Raskausajan vaivat itse kullakin
Mieleeni tuli että millaisia raskausajan vaivoja teillä muilla odottajilla on?:) Poisluettakoon tästä alkuraskauden pahoinvointi joka nyt on hyvin yleistä ja varmaan jossakin määrin meillä jokaisella, mutta muita..
Itselläni viikkoja nyt 18+5, päätä särkee tosi usein, toinen vaiva mikä nyt on niin "alakertaan" sattuu, tuntuu kuin siellä painaa jokin, tai että verta kertyisi toisinaan kun on niin arkana (vaikea selittää kun huono selittäjä) , pelottaa ettei kai vain ole mitkään suonikohjut tulossa... Mutta jaettakoon vaivamme siis yhdessä :) Kristiina*
Kommentit (2)
En oikein osannut vaivoja kuvailla mutta sinähän sen sanoit, nimenomaan paineen tunne, sitä se on. Hyvä kun jollakin sentään sanat hallusssa. Joo eipä sitä pieniä juttuja lukuunottamatta mitään suurta ole..kauhulla vain aina tulee ajatelleeksi että mitä jos tulee niitä suonikohjuja, jalkoihin tai sitten sinne jalkojen väliin. Ne jotenkin kuulostaakin niin ikäville ja ovat varmasti kipeitäkin ja miten niistä sitten eroon pääsee. No eikai auta alkaa murehtimaan kun sellaisia ei ole vielä tullut *raapii puuta* Mukavaa aikaahan tämä muuten kaikin puolin:)
Minulla myös vaivana nuo sinun kuvailemasi liitoskivut, myös kiristys kohdun sivuilla varsinkin lenkkeillessä. Pohkeiden kivulias kramppaus öisin, jatkuva nuha ja kuivat limakalvot nenässä, josta johtuu verinen vuoto nenästä. Sitten närästys iltaisin ja ajoittaiset supistukset/valtava paineen tunne "alakerrassa". Issias vaivasi myös jossain vaiheessa. Kauheeta mikä liuta kun oikein alkaa ajattelemaan. Silti olo on mainio ja olen mielestäni päässyt helpolla. No sanotaan nyt loppuun, että noiden lisäksi kaikki on ollut aivan ihanaa. Tuli het parempi mieli ;o)
Terv. Rice rv 29+2