Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en tahtoisi moittia mieheni kaupassakäyntikykyjä mutta

Vierailija
21.02.2009 |

oikeesti välillä tuntuu että jotain häikkää siinä on.

lähdin tänään lasten kanssa harrastukseen, mies kävi sillä aikaa kaupassa. meille tulee ruokavieraita sunnuntaina ja olin kirjoittanut ylös ko. ateriaa varten tarvittavat aineet.

tultiin nälkäisinä harrastuksesta ja kun kyselin mitä ruokaa mies oli hankkinut, niin ei mitään, ei ollut oikein keksinyt mitään. oli siis tiedossa että harrastuksen jälkeen oli tarkoitus syödä ja ainakin kuvittelen miehen tienneen myös että huomenna on tarkoitus syödä, ja että kauppaan meneminen on huomenna hankalampaa koska mies on lasten kanssa käytännössä koko päivän. aargh, en tajua.

sanoin miehelle että oletin hänen tajunneen että mun kauppalappu oli nimenomaan sitä sunnuntain ateriaa koskien, että muut ostokset hän tekee ominpäin. joo joo, kyllä hän sen tajuaa, mutta esim. maitoa oli ostanut ne kaksi purkkia mitä olin merkinnyt lappuun, ei tälle illalle eikä huomiselle päivälle, vaikka itse juo maitoa kahvissa. ja lapset juovat maitoa.

anteeksi nyt vaan kun marisen pikkuasiasta, mutta mä en tajua että eikö mies huomaa mitä me täällä syödään juuston ja leivän lisäksi (ne oli ostanut). ja eikö se tajua että joka ateriaa ennen ei kanaata käydä erikseen kaupassa, vaan että kauppaan meneessä kannattaa ostaa ainakain kaikki sinä päivänä tarvittavat aineet, mieluumin vaikka seuraavankin.

no, tänään mies kävi sitten uudestaan kaupassa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla kirjoittanut koko kauppalistaa tai sanonut että normiostokset listan lisäksi.Ei se mies eikä kukaan muukaan voi tietää, mitä ajattelet ja oletat, jos et mitään sano.

Toinen vaihtoehto on, että käyt itse kaupassa ja olet tyytyväinen omaan suoritukseesi. Kummaa märinää.

Vierailija
2/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies yleensä unohtaa lapun kotia ja tuo vaan maitoa ja leipää. Niillä sitten pitäisi pärjätä koko viikonloppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska oletin että mies tajuaa että tänään ja huomenna on tarkoitus syödä ruokaa, ja että ne ruuat on tuotava kaupasta.

teen sunnuntaina hiukan erikoisempaa ruokaa, ja kauppalistaa tehdessäni mies kyllä tiesi että laitoin siihen nimenomaan ko. aterian aineet, keskustelimme asiasta samalla.

ap

Vierailija
4/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka kaikki toi.

Ja kyllä meillä mies kokkaa. Miehen kokatessa saman makuiseen ruokaan menee vaan tuplasti enemmän raaka-aineita. Jos esim tekee jauhelihakastiketta, saa siihen kulutettu jauhelihan ja tomaattimursakan lisäksi purkin ruokakaermaa, tuorejuustoa, tonnikalapurkin, pussi katkarapuja ja herkkusienipurkin. Kuitenkin se maistuu ihan perus jauhelihakastikkeelle. Eli "tuhlaa" kaikki kaappien ja jääkaapin viikon ruoka-ainekset yhteen ruokaan.

Vierailija
5/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuna alusta loppuun kaikki ruoat aamusta iltaan, niin voisivat paremmin hahmottaa ruokaostosten tekoa ja mitä kaikkea tarvitaan.

Vierailija
6/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisi kaupasta muuta kuin lapussa lukevat asiat.

Jos siinä lukee maitoa 2 litraa,niin sitä sit otetaan se kaks litraa.

Miksi ihmeessä et laittanut oikeaa määrää??En ymmärrä??

Just tollainen epämääräinen vihjaiu saa miehet ymmälleen..ei ne osaa lukea ajatuksia.Ap:n pitää opetella kommunikoimaan paremmin,turha tässä on syytöntä miestä syyttää.

Vierailija
7/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle pitää antaa vastuuta myös listan tekemisessä, että osaa sekä ostaa riittävän määrän raaka-aineita että sitten valmistaa niistä ruokaa. Jos osaa vain toisen osuuden, ei hahmota kokonaisuutta. Ja usein miehet ovat tottuneet, että joku muu pelastaa tilanteen ja ruokaa tulee ruoka-aikoina pöytään riittävä määrä.

M

Vierailija
8/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa kauppaan.Selitin vielä että semmoinen tomaattimurskatölkki ennen lähtöä.No mies tuli kaupasta ja oli ostanut tomaattimurskaa sellaisen 500 g:n pahvitötsän, ku kauppias oli sanonut et tölkkejä ei tule enää.No mä sain raivarin,ku se pahvitötsä maksoi puolet enemmän ku se tölkki olis maksanut.lisäks siinä pahvitölkis oli liikaa sitä tomaattimurskaa.Et raivosin miehelle miksei ollut älynnyt tuoda vaikka tomaattipyrettä?Mut mä siis hermostuin tosta asiasta aivan hirveästi.Ehkä nää raskaushormonit saa mut sekaisin.No mä pyysin hetken päästä anteeksi ja juttu unohdettiin..

Vierailija
9/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurikaan hoida kauppaostoksia, joskus todella harvoin kun tulee joku pakkotilanne. Ne on kyllä toooosi ihmeellisiä ne ostokset. Se ei yhtään osaa ajatella mitä lapset söisi, ottaa eväät kuin vain itselleen. Ja aikas nuukasti sitten ostaa, kun "eihän me mitään tarvita, kaappi on täynnä ruokaa". Siellä ehkä rasia munia ja lauantaimakkaraa. Ja sama toistuu kokatessa: on voinut tehdä jonkin ihme sörsselin, mahottomalla maustemäärällä, tabascon kera ja sitten kehuu että syökää nyt toisetkin kun tämä on niin hyvää. Enkä usko, että vanha ukko enään oppii uusille tavoille, niin annan asian olla. Kokkaan itselle ja lapsille, mies tekee maustesötkönsä itse.

Vierailija
10/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit pyydetään tuomaan lisäks jotain muuta. En mäkään kyllä itse keksis, että jotain jo lappuun kirjoitettua pitää tuoda enemmän kuin lappuun on kirjoitettu.

Ja pirun hankala on tuoda mitään, jos toinen suunnittelee ja tekee ruuat, mutta niiden ostaminen - ilman kauppalappua - on toisen vastuulla. Ei siihen pystyisi kukaan normaali ihminen.

Vierailija
11/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiminut ihan samoin kuin miehesi :)

Jos ukko "laittaa" mut kauppaan kauppalistan kanssa, niin en mä sieltä mitään ylimääräistä tuo ellei se erikseen sano että normaalisapuskat lisäksi. Kyllä mä oletan että se on sitten loppuun asti katsonut sen ruokatarpeen jääkaapissa ettei sitä kahden tarvitse tehdä.

Teillä kävi vanhanaikaiset että sä oletit, että mies olettaa :D

Kommunikointia kehiin eikä mitään olettamuksia

Vierailija
12/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä lienee lukihäiriö. Usein se tuo jotain ihan muuta kuin on pyydetty. Tai listaan kirjoitettu. Jos sen käski tuoda 'makeita suolakurkkuja' se toi maku-kurkkuja. Jos käski tuoda graavilohta, toi marinoituja suikaleita. Kauppalistaan sai alleviivata ja kirjoitella lisähuomautuksia tyyliin 'jollet löydä yhtä näistä kolmesta, älä tuo mitään'. Siis jos oli puhe tehdä jotain tiettyä ruokaa, olin selittänyt, että näitä tarvitaan, ja osa silti puuttuu.. Mitä sitä ostamaan juustoraastetta, jollei ole muutakaan pizzatarviketta.. tuo tomaattimurskajuttu tuntuu kyllä kohtuuttomalta. Eihän sitä ole tölkeissä..

Vierailija
13/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä lukee maitoa 2 litraa,niin sitä sit otetaan se kaks litraa.

Miksi ihmeessä et laittanut oikeaa määrää??En ymmärrä??

Just tollainen epämääräinen vihjaiu saa miehet ymmälleen..ei ne osaa lukea ajatuksia.Ap:n pitää opetella kommunikoimaan paremmin,turha tässä on syytöntä miestä syyttää.

lapussani luki että "2 punaista maitoa ja 1 piimä" (nämä siis ruuanlaittoon), oletin miehen tajuavan että tarvitaan myös "tavallista" maitoa, sillä meillä ei juoda punaista maitoa, eikä yleensä piimääkään.

kun minä menen kauppaan, olen ihan omillani eikä mies tee mulle lappuja mukaan, paitsi jos tarvitsee itse jotain erikoisempaa. eilen ajattelin että mies tietyää itse esim. mitä aikoo laittaa lapsille ruuaksi tänään kun olen koko päivän pois. mun kauppalappu oli nimenomaan mun erikoisruokia ajatellen, koskas en ajatellut miehen osaavan tuoda oikeita aineita, jos olisin pyytänyt vain ko. ruuan nimellä. esim "tuo aineet makaronilaatikkoon" kyllä toimisi.

tilanne meni siis niin, että mies sanoi menevänsä kauppaan, ja minä sanoin että "odota, laitan lapulle mitä tarvin sunnuntain ruokaa varten", jolloin ajattelin että miehellä oli itsellään näkemys tarvittavista ostoksista.

ap

Vierailija
14/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selitä nyt vielä kerran, miten hölmö miehes on ja kuinka erinomaisesti itse toimit..... käy ite kaupas ni ei tarvii valittaa

Vierailija
15/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kauppalista, on kauppalista.

Vierailija
16/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olen tyhmä..

Minusta kauppalista on lista, ei mikään epämääränen selittely lappu tai puutteellinen. Jos haluaa 4 litraa maitoa, ei kirjoita 2 litraa!

Ote kauppalistastani:

munia

kasviksia

hedelmiä

leipä

j.liha

makaroonia

4 maitoa (meillä aina isoja maitoja)

piimä

vessapaperia

Jos kauppalistan kirjoittaa sekavasti (joko saa ravata kaupassa edestakaisin, ostettavat kirjoittaa pötköön kirjeen muotoon eikä allekkain ((josta ne voi repiä kun haettu)) tai kirjottelee älä osta jos jotain ei ole -niin voi syyttää itseään. Itse toisin kolmesta ostettavasta kaikki ne jotka vaunuissa ON enkä enää lähtisi palauttamaan toiselle puolelle kauppaa jos sitä kolmatta ei sitten ole!!

Jos itse kirjotan oudon listan niin menen itse kauppaan tai oikeasti näytän listan miehelle ja sanon mitä se tarkottaa.

Epäilen että ap vaikka sanoo ääneen kirjoittaneensa listaa, meinaa silti eri asiaa kuin se että toinen ymmärtää sitä. Älä kirjoita 2 litraa jos tarkoitat muuta!! Koska sillä ei ole väliä että ne menee huomiselle aterialle, vaan että te OSTATTE sitä 4 litraa, ei 2. Siksi se on OSTOSlista.

Meillä jos kirjoittaa makaroonilaatikon aineet niin varmasti unohtuu esim. munat, kirjoitan ihan suoraan aine-aineelta kaikki niin ei tartte miettiä täyden vaunun edessä että mitä sielä nyt sitten puuttuu -ja matkalla hakemaan munia pitää kerätä vaikka kasvikset ja keksit..

Nopein tapa päästä kaupasta oikeilla hankinnoilla on kirjoittaa ostokset kaikki paperiin yksitellen, allekain ja mieluiten siinä järjestyksessä kuin ne kaupassasi on ettei tartte edestakasin kävellä.

Vierailija
17/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuanlaitto, leipominen-kaupassakäynti. Mä olen huomannut että miehelle pitää suoraan sanoa mitä tarvii/haluaa. Ne ei ymmärrä vihjailuja.

Tuorein tapaus oli kun mieteittii että mitähän sitä tarvis kaupasta(katselin siis jääkaappiin ja samalla olin miehen kanssa puhelimessa. ja totesin että juustoa ei paljon ole ja joku muukin tuote. Mies ei ollut sitten tuonut juustoa kaupasta koska en sanonut että sitä pitää ostaa. soitin silloin miehelle töihin.

Se sano joskus itsekin että "en mä ymmärrä mitään vihjailuja vaan pitää sanoa suoraan mitä tarvii"

Vierailija
18/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nimittäin siltä, että olet kehittänyt jonkun ihmeellisen pätemissysteemin niistä kotitöistä.

Vierailija
19/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en välttämättä osaisi ostaa sitä viittä.

meillä ainakin puhutaan ruuastakin ihan yhdessä, joskus kysellään että mitäs syötäisiin ja saatetaan tehdä se kauppalista ihan yhdessä. Ei sen takia että oltaisiin niin avuttomia, vaan sen takia että siihen tajuttaisiin laittaa kaikki mitä molemmilla on mielessä - me kun ei ajatustenlukijoita olla. Joskus kauppalistassa on vaan että "osta jotain" ja molemmat suoriutuu siitä ihan kohtuullisesti.

Vierailija
20/52 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kirjoitat siihen kaiken, mitä pitää tuoda. Tai sitten mies saa kirjoittaa.

Mä en ymmärrä, että pitäisi olla ajatusten lukija. Ehkä mies ajatteli, että sä haluat jostain syystä käydä kaupassa vielä toistamiseen tai jotain.

Tää siitä seuraa kun vaimo on perheessä työnjohtaja eikä ole kahta tasa-arvoista aikuista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi