihasta.
Siitä saa tehtyä vaikka minkälaiset herkkuateriat ja se on hyvää myös ihan vaan paistettuna. Ehdottomasti leivitys ruisjauhoissa ja paras tulos tulee oikeassa voissa paistamalla. Mutta kevyempiäkin herkkuja silakasta voi tehdä. Kissat ja koirat saavat sitten jämät jos sattuu jotain jäämään.