Ostinko liikaa joululahjoja vuoteiselle?!?
Eli meillä esikoinen alkaa olla vuoteinen ja ensimmäinen joulu edessä. Olen ostanut n. 10-13 lahjaa hänelle. Osa on ostettu sellaisia joita voi täydentää loputtomiin vuosien varrella mm brio puujunarata ja duploja. Mutta ostin sen takia noin paljon koska ajattelin että seuraavat lelut lapsi saa sitten kesällä hiekkalaatikkoleikkeihin. Muutenkin on vähän leluja koska olen koko ajan ajatellut jouluna sitten niitä hommata.
Mutta siis onko tuossa aivan liikaa?
Kommentit (31)
Itse olen tehnyt toisin. Ostan jouluksi noin 5-8 lelulahjaa ja sitten lisäksi pitkin vuotta. Kuitenkin ensimmäset kaksi vuotta lapsi kehittyy niin nopeasti että lelutkin vaihtuva. 1v tuskin vielä sillä junaradalla osaa nätisti leikkiä rikkomatta sitä 1,5 ehkä jo kuitenkin ym.
Turha sitä on ihmetellä... Selväähän se on, että vuoteinen ei ole oikea sana
ja lisäksi isommat kerrossänkyiset.
Itse olemme jo keski-ikäisiä vaikka parivuoteellisia olemmekin... öööh?
että jotkut tosiaan käyttää tuota koirista tai lapsista puhuessaan. Ehkä se kuuluu johonkin murteeseen, mutta kuulostaa älyttömältä.
että jotkut tosiaan käyttää tuota koirista tai lapsista puhuessaan. Ehkä se kuuluu johonkin murteeseen, mutta kuulostaa älyttömältä.
Mitä mieltä nimityksestä 'vuosikas'?
Mielestäni viittaa tietynikäiseen poroon. =D Tämä on muuten hulvaton ketju!
Mä ensin luulin, että siis on jotenkin sairas ja häntä sitten halutaan ehkä vähän hemmotella.. =)
Mutta ei ole liikaa lahjoja, jos lapsella ei leluja vielä oikeastaan ole. Mäkin tekisin niinkuin joku jo mainitsi, en paketoisi kaikkia, vaan veisin vaan huoneeseen valmiiksi odottamaan.
Jouluyönä voit vaikkapa käydä hänen huoneessaan ja pistää osan noista leluista jo valmiiksi paikoilleen! Se on tavallaan sitten joululahja kun hän niillä leikkii seuraavana päivänä. Lahjapakettiin vain 2 lahjaa, enempää ei jaksa aukoa, jos noitakaan :)