Mikä näistä Ronjan siskolle etunimeksi?
Nämä on ehdolla Ronjan siskon nimeksi., äänestä paras. Mieluusti kuultais myös miksi just tämä nimi.
Roosa (tämä on yhä ehkä, ei kauheasti minun mieleen)
Menni (mies ei vieläkään täysin hyväksynyt, minun suosikki)
Saaga
Minja (tämä molemmil mieleinen, mut mieluummin joku muu kun -ja päätteinen)
Sandra
Verna
E(e)rika (miellyttäis molempia, mut mietityttää onko liian pitkä)
Kommentit (12)
itse olisin valinnut tyttöni nimeksi Ronjan, hänen siskonsa olisi todennäköisesti Taika, Taru, Pilvi tai Peppi... tai Saaga tai Sandra sinun listaltasi :)
Roosa... no periaatteessa kaunis nimi, mutta meneekö liikaa päällekkäin Ronjan kanssa?
... samoin Minjan pääte... "ollaanko ananas ja kookos, jookos?" :)
Menni on liian outo minun makuuni.
Verna on minusta jotenkin eri sarjaa kuin Ronja. Merkitys eri kielellä.
Tiedän muuten kaksikin Ronja&Eerika -sisarusparia... eli ilmeisesti nuo rimmaavat muidenkin kuin teidän mielestänne :)
Tässäpä suunnilleen paremmuusjärjestys mun mielestä :)
Ronja ja Sandra !!
Ronja ja Saaga
Ronja ja Verna
Ronja ja Eerika
Ronja ja Minja
Ronja ja Menni
Ronja ja Roosa
... Menni saa ääneni, olisi aivan ihana parivaljakko. Hyvänä kakkosena Eerika, ei yhtään liian pitkä nimi minusta. Mutta miten olisi Reeta tai Reetta?
Mun tyttö on Saga ja se on minusta maailman kaunein nimi :) Eli Saaga on kyllä ihana.
Mutta mutta, jos mä nyt koitan ihan puolueettomasti miettiä mikä rimmais parhaiten niin sitten mä tykkään eniten tuosta Erikasta ja kakkosena Mennistä!
Erika ja Ronja on sellaset raikkaat ja reippaat nimet, mutta ei liian samanlaiset. Erika ei mun mielestä ole liian pitkä!
Menni ja Ronja sopii siksi kun ne on kuin kaksi satuhahmoa :)
Roosa - mun mielestä tää on jotenkin liian ilmeinen valinta. Ronja ja Roosa -nimisiä sisaruksia on varmaan aika monta Suomessa. Kolmas ois sitten Roope. Roosa ei kyllä muutenkaan ole mun mieleeni.
Menni - jollain lailla hirmu suloinen nimi, mutta mun mielestä se jotenkin vaan kuulostaa enemmän pojan kuin tytön nimeltä. Menninkäinen siitä tulee mieleen, että se varmaan rippuu paljon henkilöstä, että onko se hyvä vai huono mielikuva.
Saaga - Tämä on minusta kaunis. Tyyliltään ei ehkä ihan sopivin Ronjan pariksi, mutta näistä nimistä se on kaunein.
Minja - Tämäkin on kyllä tosi kiva nimi ja sopii Ronjan kanssa hyvin, mutta ehkä vähän liiankin hyvin? Mä en kyllä laittais ja-päätteistä siskon nimeksi, ettei tulis tupu-hupu-lupu-syndroomaa.
Sandra - Ei muutenkaan ole suosikkini ja lisäksi tunnen yhden pienen Sandran ja nimen lausuminen on kyl lapselle vaikeeta. Sekä pikku Sandralle, että Sandran kavereille. Ja joillekin aikusillekin. Suomalaiseen suuhun ei ehkä se kaikkein paras vaihtoehto.
Verna - Tämä on mun mielestä aivan liiaksi eri maailmasta kuin Ronja. Ei muutenkaan mielestäni kovin kivan kuuloinen nimi.
Eerika - (Parempi kahdella eellä). Vaikka Saagasta kovin tykkäsinkin, niin tämä on kyllä varmaankin paras vaihtoehto Ronjan siskolle. Eerika ei ole liian pitkä nimi. Tunnen yhden Eerikan, eikä hänellä ole mitään lempinimiä käytössä, kaikki jaksavat aina Eerikaksi häntä kutsua. Itselläni on kahdella lapsella kolmetavuinen nimi, enkä edes miellä niitä pitkiksi nimiksi. Nelitavuiset nimet alkavat mielestäni olla jo pitkiä. Ronja ja Eerika ovat vaan jotenkin tosi hyvänkuuloinen pari. Juuri sopivasti samantyylisiä, mutta kuitenkin ihan erilaisia.
Eli ääni Eerikalle :)
valma-venlia
Ruusa - tämä ei oo mieleinen
Menni on oma suosikkini ja minusta sopis Ronjan siskollle, mies vaan yhä miettii haluaako tätä nimeä
saffron
Roosa - tässä minä oon samaa mieltä, että on liian samanlainen Ronjan kanssa, miehen suosikki ja tätä "korvaavaa" tuntuu olevan vaikea löytää. Roosa ei kyllä muutenkaan kauheasti ole minun mieleen
Minja - tämä taitaa kanssa jäädä antamatta kun ei mielelllään -ja päätteistä nimeä haluttais, tuntuis liian samanlaiselta Ronjan kanssa
-Iitu-
Reeta/Reetta - nämä ei mieleisiä, mut Kreeta/Kreetta ollut harkinnassa
xix
Tuolla alussa jo Minja nimeä kommentoin, että vaikka molemmille mieleinen niin ei ehkä kuitenkaan just -ja päätteen takia. Ja Roosa on tosiaan enemmän miehen mieleen, minusta liian samanlainen Ronjan kanssa ja tiedän kaksikin siskosta, jotka ovat Ronja ja Roosa, ei tosin juuri tekemisissä olla, mut Roosa tuntuu silti liian samanlaiselta
Saaga on kyllä minun suosikkini Ronjan siskolle. Molemmat jossain mielessä assosioituvat satumaailmaan, mutta eivät liian ilmeisesti. Eivät siis minusta tunnu olevan mitenkään eri maailmasta. Lisäksi Saaga on näistä nimistä mielestäni ehdottomasti kaunein ja sisaruksen nimi ei kuitenkaan ole varmaan se ihan ensisijainen valintakriteeri (siis pelkästään se kuinka hyvin sopii).
kun tulla tupsahti mieleen...Rilla!!??
Rillassa on mun mielestä jotain samaa kuin Mennissä.
Ja Ronja ja Rilla on mun mielestä hyvin samantyyppiset keskenään, mut ei liikaa samanlaiset..kauniita ja reippaita.
Elikkäs siis..
Tuttavallani on Ronja niminen tytär ja hänellä sisko Venla. Olisi aika lähellä tuota teidän Vernaa.
Vastailen nyt vielä tänne näihin eli Rilla nimi ei oo miehen mieleen ja Venla tuntuu aikas yleiseltä eikä sekään kamalan mieleinen. Etunimet (tai paremminkin kolme vaihtoehtoa) on kuitenkin päätetty, niistä enää pitäis päättää se lopullinen. Tästä alotin uuden ketjun aiemmin tänään.
ROOSA (tämä on yhä ehkä, ei kauheasti minun mieleen):
Mun mielestä liian samanoloinen kun molemmilla tytöillä sitten Ro- alku ja 5 kirjainta ja a-loppu.. Mitäs teette sitten jos teille tulee vielä kolmas tyttö?
MENNI (mies ei vieläkään täysin hyväksynyt, minun suosikki):
Mielestäni aivan liian hentoinen nimi reippaan Ronjan siskolle.... Lisäksi: Ronja on ryövärintytär metsästä ja Menni menninkäinen.. liikaa satuhahmoja samassa perheessä mun makuun, sori.
SAAGA:
Kaunis nimi, ja vaikkei olekaan niin "napakka" kuin Ronja, sopii kyllä hyvin! Ovat jotenkin pohjoismaalaisen oloisia, talvisia nimiä molemmat!
MINJA (tämä molemmil mieleinen, mut mieluummin joku muu kun -ja päätteinen):
En pidä tästä nimestä yhtään,... Ja liian samanoloinen olematta kuitenkaan niin vahva kuin Ronja.
SANDRA:
Minusta kovasti ulkomaalaisempi kuin supisuomalainen Ronja. Ihan eri maata.
VERNA:
Tämä on hieno löytö!! Harvinainen mutta tosi naisellinen ja hieno! Wau!
E(E)RIKA (miellyttäis molempia, mut mietityttää onko liian pitkä):
Erika ei ole yhtään pidempi kuin Ronja ja on mun mielestä ihan nappi Ronjan siskolle! R-kirjain nimessä antaa parempaa "selkärankaa" kuin mikään muu kirjain ja kuitenkaan sitä ei näissä nimissä ole liikaa, vaan tyttöjen nimet ovat naiselliset!
Top 3
1. Ronja ja Verna <3
2. Ronja ja Erika/Eerika (se kirjoitusasu mistä itse pidätte enemmän, molemmat sopii tosi hyvin)
3. Ronja ja Saaga
Heitän tähän Sandrasta, Roosasta ja Saagasta mieleen tulleen mustan hevosen: SAARA?? Ronja ja Saara sopis myös kivasti! :o)
PS. En pääse tuosta Vernasta yli... Oikeasti ihana nimi! Ja Verna Eerika olis aivan ihana nimi tyttöselle!!
Mulla tuli heti mieleen Ruusa, mun mielestä nätimpi versio Roosasta ja vähän (ainakin itestä tuntuu) harvinaisempi.
Mutta näistä teidän miettimistä kannatan Saagaa(tää oma suosikki omalle lapselle), mutta jotenkin mulla tulee (ehkä pienestä serkustani johtuen) Ronjasta mieleen vähän pienen menninkäistytön näköinen,suurisilmäinen tyttö ja Menni kävisi sitten ehkä minusta paremmin Ronjan siskolle. Muista miettimistänne en itse juurikaan välitä...
Mutta ääni Mennille ja Saagalle (ekä Ruusalle)! :)