Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

citroen c 5 , kannattaako ostaa?

Vierailija
18.02.2009 |

Ollaan katsottu em. autoa, ajettu 125000. Kokemuksia kenelläkään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on suunniteltu ja valmistettu Ranskassa. EI IKINÄ

Mutta jotku citikat suunnitellaan ja valmistetaan Japanissa, esim c-crosser samalla linjalla muin Mitsubishi eli sellaisen kannattaa ostaa

C5 on mielestäni ranskalainen

Vierailija
2/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyytyväinen on ollut!

Ei mitään erityisiä vikoja ja sitikka on kyllä ajo-ominaisuuksien puolesta ihan ykkönen, tosi pehmeä ajaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan se sitten sitä halvempi, oletan. Eli jos on perheauton tarve ja rahaa vähän niin tuo on varmaan hyvä vaihtoehto. Itse kyllä katselisin jotain avensista tai primeraa, tuossa luokassa..

Vierailija
4/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi ovat edullisia. ja tottahan se on, että ovat aika kärjessä kaikenlaisissa vikalistoissa...

Mutta minä ainakin olen ihan ihastunut niihin, ovat kauniita, pehmeitä ajettavia ja sopivan kummallisia minun makuuni. Meillä oli 2003-mallin C5 ja kiva se oli. Ja sen 2 vuoden ajan täysin ongelmaton (tai ongelmat oli itseaiheutettuja, pieni peltikolari ja hajonnut lämpötila-anturi)

Eli hyvä yksilö on edullinen hankinta ja jos tykkää siitä Sitikan ominailuonteesta..., mutta se riskihän siinä on, vähän isompi kuin käytetyssä yleensä.

Vierailija
5/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asia tosiaan ovat nuo Japanilaiset citikat.

C5 ei ole sellainen

Vierailija
6/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raakileena, jotain 2001. Ja ne ekat oli aika vikaisia verrattuna muihinkin Citikoihin. 2003 vuodesta eteenpäin ovat ihan normaaleja ranskiksia eli vikoja on tai ei, enemmän tai vähemmän. Tuo vikariski näkyy kyllä hinnassa ja C5 on kokoonsa ja varusteihinsa nähden halpa auto käytettynä. Me otettiin 2007 riski ja ostettiin 2 vuotta vanha C5, koska se vaan oli niin viimeisen päälle varusteltu ja ihana ajaa. Kumpikin suhtaudutaan kyllä ranskalaisiin aikamoisella varauksella. Meillä on ollut hyvä yksilö. Ei vian vikaa ole ilmentynyt ja autohan on hintaansa nähden täysin ylivoimainen muilta ominaisuuksiltaan. (jos ei vihaa sitä pehmeyttä/letkeyttä, joka on citikoille ominaista)

Vierailija
7/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huonoin ostos minkä olemme koskaan tehneet. Niin paljon vikoja ei ole missään autossa. Ja viat olivat aivan outoja - milloin takaluukku aukeili itsestään (farkussa aika paha vika), milloin ovien keskuslukitus reistaili. Onneksi päästiin eroon vaihdossa.

Kyllähän autoissa on aina maanantaikappaleita, mutta tuossa kyseisessä mallissa on kyllä paljon vikoja samoin kuin Xsara Picassossa.

Sitävastoin en allekirjoita ranskalaisten autojen vikakierrettä, meillä on 10 vuotta vanha Citroen Xsara, jossa ei ole koskaan ollut mitään vikaa ja sillä on ajettu nyt lähemmäs 200.000 km. Nyt alkaa olla kulumisesta johtuvaa vikaa, mm. ovien tiivisteet alkavat irtoilla - itse moottoriin liittyviä vikoja ei ole vieläkään. Lisäksi meillä on ollut 3 Renaultia, eri malleja, eikä yhdessäkään ole ollut moitteen sijaa.

Vierailija
8/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteistyössä mitsun kanssa, mutta vain sillä erotuksella että ranskalaiset teki siitä paremman. Niin moottorin kuin varustelun suhteen.

T: sitikka kuski ilman ongelmia

Vierailija
9/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on suunniteltu ja valmistettu Ranskassa. EI IKINÄ

Mutta jotku citikat suunnitellaan ja valmistetaan Japanissa, esim c-crosser samalla linjalla muin Mitsubishi eli sellaisen kannattaa ostaa

C5 on mielestäni ranskalainen

Sinä olet epävarma onko C5 ranskalainen mutta voi tuomita sen täysin?? eli sinulla ei ole mitään kokemusta ranskalaisista autoista?

Tulisit jo 2000 luvulle, ranskalaiset autot on laadukkaita, kohtuuhintaisia, mukavia ja hyvin suunnitteltuja.

70- luvulla ranskalaiset, niinkuin muutkin autot oli kehnoja...

Jos sinusta Mitsu on hyvä auto niin suosittelisin edes ajamaan ranskalaisia joskus..... olisi edes vähän kokemusta puheiden tukena

Vierailija
10/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vain täysin postitiivista.

samaa olen kuullut muilta sen omistajilta, en mitään negatiivista koskaan.

kaikkia autojahan pitää tietysti huoltaa ja miksei joka merkkiin sattuisi osumaan myös maanantaikappaleita,

mutta paljon enemmän olen kyllä kuullut haukkuja monesta muusta automallista ja merkistä.

ihme ennakkoluuloja monilla...

Vierailija
11/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuoden kokemuksella voin sanoa että minä mielummin ajan Sitikalla kuin Volkkarilla. Edellinen autoni oli Volkkari, ja tämä tuttavuus jäi yhteen autoon.

Muuta ei ollut kuin ongelmia, aina korjaamolla.. eikä kaikkiin vikoihin löytynyt apua edes merkkikorjaamolta. Niinkuin pakkasilla reistaaviin oviin.

Nyt on menossa jo toinen Citroen ja ei mitään ongelmaa. Kaikki on toiminut täydellisesti. Ja mukavuus sekä varustelu aivan jotain muuta kuin Volkkarilla

Vierailija
12/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tähän astisista kommenteista:)

Vierailija
13/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto oli ylellisen tuntuinen ja pehmeä ajaa. Oli vaan harmillisen paljon outoja vikoja, esim. aina kun laittoi pakin päälle niin takaluukku aukesi. Kaikki korjaukset menivät onneksi takuuseen.

Niin paljon vikoja ei ole missään autossa. Ja viat olivat aivan outoja - milloin takaluukku aukeili itsestään (farkussa aika paha vika), milloin ovien keskuslukitus reistaili.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä