Timberlandin nilkkurit
Mietin olisiko Timberlandin nilkkurit yhtään toimivat / hyvät kengät 1,5-vuotiaan pihaleikkeihin kevääksi? Niiden kai pitäisi olla jonkin verran vettä pitävätkin? Näin keväällä ei tunnu oikein löytyvän nahkaisia goretex-kenkiä noin pienille ja toisaalta goretex-lenkkareissa, joita olen nähnyt on ollut kovin matala varsi (hyöty vedenpitävyydestä jää mielestäni vähäiseksi jos varren kautta ryyppää helposti vettä sisään..).
Kokemuksia Timberlandin nilkkureista otetaan siis vastaan tai muita ehdotuksia kevään ulkoilukengiksi. :)
Kommentit (6)
Meillä oli yhdet Timberlandin nilkkurit viime keväänä tuon ikäisellä ja niissä oli turhan jäykkä (ja paksu) pohja noin pienelle. Isommalla taas tuo sama pohjan jäykkyys on ollut ihan ok. Eli ainakin se kannattaa tarkistaa... Parhaat kengät viime keväänä oli Eccon kävelykengät, joihin suihkautin jotain kosteussuoja-ainetta. Vielä jos löytää sellaisen mallin, jossa kärki on hieman vahvistettu, niin pysyy siistimmässä kunnossa.
Noiden Eccojen lisäksi oli kumpparit, joille tuli muutama käyttökerta lätäkkökeleillä.
Välikausigoretexeilla ei ole asiaa vesilätäkköön juuri tuon matalan varren takia, mutta muuten ne ovat varsinkin isommalla lapsella oivat; ei säikähdä kosteaa ruohikkoa, hiekkaa, tms. ja on helppo suihkauttaa puhtaaksi. Syksyisin Vikingiltä on tullut niitäkin välikausimalleja, joissa on hieman vartta.
Eli tarkoitin 1,5 vuotiasta :)
4-vuotiaalla nuo toimivat hienosti, tosin meillä ne on ollut ns. parempina kenkinä. Timben nilkkureitakin on niin montaa mallia, joten sovittamalla varmaan selviää parhaiten :)
ostettiin viime syksynä pojalle 1,5v Timbet ja ovat olleet tosi hyvät. Näyttäisi mahtuvan vielä alku kevään. Isommalla pojalla myös ostettiin viime syksynä, ja olivat aivan ylivedot. Jopa poika itse sanoi, että ovat tosi mukavat jalassa. Tilattiin sitten myös talvikengiksikin ja on tykännyt niistäkin.Ja ikää on 6,5v.
Eli meillä luultavasti jatketaan tällä merkillä:)
kun varsi on niin lähellä maan pintaa. Syksyllä myydään korkeampi vartisia, joten kannattaa ostaa silloin aina varastoon kevättäkin varten. Itse onneksi sen huomasin asoissa ja koko arvauskin osui oikeaan jo ekaa kevättä varten. Nyt jossain ketjussa oli että joihinkin kauppoihin tulisi myös täksi kevääksi niitä korkeampi vartsia joiltakin merkeiltä.
Meidän lapsilla aivan parhaat välikausikengät. Pienelle kannattaa valita se malli, jossa on synteettinen (ei luonnonkuminen), kevyempi pohja. Tosin meille ostettiin juuri tarralliset Timben nilkkurit, joissa se luonnonkuminen pohjakin oli kevyempi kuin ennen. Käsittääkseni sitä pohjaa on ihan viime aikoina paranneltu. Kengät kestävät suht hyvin vettä, ihan gorekenkien tavoin. Pienet lätäkötkin on kahlattu, ja silti jalat ovat pysyneet kuivina. Toki syvissä lätäköissä varsi hörppää vettä.
Itse olin ajatellut vajaan vuoden ikäiselle, 3-vuotiaalle ja 6-vuotiaalle kaikille timben nilkkureita kevät/syksykengiksi ulkoiluun. Onko toimivat?