Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

21-trisomia, mitä odotettavissa keskeyttäjälle?

Vierailija
16.02.2009 |

apua kaivataan!

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käsittääkseni sikiöt jotka ovat 24+ vasta haudataan "ihmisinä".

- hänet haudataan kuten meidät muutkin. Siis jos on sikiöindikaatiolla tehty keskeytys.

Vierailija
62/66 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käsittääkseni sikiöt jotka ovat 24+ vasta haudataan "ihmisinä".

Rv 24 jälkeen syntyneiden tai yli 500g painavien sikiöiden hautaus kai kuuluu vanhemmille?

Itse synnytin elinkelvottoman rakennevikaisen lapsemme rv 33. Menin iltapäivällä sairaalaan, ehdin saada kaksi cytotec-tablettia kohdunsuulle ja jo yöllä syntyi pieni poikamme. Seuraavana päivänä tapasin sairaalassa vielä lääkärin ja sosiaalihoitajan ja sitten tulin kotiin.

Synnytyksestä sen verran, että supistukset olivat tosi rajuja ja kipeitä mutta kun sain spinaalin, loppu oli helppoa. Lapsi syntyi peppu edellä ja oli vähän reilu 2kg, hän syntyi kuolleena mutta en siis ollut ottanut mitään sikiötä tappavaa lääkettä. Hän vain kuoli synnytyksen loppumetreillä. Saimme pidellä vauvaa sylissä ja ottaa valokuvia. Osastolle tultuani sain maidonnousun estävän pillerin. Hautajaiset järjestimme seuraavalla viikolla.

En oikein tiedä mitä eroa on keskeytyksellä ja ennenaikaisesti käynnistetyllä synnytyksellä... mutta tässä minun kokemukseni.

Voimia hirveän paljon sinulle, ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ei virallisesti ole ollut olemassa lainkaan, muuten kuin äidin papereissa.

Vierailija
64/66 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle rv24 sikiöiden hautauksen (siis näissä sikiöindikaatiotapauksissa) hoitaa sairaala (elleivät vanhemmat halua itse sitä hoitaa). Kun päästään viikolle 24 hautauksen hoitavat aina vanhemmat.

Ja kyllä rv24 --> ikäinen lapsi on yhteiskunnan mukaan ollut olemassa. Äitihän saa mm. oikeuden äitiysvapaaseen ja -rahaan vaikka lapsi syntyisi kuolleena kunhan on tosiaan ollut viikolla 24.

Vierailija
65/66 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä rv24 --> ikäinen lapsi on yhteiskunnan mukaan ollut olemassa. Äitihän saa mm. oikeuden äitiysvapaaseen ja -rahaan vaikka lapsi syntyisi kuolleena kunhan on tosiaan ollut viikolla 24.

Lapsen itsensä kannalta häntä ei kuitenkaan ole ollut, hän ei saa henkilötunnusta eikä häntä tosiaan merkitä "kirkonkirjoihin". Äitiysvapaan äiti saa palkaksi synnytyksestä.

Vierailija
66/66 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sitä mihinkään kirkonkirjoihin merkitä väestörekisteristä puhumattakaan.

Haudata saa vaikka 10 viikkoisen sikiön.

Itse olen synnyttänyt ja haudannut rv 40+1 kuolleen vauvan. Ja tälle yhteiskunnalle hän ei ole ollut olemassa mitenkään. Minä toki sain pitää tuon äitiysvapaan, mutta sen vuoksi, että olin ollut raskaana yli 154 päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä