mikä neuvoks ku kypärälakki aina pyörii kasvoille :(
siinäpä se..meillä kuukauden ikäisellä tyttärellä ongelmana toi kypärälakin ainainen pyöriminen kasvoille kesken päikkäreiden. lakkina meillä on sellainen ruskovillan vastasyntyneille tarkoitettu villainen kypärälakki. en tiedä pitäiskö tämän lisäksi näillä 0 keleillä olla sitten vielä jokin tavallinenkin lakki. mut ei tyttö niskasta kokeilemalla ainakaan mitenkään kylmältä vaikuta. haalarissa kuitenkin huppu ja vaunuissa suojassa on.
mut asiaan. lakki kiusaa pyöriessään kasvoille. useasti ku käy kattomassa niin muksusta ei näy kuin korva kun lakki on pyörähtänyt naamalle. mikä neuvoksi? tai minkälaisia ratkaisuja teillä on ollut?
Kommentit (3)
Päiväkodinhoitaja kertoi että heillä on tapana laittaa tupsu (sellainen kun vanhoissa pipoissa oli) sinne kypärämyssyn kärkeen jos myssy on liian iso. En tiedä onko se myssyn koko teillä ongelma, mutta kokeile jos uskot auttavan.
Mä olen laittanut liian ison kypärälakin yläosaan omia pinnejäni. En siis pinneillä lapsen hiuksiin kiinni vaan laittanut pari pinniä kiinni lakkiin, ne tavallaan kutistavat lakkia vähän ja siten se ei pyöri niin vimmalla päässä.
Joissain kypärälakeissa voi kääntää sitä kasvoille tulevaa resoria hiukan ulospäin, jolloin se ehkä pysyy paremmin paikallaan.
Toinen vaihtoehto on lakin laitto siihen päälle. Jos pelkäät kuumuutta, niin laita kesälakki tai vaikka se äitiyspakkauksen sisälakki.
Kolmas vaihtoehto on, että pidä sitä toppalakkia. Vastasyntyneellä on kuitenkin leuka kiinni rinnassa, joten mun mielestä kaula ei palele.
Ongelma häviää kyllä ajan myötä kun pää kasvaa.
Mä tykkäsin viime talvena pitää vastasyntyneellä ruskovillan silkkistä nauhalakkia juuri tuon takia, mutta tuskin nyt kannattaa toista melko kallista lakkia ostaa. Nopsaan jää kuitenkin pieneksi.