Onkohan ihan normaalia, että mieheni sai
samoilta (tai samalta) työkavereilta kaksi isohkoa läksiäislahjaa? Ja mieheni ei edes vaihda työnantajaa vaan siirtyy talon sisällä.
Hän siis sai pari viikkoa sitten aika hienon lahjan, joka oli personoitu ajan kanssa. Toisin sanoen nähty vaivaa aika paljon.
Nyt hän sai toisen lahjan, kertomansa mukaan "vanhalta porukalta", ja sekin oli aika lailla ison työn tulos. Yhdeksi tekijäksi hän tunnusti kummallakin kerralla saman naisen. Tai tunnusti ja tunnusti, siis kertoi sivumennen, en asiasta edes kysellyt.
Itse en koskaan olisi nähnyt noin paljon henkilökohtaista vaivaa työkaverin läksiäislahjaan, varsinkaan kun ko henkilö vain vaihtaa hommia.
Tässä alkoi vähän raksuttaa päässä, että onkohan tuolla naisella isompiakin tunteita miestäni kohtaan. Tai / ja päinvastoin. En ole luonteeltani mustasukkainen ja meillä kummallakin on vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä. Mieheni on keskimääräistä komeampi ja työpaikassaan pidetty ihminen, joten en ihmettelisi jos tämä työkaveri olisikin ihastunut.
Minua asia ei nyt suuremmin paina, mutta jollain tasolla se alkoi ärsyttää. Liian henkilökohtaista, liian monta.
Pettämistä en märehdi, jos pettää niin pettää, se ei siitä muuksi muutu. En kyllä usko että pettäisi. Mutta tuo nainen on aina kimpussa, nyt kun asiaa pohdin, niin tajusin että juuri tuolta naiselta tulee aina juhlapyhien tekstiviestit ja puhelut. Mies ei niitä salaa, enhän muuten niistä edes tietäisi.
Mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko teillä tapana tehdä hyvälle työkaverille kovinkin henkilökohtaisia lahjoja suurella vaivalla? Ja vieläpä kaksi kertaa?
Kommentit (13)
Tarkoitan että väsätään jotain persoonallista ja kivaa... kortteja on tehty lukemattomia, osa työajalla ja osa ei. Läksiäisiin saadaan tehdä kaikkea hössötystä ihan luvan kanssa. Onhan se nyt kumma että ei saisi mitenkään muistaa (vaivaa nähden) ihmistä jonka kanssa on tehnyt vuosia töitä ja joka on tullut läheiseksi. Enkä nyt tarkoita mitään seksisuhteita tai ihastumisia, olen minäkin ollut askartelemassa ties kuinka monta lahjaa ja korttia ja ketään en ole pannut enkä kuolannut perään. Rentoutukaa nyt hyvät ihmiset vähän, tehän tulette hulluksi jos mietitte joka asiassa jotain tuollaista.
Ja useimmitenhan ne on juuri ne samat ihmiset jotka noita tekee (esim meillä on korttimestari aina sama).
mutta onhan tuo aika outoa. En tiedä onko ihan normaalia tuon tasoinen vaivannäkö vaikka olisi kuinka suosittu.
Miten te olette hoitaneet läksiäislahjan? Onko ihan normaalia väkertää kaksi työlästä isoa lahjaa?
ap
Ei ko. työkaveri välttämättä tee hienoja lahjoja siksi, että olisi mieheesi ihastunut, syy voi olla sekin, että on vähän kehunkipeä ja haluaa näyttää kykynsä työkavereilleen. Ja voihan olla että esim. harrastaa jotain käsitöitä (et kuvaillut tarkemmin työtä vaatineen lahjan luonnetta) ja mielellään otti tehtäväkseen läksiäislahjaprojektin, kun puuhaa koko ajan jotain kuitenkin.
Esim. minä kudon jatkuvasti jotakin ja annan kudelmiani lahjaksi milloin kenellekin, niin perheenjäsenille, ystäville kuin työkavereillekin tilanteen mukaan. Ihan vaan siksi, että käsityöt ovat minulle rakas harrastus ja on kivaa, kun taidollaan voi ilahduttaa muitakin. Ja totta on sekin, että vastapuoli toisinaan ylistää lahjaa lähes kohtuuttomasti, kuinka olen nähnyt niin ja niin paljon vaivaa... Omasta näkökulmastani olen saanut helposti ja edullisesti aikaiseksi lahjan, jota vastaanottaja arvostaa. Eli on mahdollista sekin, että lahjan tekijä ei ole omasta mielestään tehnyt mitään niin ihmeellistä kuin minä sinä sitä tunnut pitävän.
Eli ihan normaalia.
No, toinen näistä lahjoista oli kallis viinipullo, johon oli tehty omat etiketit, siis juuri miehelleni. Oli kuvaa ja tekstiä jne... Okei, ei nyt mikään järkyttävä työ, mutta enemmän kuin pelkkä pullo.
Toista en voi sanoa, koska se oli niin outo. Sellaista ei muille tehdä... Siis ei mikään loukkaava, mutta hyvin henkilökohtainen, eli ei mitään villasukkia, joita voisi antaa melkein kenelle tahansa.
ap
Siis jos esim. toimenkuvaan kuuluu mainosten jne teko, niin ei viinipullon etiketin vääntämiseen kauaa mene. Meillä yksi markkinointiassareista tekee kutakuinkin kaikki kortit a) koska tykkää tehdä b) koska on siinä tosi hyvä, ja käytössään on mm. InDesign taittoon ja viimeisen päälle kuvan käsittelyohjelmat.
Pullon maksuun varmasti osallistuivat muutkin - sitten kys. nainen teki etiketin. Lienee sitten hänen "alaansa" - tai jos esim. oli käsin piirretty, ehkä osaa piirtää porukasta parhaiten jne.
Itse en olisi tuollaisesta mustasukkainen :-).
saattaa naisella olla tunteita, mitä sitten.. ei tarkoita, että heillä on suhde. et voi tunteita kieltää toiselta. nauttikaa lahjoista, toivottavasti siinä on jotain sullekin sopivaa..
Toista en voi sanoa, koska se oli niin outo. Sellaista ei muille tehdä... Siis ei mikään loukkaava, mutta hyvin henkilökohtainen, eli ei mitään villasukkia, joita voisi antaa melkein kenelle tahansa.
ap
hiukka ihastunut, mutta miehes ei vaikuta ollenkaan ihastuneelta kun ei peittele puheluita ja lahjoja
Ehkä nainen on ihastunut, ehkä ei. Samapa tuo.
Säilytän siis terveen itsetuntoni ja nautin lahjoista itsekin :)
ap
Tuskin huolta on, kun mieskin on noin avoin, ja kai viisas mies tyrkyn tunnistaa.
Kyllä minäkin itsetuntoni säilyttäisin. Jotenkin noloa siltä työpaikan naiselta ihan oikeasti... ei varmaan oikein osaa erottaa hyvän maun rajoja.
Kunnon pettäjämies ei tietenkään salaa saamiaan tekstareita, puheluita, sähköposteja eikä lahjoja. Sillä näin häntä ei epäillä mistään eikä hänen tarvitse peitellä mitään. Ja voi porsastella sydämensä kyllyydestä. Näin on. Valitettavasti.
Minä ainakin nostaisin tuntosarveni ko henkilökohtaisten lahjojen myötä.
hiukka ihastunut, mutta miehes ei vaikuta ollenkaan ihastuneelta kun ei peittele puheluita ja lahjoja
Mutta mä en jaksa kuluttaa energiaa moisen asian pelkäämiseen tai miettimiseen. En usko että mieheni pettää (ex-mieheni petti minua pitkään tietämättäni, kunnes halusi avioeron mennäkseen naimisiin assarinsa kanssa... joten osaan moiseen kyllä varautua), mutta jos näin on, niin ennemmin tai myöhemmin se paljastuu.
Siihen asti olen ylväästi rouvana ja lastemme äitinä. Antaa vieraitten naisten haaveilla jos niin haluavat ;)
ap (tuntosarvet tarvittaessa herkkänä)
Miksi kysyt, mitä mieltä muut ovat, jos et olisi miettinyt asiaa. Onpa outoa.