Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin lomapaikka, missä olette lomailleet?

Vierailija
15.02.2009 |

.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoi koko ajan ja hotelli oli tosi surkea

Vierailija
2/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään kamalaa kaukokohdetta, mutta aika kamala kokemus oli vierailu Ysitien lemmikki -nimisessä paikassa Jyväskylän kupeessa pari vuotta sitten. Ihan kivoja eläimiä joo, mutta paikat niin ränsistyneessä kunnossa, että välillä luulimme eksyneemme jollekin rakennustyömaalle tms. Ja pahinta oli joka paikassa, kävelyreiteillä yms. olevat eläinten ulosteet! Ja niitä oli paljon! Kyllähän niitä itse osasi jotenkuten varoa kun katsoi koko ajan maahan, mutta lapset...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään kamalaa kaukokohdetta, mutta aika kamala kokemus oli vierailu Ysitien lemmikki -nimisessä paikassa Jyväskylän kupeessa pari vuotta sitten. Ihan kivoja eläimiä joo, mutta paikat niin ränsistyneessä kunnossa, että välillä luulimme eksyneemme jollekin rakennustyömaalle tms. Ja pahinta oli joka paikassa, kävelyreiteillä yms. olevat eläinten ulosteet! Ja niitä oli paljon! Kyllähän niitä itse osasi jotenkuten varoa kun katsoi koko ajan maahan, mutta lapset...

Vierailija
4/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei törmätty Ysitien lemmikissä eläinten ulosteisiin kävelyreiteillä. Ja en nyt edes tajua, mitkä paikat siellä mielestäsi oli ränsistyneitä.

Vierailija
5/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-henkinen perhe + appivanhemmat 11,5-metrisessä veneessä. Lapset nukkui perän nukkumatilassa, jossa ei ollut istumakorkeutta. Me miehen kanssa keulapiikissä, appivanhemmat keskellä. Kun lämpötila laski +30:een, vanhukset vetivät luukut kiinni kun oli niin kylymä. Onneksi keulaluukun sai auki, vaikka ilma ei sillä vaihtunutkaan. Turkista kotoisin olevat torakat rapisteli kodikkaasti veneen sisä- ja ulkokuoren välissä.

Elämäni pisin viikko.

Vierailija
6/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisia, Sousse

Vierailija
7/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan koskaan ole ollut missään "kamalassa" paikassa lomalla, mutta muutamasta on jäänyt sellainen olo muuten vain, että ei tänne enää koskaan. Yksi sellainen oli Riccione Italiassa. Hirveästi hotelleja, rannalla aurinkotuolit vieri vieressä ja vesi pilaantunutta. Vesi lienee niistä ajoista hieman laadultaan parantunutta, mutta ei kyllä himota vieläkään. Madeiralle en myöskään mene toista kertaa. Ruoka kamalaa, ei uimarantoja ja sää tosi epävakainen. Hienoja maisemia on muuallakin, jos joku nyt rupeaa Madeiran ihanuutta ylistämään. Mummokohde minusta.

Vierailija
8/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, äsken joku haukkui Madeiraa. Mä taas en pitäisi sitä mummopaikkana, ainakin itse olen 28-vuotisen elämäni aikana käynyt siellä kahdesti mieheni kanssa. Ne maisemat ovat jotenkin poikkeuksellisen upeita, ja ruoassa ei ole mitään valittamista. Vieläkin kaiholla muistelen espetada-lihavartaita jne... Totta, että kunnollisia rantoja saa seudulta hakemalla hakea, mutta onneksi siellä oli uimaloita, jonne pääsi halutessaan uimaan. Mikään auringonottopaikkahan Madeira ei varsinaisesti ole, sää voi olla viileä ja sateinen. Mutta kukkien, luonnon, siisteyden ja romantiikan ystäville Madeira on ihana kohde. Suosittelen erityisesti joulukuun jouluvalaistukseen ja valtaisaan ilotulitukseen tutustumista.

Vierailija
9/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukuin Madeiraa, olen reilusti kypsässä aikuisessa iässä, mutta silti ei kyllä säväyttänyt, syönyt ulkona lähes työkseni, enkä edes hakemalla löytänyt sieltä kelvollista ruokaa, mutta voin tietty olla ruoan suhteen vähän kranttu :-). Tosin olen muiltakin samanlaisia kommentteja kuullut. Hienoja maisemia ja vuoria on muissakin, ruokakulttuuriltaan maistuvammissa paikoissa kuten vaikka Italiassa tai Kreikassa. Siis jos niitä vuoria hakee. Ja kukkaloistokaan ei musta ollut niin paljon mahtavampi kuin jossain välimeren kohteissa kesällä. Mutta makuja on tietty monenlaisia...

Vierailija
10/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli silloin aika juuri valmistunut turistikylä keskellä-ei-mitään. Koko saari oli mielestäni kökkö, mutta tämä turistirysä ihan kamalan ahdistava.

Ja olin silloin n. 15-vuotias, hyvät rannat ja ilmapiiri olisivat riittäneet.

Vierailija
11/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisto paikasta ahdistaa vieläkin.

Vierailija
12/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo kartalta saa sen kuvan että siellä on jotain taajamia tai sellaisia, joitten välillä voi polkea. Noh, ne oli luokkaa pankki, bensa-asema ja pieni kauppa, siinä kaikki. Välillä oli ihan kivoja maisemia jos satuttiin meren rannalle, mutta suurin osa viikosta kului polkupyörällä umpitylsiä teitä polkien. Yövyttiin pienissä mökeissä, vesi maistui ihan kauhealle, ankeat pesumahdollisuudet jossain parakin näköisissä viritelmissä joissa ei ollut lämmitystä. JUUEI ole meikäläisen mielilomanviettotapa. Joku muu vois tykätä, joku sellainen joka nauttii itseruoskinnasta.

Vierailija
13/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia turistirysiä jo vuosia sitten! Vanhempieni lempipaikkoja,johon aina raahasivat mukaan, kunnes olin tarpeeksi vanha jäämään yksin kotiin heidän lomien ajaksi. Nyt äitini on ihastunut Egyptiin, en lähtisi sinne edes ilmaseksi!

Vierailija
14/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisemat vaihtuu jatkuvasti, on karua ja rehevää, rannikkoa ja, ja... ties mitä, kaunista oli. Mökit tietty aika ankeita koppeja mutta eihän niissä ole tarkoituskaan kuin nukkua, päivisin poljetaan ja kierretään nähtävyyksissä. Ruokakauppoja (ja muutenkin asutusta) tosin on harvassa ja ruoka Tosi kallista, meillä sisältyi pakettiin aina seisova pöytä- aamiainen jolla tankattiin sitten niin että jaksoi päivän kuivasapuskoilla ja mehuilla.

Liikunnallinen reissu jolla näki paljon ja tutustui koko saaristoon.

Kamalaa oli laivaristeilyllä kolmen pikkulapsen kanssa. Ei enää ikinä!!

Pikkuruinen hytti joten pakko olla leikkitiloissa muuten kuin yöt ja niissähän on tunnetusti hirvittävä meteli eikä juurikaan leluja.... eli ei mitään tekemistä eikä ulos voi mennä kun lapset hyppii mereen. Eli koko perheen hermot riekaleina sen reissun jäljiltä. Kukakohan senkin lomamatkan keksi,....

Vierailija
15/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkki, ei koskaan enää.

Vierailija
16/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Ahvenanmaan retkessä oli kyllä paha vika se että Tukholman laivat on Maarianhaminassa jo klo5 aamuyöllä ja pyörävuokraamohan ei aukea ihan vielä silloin....oli kaamean kylmä alkusyksy ja siellä sitten kyhjötettiin tuntikausia pimeässä palelemassa. Kyllä vähän mietin että miksi lähdinkään :)

Vierailija
17/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä teitä Madeiran, Pariisin ja Riccionen haukkujat, itse olen kaikista em. paikoista tykännyt. Mutta totta, Riccione on huonointa Italiaa!

Vierailija
18/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut vuosikausiin käynyt ruotsinlaivalla, kun sitten mentiin viime syksynä miehen ja muutaman kaverin kanssa.

Herranjumala sitä kusen hajua laivan käytävillä, vessojen ovet oli auki levällään ja lemu oli sanoinkuvaamaton! Sammunutta nuorisoa jokapuolella, varsinkin aamupalalle mennessä sai hyppiä käytävälle sammuneiden ihmisten yli. Yökerhossa oli niin täyttä että mihinkään ei päässyt istumaan, ja sielläkin porukka kännissä mm. virtsasi ovensuuhun ja kaatuli pitkin tanssilattiaa...

Maissa tukholmassa oli kyllä ihan kivaa. Mutta kun tultiin takaisin laivaan, mistään ei saanut mitään syötävää, kun kaikki ruokapaikat oli kiinni.

Onnistuimme sitten löytämään laivan perältä kahvilan, jossa laulettiin yhteislauluja! (oikeasti!) ja sieltä sai jotain kuivia sämpylöitä.

Vierailija
19/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisia, Sousse

Reissun kruunasi ruoasta saatu bakteeri. Las Palmas oli jo 80-luvulla niin tympeä, ettei ole tehnyt uudelleen mieli. Mutta tuhat kertaa mieluummin sinnekin kuin Sousseen.

Vierailija
20/27 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Ahvenanmaan retkessä oli kyllä paha vika se että Tukholman laivat on Maarianhaminassa jo klo5 aamuyöllä

Meidän parisuhteessa on se ongelma, että minä rakastan mukavuutta, lämmintä ja ihmisjoukkoja, ja mies haluaa mahdollisimman kauas korpeen missä ei ole ketään ja koko ajan saa kärsiä vilua, kosteutta ja kipeytyneitä perskannikoita :). Joskus on pakko miehenkin toiveita noudattaa. t. Ahvenanmaalla polkenut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän