Onko väärin viedä lapsi päiväkotiin, jos itsellä on vapaapäivä?
Kommentit (17)
Varsinkin jos antaa sulle voimia olla parempi ja läsnäolevampi äiti, silloin kun olet lapsesi kanssa.
Syyllisyydellä et rakenna mitään.
vapaapäiväkseni. Päiväkotiin vieminen vain olisi paljon helpompi ratkaisu. Normaalisti hän on neljä päivää viikossa hoidossa. Olen mestari tuntemaan syyllisyyttä. -ap
yleisönosastokirjoitus aiheesta. Kirjoittajana päiväkodin hoitaja, joka ihmetteli, että mihin hävinnyt aikuisen ilo omasta lapsesta ja lapsen oikeus vanhempiinsa. Kuinka lapsia vain tuodaan hoitoon ja itse mennään, mihin mennään mutta ei töihin.
Tämän päivän Aamulehdessä oli juuri
yleisönosastokirjoitus aiheesta. Kirjoittajana päiväkodin hoitaja, joka ihmetteli, että mihin hävinnyt aikuisen ilo omasta lapsesta ja lapsen oikeus vanhempiinsa. Kuinka lapsia vain tuodaan hoitoon ja itse mennään, mihin mennään mutta ei töihin.
Musta ihmisellä on oikeus pitää edes se yksi päivä vuodessa ihan itselleen ja ilman selityksia ja ilman syyllisyyttä. Eikä se tarkoita ettei äiti rakasta lapsiaan tai tunne niistä iloa!
3
Jos on todella kyse yhdestä päivästä vuodessa, niin ota ihmeessä se vapaa itsellesi.
Eriasia jos lapsi olisi aina hoidossa kun äiti viettää vapaapäivää. Tuttu jolla on vapaapäiviä ei koskaan pidä lastaa kotona, vaan lapsi on aina päiväkodissa koko pitkän päivän. Se on mun mielestä jos väärin. Varsinkin kun on kyse pienestä lapsesta.
Siksi toiseksi, sinulla on ilmeisesti joku meno, johon joka tapauksessa tarvitsisit hoitoa, joten luontevaahan tuo olisi päiväkodissa.
selvää, että kaikki vapaat vietetään perheen kesken. Ainoa kerta jolloin pidin vapaapäivän ja vein lapsen hoitoon oli kun minulla oli työhaastattelu ja testit uudesta työpaikasta, jonka muuten sain. Joskus jos olen ollut oikein kipeä, olen vienyt lapsen tarhaan, että saan nukkua itse. Pyrin aina välillä järjestämään lapselleni vapaata pk:stä niin, että äitini ottaa lapsen muutamaksi yöksi ja päiväksi hoitoon, sillä minusta pk on ihana ja hyvä asia, mutta lapselle tosi rankkaa kuitenkin olla joka viikko 10 tuntia päivässä työni takia vieraiden hoidossa. Minulla ei ollut vaihtoehtoa jäädä kotiin, kun ei ole muita tienaamassa leipäämme. Kesällä lapseni on äitini hoidossa pari viikkoa, kunnes lomani alkaa..en voisi kuvitella, että esim. lomani tuntuisi lomalta, ilman lastani, en kaipaa lomia lapsestani ja vaan hänen kanssaan.
Kivittäkää!!
A: En halua menettää hyvää hoitopaikkaa.
B: Tytöt saattaa jatkua koska vaan. Mihin sitten muksut työnnän?
C: Lapsilla on kaverit ja paljon puuhaa hoitopaikassa.
Itse olen samanlainen kuin sinä. Viime vuonna olin yhden päivän jouluostoksilla, ja vein lapset siksi päiväksi hoitoon. Voi mikä tunnontuska. =D
Sitä en ymmärrä, jos noin toimitaan about joka kuukausi, sillä kyllähän lapsillakin on oikeus vapaapäiviin ja poikkeuksiin arjessa.
Ei kukaan vie lapsiltasi hoitopaikkaa jos et irtisano sitä ja maksat kiltisti hoitomaksut. Voit silti pitää lapsesi kotona niin halutessasi, ainakin silloin tällöin, tai lyhyempää päivää hoidossa.
Kivittäkää!!
A: En halua menettää hyvää hoitopaikkaa.
B: Tytöt saattaa jatkua koska vaan. Mihin sitten muksut työnnän?
C: Lapsilla on kaverit ja paljon puuhaa hoitopaikassa.
tottakai olisin lapsen kanssa.
tottahan se on, että kotona lapsen kanssa on niin paljon rankempaa, kun töissä
itse en tee sitä koskaan, mutta tekisin jos ei meillä olisi muita hoitajia. Hyvä niiden on tuomita jotka saavat lapsia usein hoitoon esim. mummolaan. Mitä väliä sillä on jos äiti ap:n tapauksessa kerran vuodessa vie lapsen päiväkotiin ja pitää itse vapaa päivän? taatusti olet vapaasi ansainnut:)
Eli nauti ap vapaapäivästäsi ilman huonoa omaatuntoa!
Eli siis tietenkään se ei ole väärin.
ja vuoromme ovat pitkiä ja sitten on pitkät vapaat.
Lapset ovat non 1-4pvä/vko hoidossa. Mies tekee virastoaikaa joten lasten ei tarvitse olla vk.loppuisin tai iltaisin töissä vaikka minä olisinkin.
Jos minulla alkaa esim viikon vapaat, niin yleensä aina sen ensimmäisen päivän lapset ovat hoidossa ja loput vapaalla minun kanssa kotona.
Sen yhden vapaan aikana lepään ja teen kotitöitä, ja loppuvapaat nautitaan vapaista :)
Sopii meille, ja en todellakaan tunne huonoa omaa tuntoa.
sitä vartenhan sä siitä lapsenhoidosta maksat, että lapsi on hoidossa. Ei se kuulu kenellekään miten sä päiväsi vietät. Aivan samahan se on sille hoitotädille missä sä olet, työt on tehtävä. Tuskin ketään edes kiinnostaa missä sä luurailet.
Sä olet vapaapäiväsi ansainnut! Nauti täysin siemauksin.
Nauti vapaapäivästäsi. Ole itsekäs kerrankin, käy rauhassa shoppaamassa, kampaajallta tai manikyyrissä. Tapaa kavereita tai nuku vaan, tai sitten tee noita kaikkia.
Hyvää vapaapäivää!