Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ns yhteisruokailusta

15.02.2009 |

.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkasi.

Meillä poika valittaa kovasti,kun ei kuulema kerkiä tarpeeksi olemaan kavereidensa kanssa koska syömme päivällisen yhdessä. Olen vuorotöissä ja aamuvuoroissa ja vapailla ollessani syömme päivällisen noin klo:17.00. Sunnuntaisin jos olen vapailla, syömme noin klo:15.30-16 ( joskus klo:17). Perheessä myös poika 3v.joten ei voi ihan milloin vain sitä päivällistä syödä (esim. klo:14, tai 19 jne.) Kun olen iltavuorossa saa poitsu syödä mihin kellonaikaan vaan päivälliensä. Pienimpi poika on joko päiväkodissa tai syö päivällistä isänsä kanssa.

Miten muilla, syöttekö päivällisen yhdessän ja mihin aikaan, onks vihjeitä miten saada murkkukin tyytyväiseksi.

Vierailija
2/3 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perinteisesti lounas klo 11 ja päivällinen klo 17 joka päivä. Jos joku ei pääse ruoka-aikaan syömään, niin sitten saa itse lämmitellä omat ruokansa jääkaapista (mikäli ruokaa on sattunut jäämään) tai odottaa kiltisti seuraavaa kattausta. Onneksi täällä meillä päin yleensäkin perheet syövät samoihin aikoihin, joten nuoriso lähtee iltaisin kavereidensa luokse vasta ruoan jälkeen.

Joskus meillä on naapureiden lapsia päivällispöydässä, joskus omamme syövät kavereiden luona. Toisinaan nuoret kokkaavat meille vanhuksille koko aterian.

Suurempia natinoita ei ole ruokailuista tullut. Itse laitan jääkaapin seinään aina koko viikon ruokalistan, josta jokainen näkee, mitä on tarjolla. Jos kotiruoka ei ole ihan suun mukaista, niin monesti likat tankkaavat koulussa enemmän. Joskus taas panttaavat koulussa, kun tietävät kotona olevan herkkuruokaa tiedossa.

Meillä kun on vain tyttöjä, niin ehkä ruoka ja sen laittaminen näyttelevät elämässä suurempaa roolia kuin pojilla. Monesti pyytävät minulta reseptiä, kun kokkaavat kavereiden kanssa. Toisaalta ovat tuoneet monta hyvää uutta ohjetta, kun ovat kavereillaan maistanut erilaisia ruokia.

Meillä ei siis ruokailu ole ongelma, mutta sauna on. Nyt ei vanhemmat likat menisi saunaan edes maksusta. Meidän vanhempien kanssa ei mistään hinnasta tulisi, mutta eivät edes keskenään tai yksinään. Suihkussa kyllä käyvät joka päivä, mutta se on sellaista pikaista tukanpesua. Kunnon peseminen tuntuu olevan ainaisen kiljumisen varassa. Aargh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme arkisin päivällisen n. klo 17-18,

viikonloppuisin lounaan n. klo 12-13 ja päivällisen n. klo 17-18.

Me molemmat aikuiset olemme päivätyössä, tosin minulla on paljon iltakokouksia.

Yhdessä syöminenhän on tärkeää ja mukavaa, mutta jotenkin ymmärrän nuoriakin. Meillä on esim. pitkähköt välimatkat kavereille, sieltä ei niin vaan piipahdeta kotona välillä syömässä. Ja muistan omasta nuoruudestani, kuinka ärsyttävää oli kesken kaiken kivan lähteä kotiin syömisen takia. Ja vielä ns. nuorena aikuisena, kun asuin kotona, tuli ehkä kavereiden/poikaystävän kanssa yhtäkkiä mieleen mennä ulos syömään, mutta kun äiti odotti kotona ruoan kanssa... raivostuttavaa.

Niinpä joustamme, kunhan ei nyt ihan joka kerta olla poissa, eli yhdessäkin istutaan ruokapöydässä. Nuori voi syödä ennen menoaan tai sen jälkeen, tilanteesta riippuen. Tekee/lämmittää itse.

Tai jos kaikille sopii, aikaistamme/myöhäistämme ruokailua tilanteen mukaan.

Tuota SAUNAA en näkisi ongelmallisena, onhan paljon ihmisiä, jotka eivät käy saunassa ollenkaan. Sen sijaan peseytyminen on toki tärkeää. Meillä taas luttaavat liiankin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme