Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiukan leikkimielellä: kertooko ihmisen luonteesta hänen tapansa hoitaa kodin siisteyttä? eli

Vierailija
21.02.2009 |

.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi ylisiisti voisi olla vaikka kuivakka huumorintajuton jne

Vierailija
2/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti ja pikkutarkka on työssäänkin pikkutarkka ja siisti, eikä välttämättä hahmota lainkaan kokonaisuuksia tai on pelokas perfektionisti.

Laajempien kaarien ihmisen kotona on usein sitten taas "suunnilleen" oikein asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse aika huumorintajuton ja huono kodinhoitaja / siivooja.

Vierailija
4/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on sairaat ihmiset ja pikkuvauvojen äidit ym.

Vierailija
5/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kertoo elämäntilanteesta.

Minulla olisi siistimpi koti, jos en olisi jäänyt kahden pienen lapsen yksinhuoltajaksi. Pakko vähän oikoa ja hellittää joissain asioissa ettei pää leviä!

=)

Vierailija
6/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kodin siisteystaso kertoo ihmisestä jotain.

Vierailija
7/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon ihmisiä jotka eivät laske vieraita kotiinsa ellei siellä ole juuri siivottu ja kaikki tip top paikoillaan. Sitten keksitään kaikenmaailman tekosyitä miksei juuri nyt sovi vaikka oikeasti syynä on se, että nurkissa on villakoiria ja paikat sekaisin.

Vierailija
8/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon ihmisiä jotka eivät laske vieraita kotiinsa ellei siellä ole juuri siivottu ja kaikki tip top paikoillaan. Sitten keksitään kaikenmaailman tekosyitä miksei juuri nyt sovi vaikka oikeasti syynä on se, että nurkissa on villakoiria ja paikat sekaisin.

Vierailija
9/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se kertoo ihmisestä jotain, jos aletaan ihmistä arvostelemaan siisteyden mukaan (varsinkin jos pölähdetään varoittamatta kylään). Tietenkin jos jatkuvasti on todella p*skaista, se voi ehkä kertoa jonkin sortin ongelmista, toisaalta myös jotkut kompensoivat (isoja) ongelmiaan pitämällä kodin tiptop. Joten ei.

Vierailija
10/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä tarkka siisteydestä ja järjestyksestä. Valittelen herkästi epäloogisuudesta ja epäjärjestyksestä.

Siivoan kodin ennen vieraiden tuloa.

Mutta oikeasti eletään hirveässä sekasotkussa ja 'paskastakin' on.

Vierailija
11/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkutarkkuus ja siisteys on kaksi eri asiaa.

Siisti ja pikkutarkka on työssäänkin pikkutarkka ja siisti, eikä välttämättä hahmota lainkaan kokonaisuuksia tai on pelokas perfektionisti.

Laajempien kaarien ihmisen kotona on usein sitten taas "suunnilleen" oikein asiat.

Mä en ole siisti, tai suoraan sanottuna mun kotona on aina sotkuista, eikä mua haittaa. Pikkutarkka kuitenkin olen. Saatan väkertää jotain yhtä juttua vaikka kuinka kauan ja tarkasti, tai vaikka viikata pyykit juuri tietyllä tavalla (sitten joskus kun pääsen siihen viikkausvaiheeseen...).

Mitä huumorintajuun tulee, niin toiset (yleensä ne, jotka eivät tunne mua) pitävät mua ihan tyhmänä ja huumorintajuttomana ja toiset taas kehuvat huumorintajuani.

Vierailija
12/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lue.

Vierailija
13/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen, että vieraita ennen siivoan hulluna. Suurin kauhistus olisi että meillä olisi sotkuista vieraiden aikana. Omaksi iloksikin siivoilen mutta välillä voi olla sotkuistakin. Keittiön pidän suurin piirtein aina siistinä. Nyt asunto on sotkussa ja yritän saada inspiraation siivota. Luonteeltani olen ailahteleva ja helposti innostuva mutta innostus asioita kohtaan voi lopahtaa äkisti. Kaverini äidillä on siivous-tauti, eli koti on lähes steriili. siivoilee koko ajan ylihysteerisesti. Hän on mielenterveystoimiston asiakas eli pahimmillaan voi siisteyskin mennä överiksi;(

Vierailija
14/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tuntemat tiptop äidit ovat herkästi nipottavia. Lapsillekin joka kerta kun tulevat sisään huolehtivat ettei vaan kukaan astu kengillään liian pitkälle tai laista jää rengasta pöydälle. Onneksi ei minulle ei ole mitään sanonut, mutta silti mua usein jännittää olla kylässä heillä kun pelkään että teen jotain väärin.

Vierailija
15/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pikkutarkka ja sama koskee siivoustakin; se keskittyy pistämään jonkun yhden nurkan kotoa prikulleen kuntoon ja puhtaaksi.

Minä taas olen suurpiirteinen kaikin puolin, ja siivotessa teen asioita, joilla saa näennäisesti paljon aikaan pienellä vaivalla - viikkaan torkkupeiton sohvan laidalle, heitän lasten jäljiltä lojuvat vaatteet koneeseen, ym. Mutta en ikinä hinkkaa yhtään tahraa keittiön työtasosta puhtaaksi, esimerkiksi.

Kumpikaan emme ole siisteysintoilijoita varsinaisesti, on muutakin tekemistä elämässä.

Vierailija
16/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylisiistien kanssa pitää kyllä olla varovainen huumorin kanssa. Toki hauskaa voi heidänkin kanssa pitää, mutta heistä kaikki on herkästi mautonta huumoria tai sitten eivät vain ymmärrä vitsin jujua.

Vierailija
17/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, että kodissani olisi aina siistiä, mutta kun käytännössä ei vaan aina ole. Kolme lasta tekevät sen, että ei ole siistiä. En myöskään jaksa ottaa aiheesta stressiä. Meillä siivotaan kerran viikossa kunnolla ja lisäksi viikolla saatetaan vähän imuroida tai siistiä vessaa. Jos tulossa on vieraita myös silloin siivotaan.

Tärkeämpää kuitenkin on se, että lapset voivat esim harrastaa mielekkäitä asioita ja arki rullaa. Meillä on varmastai huumoria kotona ja parisuhteessa. Ollaan ja eletään.

Paljon perheen siisteydestä mielestäni kertoo se ovatko esim pyyhkeet vesssassa kovin likaiset tai pinttyneet. Vaihdetaanko petivaatteita tarpeeksi usein tai kulkevatko lapset puhtaissa vaatteissa.

Vierailija
18/18 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapset saavat näkyä, kuulua ja sotkea...

Lapsilla on aina puhtaat vaatteet, mutta saavat leipoa, muovailla, piirtää ja ulkona remuta...eli sotkea nekin..pyykinpesukone on sitä varten. On äitejä, jotka kiljuvat pois mudasta, vaatteet likastuvat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä