Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi käy kesken päiväkotipäivän yksin kotona kotona...

Vierailija
20.02.2009 |

Asutaan rivitalossa ja päiväkoti on samassa rivitalossa. Meidän asunnon ja päiväkodin välissä on yksi asunto.

Olen kuopuksen kanssa kotona ja 4v ja 6v lapset on päiväkodissa/eskarissa (eikä nyt takerruta tähän, jookos...).

Äskenkin 4v lapsi kävi kotona kysymässä voiko mennä päiväkodin jälkeen kaverin luo. Lapset saattavat käydä hakemassa meidän varastosta ulkoleluja tai käydä ihan sisällä asti hakemassa jotain tai juttelemassa minulle. Olen sanonut lapsille, että päiväkodin aikaan ollaan päiväkodissa eikä kotiin saa tulla.

Hoitajillekin olen sanonut, mutta muutosta ei tapahdu.

Lapset tulevat siis käymään kotona ulkoiluaikana.

Äskenkin kysyin 4v:ltä, että tietääkö kukaan, että olet täällä. Lapsi sanoi, että tietää, mutta näin ihan hyvin, että valehteli.

Mitä minun pitäisi tehdä, että saisin tällaisen loppumaan? Pelottaa, että lapset häipyvät joskus johonkin muualle eikä kukaan huomaa mitään.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päiväkodista pitäisi pystyä noin vain kävelemään pois? Eikö ole jokin määräys että pitää olla aitoja jne?

Vierailija
2/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapset tulevat päiväkodista ihan kuin kotinsa ovesta ja juoksevat aidatulle leikkipaikalle. Eli siis oven ja leikkipaikan välissä ovat aitaamattomalla alueella.

Eikä leikkipaikan portti ole useinkaan kiinni.

Leikkipaikka on taloyhtiön ja päiväkodin yhteinen eli siinä saattaa olla paljon muitakin lapsia leikkimässä, kuin vain päiväkodin lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli päiväkodin ja teidän oma piha on yhteinen..? Ja lapsi ei poistu pihalta kotiin tullessaan? Helpompi kommentoida kun tietää tilanteen tarkemmin.

Vierailija
4/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päiväkodin tädeillä on tietty mielipide näistä virikelapsista ja heidän hoitonsa tarpeellisuudesta.

Vierailija
5/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen.

Vierailija
6/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku ihme, jos lapset ei ymmärrä, että kun äiti istuu läskiperseellään päivät pitkät kotosalla, niin lapset saa olla 100 metrin päässä, mutta eivät saa mennä juttelemaan äidille, vaikka tulisi asiaa...

Kaikenlaista ihmissaastaa sitä taas palstalta löytyykin.

Vierailija
7/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ovat vaikka opiskelijoita/iltaopiskelijoita.

Tai sitten ihan vain hoitavat kotia ja vauvaa.

Vierailija
8/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa hoitopaikka kauemmaksi.

"Mitä minun pitäisi tehdä, että saisin tällaisen loppumaan?"

Lapsille on suuri kiusaus tulla välillä kotiin kun on noin lähellä. Ja valitettavasti hoitotädit eivät varmastikaan aina heti huomaa poistumista tai sitten ovat jo niin tottuneita että teidän lapset vaan käy välillä kotona... Itse olisin tuossa tilanteessa mennyt heti hoitajien luo lapsen kanssa ja tehnyt asian selväksi. Lapset ovat heidän vastuullaan kun ovat hoidossa.

Vierailija
9/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et pidä heitä kotona. Leikkikavereita olis pihalla jo automaattisesti.

Ehkä lapset vain haluavat tulla kotiin... Ehkä he haluavat nähdä äidin...

Vierailija
10/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuossa jotain sattuisi, joutuisivat hoitajat korvausvastuuseen, sillä rikkovat velvoitettaan vahtia lapsia päiväkodin alueella.

Vierailija
11/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pääsi ja ole hiljaa.

Vierailija
12/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo ajatus siinä takana on.

Teen itsekin kotona töitä ja minua pidetään lusmuna sen takia. Voisin ihan hyvin kuvitella, että jos meidän lasten päiväkoti olisi tässä naapurissa, siellä lipsuisi tuohon.

8

Vierailija
13/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk:n työntekijäiden kanssa?

kieltämättä erikoinen tilanne...

Vierailija
14/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo ajatus siinä takana on.

Teen itsekin kotona töitä ja minua pidetään lusmuna sen takia. Voisin ihan hyvin kuvitella, että jos meidän lasten päiväkoti olisi tässä naapurissa, siellä lipsuisi tuohon.

8

vaikka tietäisikin minun tekevän joku päivä töitä kotoa. Päiväkoti on meillä myös ihan naapurissa.

Vierailija
15/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai olisko sun mahdollista hommata hoitaja kotiin?

Vierailija
16/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että hoitajat huomaa eikä se että haluavat käydä moikkaamassa.

Juttele ihmeessä päiväkodin h.kunnan kanssa, en pystyis kyllä tuossa tilanteessa olemaan hermoilematta jatkuvasti.

Vierailija
17/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset eivät tajua, että joku tekee töitä kotona... Meilläkin naapurit tykkäsivät, että meille voi aina lykätä lapsia hoitoon, kun kerran "olen kotona".

Vaikka meillä olisi ollut lapsille palkattu hoitaja hoitamassa omia lapsia, mukaan oltiin tuuppaamassa muitakin, kun äidin piti päästä asiolleen... Ja tätä ei sattunut kerran pari, vaan toistuvasti.

Meidän lasten nykyisestä päiväkodista eivät kyllä myöskään päästäisi, siksipä me se valittiinkin, kun siellä on tiukka kuri ja järjestys.

Vierailija
18/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ tee enää lapsia,kun et pysty entisistäkään huolehtimaan,vaan lykkäät ne tarhaan pois jaloistasi uusien kakaroiden tieltä.

Vierailija
19/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku vanhempi tekee töitä kotona??? Itse tein gradun ym vaativia opintoja kuopuksen raskausaikana ja vauva-aikana. Oli muuten ihan kiitettävän raskasta, vaikka esikoinen olikin päivähoidossa. Taidatte kitisevät mammat olla kateellisia meille äideille, jotka saamme elämässä jotain muutakin aikaan kuin vain niitä mukuloita...

Vierailija
20/21 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset siis voivat vapaasti juosta päiväkodin pihasta omin päin minne tahansa. Vaikka autotielle tai lampeen. Tuohan on puutteellista valvontaa ja siitä pitäisi tehdä valitus. Kuinka yleensä uskallat laittaa lapsiasi sellaiseen päiväkotiin mistä muksut pääsevät ilman valvontaa juoksentelemaan.

Vaikea uskoa että on yleensä mahdollista tuollainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän