Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei hoida lapsia- onko se syy erota?

Vierailija
15.02.2009 |

Mies sanoi jo odotusaikana ettei tule hoitamaan lapsia-

miten itse vaimona toimisit?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli itse en tekisi tällaisen neandertalilaisen (tai mistä minä tiedän, voi olla että neandertalilaismiehet oli kaikki koti-isiä ;-)) kanssa lapsia ollenkaan.

Vierailija
2/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos jäisin en ainakaan tekisi sen kanssa enää yhtään lasta.. enkä varmaan mitään muutakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ei ryyppää, rällää kavereiden kanssa kylillä, käy työssä, on mukava (täytynyt ainakin olla kun olet valinnut hänet elämääsi) ja muuten elää normaalisti, niin mitä tarkoitat lasten hoidolla, senkö vuoksi jättäisit miehen josta olet välittänyt ennen raskautta.

On paljon miehiä, jotka osallistuvat lastenhoitoon...mutta myös ovat kärttyisiä lapsille, kun joutuvat hoitamaan, ovat ryypänneet kenties, olleet kavereiden kanssa jääkiekko-ottelussa pois kotoa ainakin jne.

Ei kai eron syy pelkästään voi olla jos mies ei hoida lapsia.

Täällä palstalla on niin kovia kannanottoja joihinkin asioihin, että tärkeitä asioita tulee miettiä itse tai lähiomaisten kanssa, ei täältä saamalla ohjeella - tosta noin vaan.

Minä ainakin arvostan sellaista miestä, joka on vapaa-aikansa minun ja lasten kanssa, oli työssä tai työtön. Ei ohita perhettä ryyppäämällä kavereiden kansssa jne. Ei silti tarkoita että olisi"tossun alla"

Mieheni on työelämässä, vuorotyössä, joten senkin puoleen olen lasten synnyttyä hoitanut lapset pääsääntöisesti. Kun isä on kuitenkin kotona vapaa-aikanaan, tulee siinä huomaamattaan osallistumaan lasten hoitoon.

Vauva tarvitsee tutin - varmasti miehesi voi sen laittaa ja jos tutti ei enää riitä ja on ruokinnan aika, jos pullolapsesta kyse, miksei äiti voi juottaa jos isä ei halua osallistua, ilman että uhataan erolla. Mies voi pelätä ettei osaa ainakaan pientä käsitellä jne. Jos hän on kotona lasten kasvaessa, kyllä varmaan tulee autettua saapasta jalkaan ja otettua syliin, en usko ettei.

Mieheni ei ole tarvinnut "hoitaa "yhtään kuudesta lapsestamme. Mutta hän on kotona vapaa-aikanaan, ottanut vastuun vauvoista kun esim. vaunuissa on ulkona nukkumassa itkuhälytin päällä,käydessäni kaupassa, kirjastossa jne. Isompien kanssa pelanut paljon lautapelejä, opettanut tietokoneen käyttöön, lukenut paljon kirjoja, kuskannut harrastuksiin jne. Mitä vielä vaatisin häneltä. Olen sellainen äiti-tyyppi kai että minulle sopii luontaisesti hoitaa lapset, mies on kotona ja se on minulle täekeätä, huomata että olemme hänelle tärkeitä, vaikkei lapsia sanamukaisesti hoidakaan.

Ei ole tarvinnut vaihtaa vaippoja, kylvettää, isommat saunassa mukana, ei syöttää soseita, tekee isommille munakasta ja leipiä, auttaa läksyjen teossa, jne) Arvostaa minua äitinä, haluaa että olen pienten lasten kanssa kotona. Hyötyyhän siitä isommatkin koulun jälkeen.

Mieti myös ne hyvät puolet lapsen isässä. Nyt voi sanoa ettei varmaan hoida kun "kersa" syntyy, mutta ottaisin sen riskin, jos muuten kunnollinen. Hän näkee oman lapsensa, kasvaa itsekin lapsen mukana isyyteen, joka voi olla hidasta, mutta kuitenkin. Pakottamalla ja karjumalla ei varmaan saa hänen päätään muuttamaan, vaan luottamalla isänkin tunteisiin omaa lasta kohtaan.

Vierailija
4/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt ei suhteessa muita ongelmia ole, niin tuo ei ole mikään syy erota, jos lapset on jo tehty.

yksinhän sä yh:nakin ne lapset hoitaisit. lapset kuitenkin tarvitsevat molemmat vanhemmat eikä tuo ole hyvä syy hajottaa perhettä

Vierailija
5/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä tehty ja yhteiset niin miksi vain yhden niistä täytyisi huolehtia. jos mies ei haluaisi lapsia niin en niitä tekisi ainakaan hänen kanssaan. isän ja lasten suhde olisi aika vajavainen ellei isukki huolehdi ollenkaan.

Vierailija
6/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisin siihen, että kun lapsi on maailmassa, isän sydän sulaa ja hän haluaa viettää lapsensa kanssa aikaa vaikka sitten vaippaa vaihtamalla. Ehkä raskausaika on miehelle liian abstraktia, eikä hän osaa ajatella lastanne vielä persoonana jonka kanssa voi ja haluaa oikeasti vuorovaikuttaa.

Jos kuitenkin lapsen synnyttyä mies katsoo, että hänen hommansa on maata sohvalla ja käskeä sinua pitämään lapsi hiljaisena, pakkaisin kamani aika vilkkaasti. Lapselle ei tee hyvää kasvaa häntä hyljeksivän isän kanssa, koska myöhemmin hän miettii, mikä hänessä on vikana kun ei kelpaa omalle isälleen. Miettisin myös huolella, mikä miehessä on vikana kun ei huolehdi omasta jälkeläisestään tai välitä sinun jaksamisestasi vastuuta jakamalla.

Ainakin omassa tuttavapiirissä tuollainen "isä" ei ole isä lainkaan ja miehillä taitaa olla pieni kisakin siitä, kuka hoitaa lapset sujuvimmin. Ne harvat miehet, jotka lastaan eivät hoida, ovat joko eronneet tai uppoamaisillaan olevassa liitossa. Sattumaa tai sitten ei...

Vierailija
7/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkään isä meitä hoitanut kun ihan pieniä oltiin, äiti meidät on aina hoitanut. kuitenkin aina olen isäntyttö ollut. isän kanssa meillä oli muut touhut. ei lapsilta pidä isää riistää sen takia ettei isä lasta hoida. mäkin käytännssä hoidan meidän 1 vuotiaan oikeastaan yksin, päivittäiset hommat. miehellä ja lapsella on ne omat hommansa. eihän se reilulta tunnu että äiti pesee kakkapyllyt ja tekee ruoan ja isä vaan senkus leikkii, mutta lapset on tehty ja myös isä on niille lapsille tärkeä.

ei äidillä ole oikeutta lapsilta isää viedä tosi hatarin ja typerin perusteluin. kun lapsia saadaan on osattava ajatella ennen kaikkea lapsen etua, ei omaa mukavuuttaan.

yhdessä tehty ja yhteiset niin miksi vain yhden niistä täytyisi huolehtia. jos mies ei haluaisi lapsia niin en niitä tekisi ainakaan hänen kanssaan. isän ja lasten suhde olisi aika vajavainen ellei isukki huolehdi ollenkaan.

Vierailija
8/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkii, touhuaa ja muuten viettää aikaa kahdestaan lapsen kanssa niin onhan se eräänlaista hoitamista sekin ?! eli ap:n kysymyksen käsitin ainakin minä niin ettei mies olisi muutenkaan kauhean kiinnostunut/innostunut lapsesta, en ymmärrä miksi kukaan isä odotusaikana edes sanoisi niin että minä en sitten hoida, kauheaa.

Vierailija
9/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten te voitte alistua tuollaiseen, että itse hoidatte kaikki paskahommat ja mies poimii rusinat pullasta perhe-elämässä? Ajatelkaa edes sitä millaista mallia näytätte omille lapsillenne naisen paikasta! Haluatteko että teidän tyttäretkin oppivat vaatimaan noin vähän suhteiltaan? Teidän pojilla voi olla vaikea löytää noin alistuvaa puolisoa sitten kun kasvaa itse aikuiseksi... Nykyajan perheessä myös mies vaihtaa vaipat, tiedoksi vaan, kotiorjat!

Vierailija
10/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 4 mieheni ei laita tutia, jos se putoaa tms

nro 11- totta puhut- olen feministi, mutta ei lapsia voi hoitamattakaan jättää omien rientojeni takia- eli en harrasta mitään-olen tosin kokopäivätyössä- 8 v jo näin...

t. ap

Vierailija
11/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten te voitte alistua tuollaiseen, että itse hoidatte kaikki paskahommat ja mies poimii rusinat pullasta perhe-elämässä? Ajatelkaa edes sitä millaista mallia näytätte omille lapsillenne naisen paikasta! Haluatteko että teidän tyttäretkin oppivat vaatimaan noin vähän suhteiltaan? Teidän pojilla voi olla vaikea löytää noin alistuvaa puolisoa sitten kun kasvaa itse aikuiseksi... Nykyajan perheessä myös mies vaihtaa vaipat, tiedoksi vaan, kotiorjat!

Samaa mieltä, sanasta sanaan! Mistä ap:n miehen kaltaisia jurpoja enää edes löytyy? Tutkituttaisi päänsä...

Vierailija
12/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyylinsä kullakin, sanon minä. Meillä mies "poimii rusinat" eli leikkii, painii ja pelleilee lasten kanssa. Minä pesen, pyykkään, syötän, vaipatan.

MUTTA ei minusta leikkimään olisikaan!!! Inhoan sitä tunnetta, mikä tulee itkuisen yksivuotiaan kanssa, joka haluaisi leikkiä mutta äiti ei osaa! Meillä isi on nimenomaan noita hommia varten, luojan kiitos!

Samoin isi istuskelee olkkarissa lukemassa satuja tai muuten vaan lapset kainalossa, kun minä laitan ruokaa tai siivoan. Joskus tuli mieleen, että voisi kai mieskin jotain "tehdä", kunnes huomasin, että hänhän nimenomaan TEKEE, eli antaa lapsille parasta mitä aikuinen voi: syliä ja aikaansa.

Vierailija
13/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin se on syy miettiä lapsentekoa ko. miehen kanssa. Yhtä hyvin sitä sitten voisi olla yh.

Mulla on kolme lasta ja kyllä tämä olisi ihan helvetin raskasta jollei mies kantaisi omaa osuuttaan.

Vierailija
14/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten on parempi vaihtoehto. heittää mies pellolle ja kasvattaa lapsi yksin. laittaa lapsi kärsimään äidin periaatteiden vuoksi. tai sitten taella kotona kaiket illat kotitöistä. kotitöitä meillä tehdään kyllä ihan yhdessä vaikka minä hoidankin lapsen.

meillä ihan selvästi erilainen käsitys siitä millainen on hyvä äiti. minä rakastan miestäni, enkä yhden pienen puutten takia vie lapseltani isää.

en koe olevani mikään kotiorja. enkä todellakaan alistu, mies sitten luopuu ja tinki jostain asioista.

Vierailija
15/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheitä on erilaisia, jotkut asiat niin ja jotkut asiat näin. Ei se lastenhoito pelkästään pidä perhettä kasasa

Vierailija
16/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se, että lapsillekin välitetään se tieto ja arvomaailma, että miehet ja naiset voi molemmat tehdä kaikkea. joten siksi se olisi kyllä mulle peruste eroon. onneksi ei tarvitse :)

Vierailija
17/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki perheitä on erilaisia, eikä muut voi sanoa, miten lastenhoito, kotityöt yms. pitäisi järjestää...

Mutta jos siis asia sinua häiritsee, ettekä yrityksistä huolimatta ole saaneet asiasta puhuttua ja sovittua, mies ei ymmärrä ollenkaan sinun näkökantaasi, eikä ole valmis minkäänlaiseen kompromissiin, niin ehkä liitossa ei silloin ole muutenkaan kaikki asiat kohdillaan (tasa-arvoisuus, keskusteluyhteys...)?

Itse olisin mielummin yksin kuin miehen kanssa, joka ei hoida osaansa lasten ja kodinhoidosta. Miehen harteilla on kyllä enemmän ne miesten työt silloin kun niitä on (renkaanvaihdot, pikku remontit yms.), mutta muulloin osallistuu myös jokapäiväisiin hommiin. Lapsen kanssa osaa olla paremmin nyt kun lapsi on jo isompi ja voivat leikkiä ja pelata yms. mutta myös vauvan ollessa pieni osallistui kyllä hoitoon, koska minä kaipasin välillä hengähdystaukoa, vaikka ihan sitä ruuanlaittoa ilman toisessa käsipuolessa roikkuvaa vauvaa, me kun emme saaneet sellaista sitterissä viihtyvää mallia ; )

Vierailija
18/18 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä minäkin miellän kaiken lasten kanssa touhuamisen 'hoitamiseksi'. Jos isä vie lapsen vaikka pulkkailemaan, että minä saan rauhassa tehdä jotain omia asioita, niin kyllä silloin mies mielestäni hoitaa omaa osuuttaan : ) Itse kun olen vielä hoitovapaalla, niin joudun/saan kuitenkin leikkiä päivän aikaan, joten ihan mielelläni illalla vaikka laitan ruokaa tai pesen pyykkiä, jos mies leikkii, lukee yms. lasten kanssa. Pääasia, ettei ole niin, että toinen hoitaa kodin ja lapset aamusta iltaan ja toinen makaa sohvalla tai on joka ilta omissa harrastuksissaan (vaikka kävisi töissäkin).

t. 19