Muistatteko vanhoja in paikkoja helsingissä? Missä paikoissa kävitte nuorena viettämässä aikaa?
Mulle muistu yhtäkkiä mieleen se yks paikka mis oli monta kerrosta ja joka kerroksessa soi aina eri tyylinen musiikki. Mikä sen mestan nimi oli?Oli ihan siin jossai keskustan lähistöllä lasipalatsista eteen päin. Oliko se Lostari?
No Tavastialla tuli käytyä. Hitto kun enää muista paikkojen nimiä.
Vieläkö ne on pystyssä?
Terveisin villin nuoruutensa Helsingissä elänyt ja sittemmin muuttanut Tampereelle :)
Tuli vaan yhtäkkiä nostaliginen olo.
Kommentit (1223)
Vierailija kirjoitti:
Hamlet, Fennia, 10-kerros, Häppäri, Helmi, Kappeli, Kalle(torstaisin)😊. Jossain vaiheessa myös muistaakseni hotelli Hesperiassa oli disco, joisa käytiin.
Hesperian yökerhossa oli aika tiukka pukukoodi
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa, mikä oli nimeltään Zetorin edeltäjä samassa paikassa??
Cafe Metropol?
Vierailija kirjoitti:
Ja vieläkin hengissä olevan Lady Moonin kympin illat. :)
Millainen paikka kyseessä? Mua yksi mies sanoi Lady Mooniksi, mutta en koskaan tajunnut miksi.
Juu Josafat oli ihana.
Ja Poppamies ja Sillankorva.
Kaipaan.
Eikös ollut joku Nightingale myös
Blue Peter Lauttasaaressa, Linnunrata Tapiolassa ja Pönttö Haukilahdessa
Central 2000, oli Stockan lähellä. Sinne pääsi väärennetyillä papereilla joskus vuonna 1997.
Kantis Ruoholahdessa oli mun ehdoton suosikkipaikka. Ei ollut liian hieno, ja yleensä tuolla oli sopivasti viinaan menevää porukkaa. 90-2000 luvun taitteessa juoman määrä oli laatua tärkeämpää. Tuolta tuli myös lähdettyä aika usein jonnekin jatkoille, siis lähinnä juomaan lisää viinaa. Pariutumista tuolla taisi tapahtua vähän vähemmän kuin muissa tässä ketjussa mainituissa paikoissa.
Kallen torstait oli ihan legendaarisia. Varsinkin 2000-luvun alun it-kuplan aikana paikka kuhisi it-miljonäärejä. Rytsölän ympärillä pörräsi aika paljon emäntäehdokkaita.
80-luvulla Alibi (kampissa), Hietsu, Espa, Kalle, olihan noita.
T. Kolmannen polven stadilainen.
Vuosina-78 - 81 kävin disco 33:ssa Hämeentiellä. Laukut jätettiin pöytään kun mentiin tanssimaan ja niitä ei varastettu
Oi ihanaa yhtenäiskulttuurin aikaa.
Berlin. En muista oliko pelkkä klubi, siis sellainen jota pidettiin tyyliin kerran viikossa jossain toisessa baarissa vai oliko kokonaan oma baari.
Siskoni tapasi siellä miehensä. Gootteja ja tai punkkareita oltiin.
Factory Hakaniemessä.
Lostari. Paakkari. Ilves. Tavastia. Kuukuu. Cafe Tin Tin Tango. Kuu. Manala. Cella (minä tapasin täällä nykyisen ex-mieheni). Roskapankki (Täällä siskoni tapasi toisen aviomiehensä).
Pub Pete. Kampissa/keskustassa yliopiston kirjaston lähellä. Siellä ryypättiin Niklas Herlinin seurassa.
Lehtosaari.
Josafat, erottaja, blue room, lostari, mocambo, soda, kalle, vanhan kuppila, heartbreakers, noissa sitä tuli pyörittyä ja naista kaadettua villissä nuoruudessa 90-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa.
Rose Room (eikös se ole tämä vanha Lady Moon vai mikä) Kaivopihassa? Siellähän soitteli tämä Katariina Sourin eksä ja edesmennyt poikaystävä, dj Brenque.
Rose Roomissa oli kova tunnelma.
Ihania vanhoja hyviä aikoja muistellen!!! :)
Muistaako kukaan (ei oo kyllä Helsingissä) minkä nimiset baarit oli 2000 -luvun alussa Kivenlahdessa ja Espoon keskuksessa? Niissä on aika monet illat tullut bailattua, mutta nimet on jo unohtunut.
T. Nykyään oululainen
Bar 9 vai mikä se oli ja Fabbari (Fabianinkadulla) tais vielä olla mainitsematta. Nää oli silloin ysärin alussa kuten tuo Rose Roomkin ja Kappeli.
Friday pubi Keskuskadulla tai jossain sen tuntumassa oli myös suosittu.
Intro onkin jo mainittu. Oli kyllä pieni ja hikinen.
Myös Bugatti Roballa oli kiva. Olin siellä joskus duunissakin tarjoilijana.
Manalas käytiin aikanaan paljon ja siel ylhääl bottalla? Hyvin pääs tekemään tuttavuutta tyttöjen kanssa siel yläkerrassa.
Hamlet, Fennia, 10-kerros, Häppäri, Helmi, Kappeli, Kalle(torstaisin)😊. Jossain vaiheessa myös muistaakseni hotelli Hesperiassa oli disco, joisa käytiin.