Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko päänsärky raskausaikana merkki kohonneesta verenpaineesta?

Vierailija
17.02.2009 |

Mulla on ollut verenpaine yläkantissa ja nyt on useamman päivän särkenyt päätä, onkohan mun verenpaine noussut?

vasta rv 15 menossa

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli päänsärkyä jos olin juonnut liian vähän vettä päivän aikana. Olo helpotti, kun muisti juoda tasaisesti päivän mittaan.

Vierailija
2/6 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin tama on oma kokemukseni (mulla ollut jopa 190/120 paineita eika niihinkaan ole kuulunut jatkuva paansarky). Mutta on siis ihan mahdollista, kylla verenpaineen ja paansaryn valilla on jonkinasteinen yhteys. Rv 15 ei oikeastaan voi olla raskausmyrkytys, eli siis jos johtuu verenpaineesta niin paineet ovat muusta syysta korkealla (esim. essentiaalinen verenpainetauti, sekundaarinen verenpainetauti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kaikissa kolmessa raskaudessa inhottavia päänsärkyjä n. rv 16-27. En tiedä mistä se johtuu.

Vierailija
4/6 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kauheit päänsärkyjä aina viikolle 25 asti. Hormoneista johtuvaa. Verenpaine oli aina ok.

Vierailija
5/6 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se niin ollu että alkuvaiheessa ihan normaalia jos päänsärkyä.. varsinki jos on pahoinvointia sun muuta.. mutta jos on loppuvaiheesta päänsärkyä niin useammin saattaa tarvkoittaa raskausmyrkytystä.

Vierailija
6/6 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti useamman päivän aina, näitä tuli useita kertoja raskauksien aikana. Itse arvelin että johtuu hormooneista, verenpaine oli ihan normaali koko ajan enkä muitakaan selittäviä tekijöitä keksinyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän