*** KESÄNUPUT 2008 8-14.12 ***
Kommentit (57)
Tämä joulu on kyllä joulukortiton meidän perheestä : ( Mä en ehdi, kerkeä enkä jaksa väkertää. Mun periaate on että teen itse mutta tänä vuonna s-posti tervehdys saa kelvata : )
Kiva muuten että olette saaneet tapaamisia aikaan. Pääkaupunkilaiset ja Oulunseutu ainakin. Onkos muut? Onkos meillä minkään moista suljettua yhteisöä jossa voitaisi kirjoitella ilman muiden "arvosteluja". Mua ainakin niinnostaisi kirjoitella ja erityisesti valokuvien vaihto olisi kivaa. Voisi sitten seurailla muiden kasvua ja kehitystä livenä : )
Nyt pitää viedä meidän uhmaikäinen päiväunille. Tässä teille vähän piparin "tuoksua" leivottiin ti esikoisen kanssa mun kaverin vauvakutsuille....
terv art:)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=d93430a9-c775-11dd-8b34-…!
Reissu maaseudulta päättyi vähän aikaa sitten. Olin sisarellani sukuloimassa ja voi sus siunaa (kuten mamma vainaa sanoisi) sitä härdelliä! Kaks teiniä yks uhmis 2,5v. ja yks 11kk äitiriippuvainen ja meidän 6kk poika hämmästelemässä sitä sirkusta!
Mä oon syöttämässä iltapuuroa pojalle, teini heittää härdellin kun housut on revenny ja ne pitää korjata JUST, 11kk huutaa vessan oven takana kun äiti on siellä ja 2,5 pissaa autotalon päälle! Jep, jep. Riittäisköhän mulle tää yksi...;) No kyl mä toisen haluun mut en ihan heti;)
Meillä on toiminut se kypärämyssy-kikka, (tai sit toi paikan vaihto) Mut poika on nukkunut 5 yötä kuin enkeli. Viime yönäkin 21.15 nukkumaan, vähän kitinää ja tutin takaisin asettelua myssyn alle kun paini niin kovasti pupunkanssa että tiputti tutinkin; 4.15 heräs syömään ja 4.45 nukahti juteltuaan yksinään hetken ja aamulla olis nukkunu pidempäänkin, mutta ne teinit ja taaperot herätti meidät 7.20 kilpa huudollaan. Toivotaan ettei johtunu paikan vaihdosta, muuten me saadaan ruveta elämään kiertuelais elämää jos se on ainoa mikä nukuttaa pojan;)
MyLove: Mulla on Kättäriltä samanlaisia kokemuksia kun sullakin! Mä olin tätä ekaani synnyttämässä ja mulle sattui pisimmäksi aikaa kätilö joka kohteli mua jonain tilastona, eikä ihmisenä. Ei olis antanu kipulääkettä, ei katsonu silmiin ei kysyny vointia tms. vaikka ensisynnyttäjästä kyse. Jätti mut ihan oman onneni nojaan. Synnytys olikin tosi traumaattinen ja lopulta imukupilla revittiin muksu ulos ja mut sen jälkee leikkaukseen kun repesin niin pahasti. Pyysin apua vaikka kuinka monta kertaa mut mua ei otettu vakavasti. Synnytyksen jälkeenkin oli kaikenlaisia ongelmia, ja tein lopulta hoitovirhe syytteen tästä kyseisestä kätilöstä. Hän ei myöntänyt tehneensä mitään väärää joten en jaksanut alkaa mitään eipäs-juupas keskustelua. Kammo kyllä jäi, eikä alasynnytystä enää suositella, joten jotain meni musta kyllä pieleen sillä kätilöllä...
No, mutta iloisempiin aiheisiin;) Pitäis koristella piparkakkutalo, oikeen Muumi-sellainen;) joten hommiin siis...
Möyri08
Möyri, onpa ikävä kokemus :( Harmillista, että synnytyksestä jää tollainen fiilis, kun se ei muutenkaan ole mitään ihanaa hommaa.
MyLove, kyllä, poikani syntyi 17.6., mutta Naistenklinikalla. Synnytykseni sujui ihan hyvin, mutta minua jäi kaivelemaan se, että jouduin rukoilemaan epiduraalia, vaikka olin jo 5 cm auki ja pärjäsin siihen saakka ilman mitään kivunlievitystä (jouduin vielä makaamaan, joten kivut tuntuivat vielä kovemmilta).
Art, tästä porukasta on aikanaan eriytynyt suljettu yhteisö MSN:ään, osoite on http://groups.msn.com/kesanuput2008/
Pikkukaveri vetää tuolla lattialla ihan uskomattomia matkoja, vaikka eteenpäin ei pääse senttiäkään. Pyörimällä ja kierimällä etenee :) Nyt on löytänyt haalarinsa lattialla ja tutkii sitä ihan intona. Aiemmin ihaili rattaidensa hiekkaisia renkaita. Tarvitseeko lapsi kalliita lahjoja...
Meikäisen piparitalo on supistunut pelkkään piparirekeen porojen kera. En jaksanutkaan väsätä taloa, ja kaikki koristeetkin on jo syöty ;)
Tänään annoin pojulle ekaa kertaa lihaa, peruna-porkkana-naudanlihasosetta. Hyvin upposi sekin, koko purkki meni. Ihanaa, kun kaveri suostuu syömään kaikkea. Äitiinsä tullut ;)
Yök, miten masentava ilma on ulkona. Täytyy kyllä jaksaa raahautua jumppaan illalla.
Poltsi
msn:ssä olen minäkin yhdessä yhteisössä, meillä on siellä tammitaaperoita vm 2006. Msn:ltä loppuu noi groups hommat ja Multiplyihin pitäisi siirtyä. Onko muilla halukkuutta perustaa multiplyihin omaa yhteisöä kesänuput 08:lle? nythän olisi sopiva sauma?
tv: kiinnostunut :)
järjestelmä ilmoitti et ei olis koko sivua enää (ainakaan tuossa osoitteessa) : (
Möyri, ohhoh! :-( Sulla on ollut tosi kurja kokemus. Ei ihme, että jäi kammo. Mulla oli mukava kätilö, se oli lääkäri, jonka kanssa väänsin siitä sektiosta. Perätilasynnytyksissä kun on mukana aina lääkärikin. Ponnistusvaiheessa paikalla oli parikin lääkäriä, lastenlääkäri ja kätilöitä liuta.
Jos meille se neljäs tässä vielä suodaan, niin taidan mennä Jorviin synnyttämään. Se kun on nyt meitä lähinnä oleva sairaala muuton jälkeen.
Miten ihmeessä teillä muilla riittää energiaa kuntoiluun... Siis tosi hyvä, että jaksatte ja saa siitä varmasti virtaa kummasti, mutta mulle pelkkä ajatuskin on mörkö. Pitää mennä irtisanomaan jäsenyys tuolta salilta, kun en ole siellä naamaani näyttänyt sitten lokakuun. Ja silloin elettiin vuotta 2007... :-D Mun mies tekee töissä pitkää päivää ja kotiutuu vasta illalla aina. Siinä vaiheessa oon jo niin poikki, etten jaksa lähteä. Olishan siellä salilla lapsiparkkikin, mutta noiden kolmen roudaaminen sinne tuntuu rasittavalta ja kaiken lisäksi vauva on alkanut jo vierastaa. Keksiköhän mä vaan tekosyitä menemättä jättämiselle... :-D
Täällä sairastetaan. Esikoinen 8v alkoi eilen itkeä korvasärkyä juuri kun olin hoputtamassa vaatteiden vaihtoon keskimmäisen joulujuhlia varten. Tuolla tytöllä on niin korkea kipukynnys, ettei turhista pillitä. Eipä muuta kuin juhlat väliin ja lääkärille. Sain onneksi päivän viimeisen vapaan ajan vieläpä ihan korvalääkärille. Vasemmasta korvasta löytyikin tosi raju tulehdus :-( Ei ihme, että särki. Korva oli aina korvakäytävään asti ihan verestävä. Esikoinen oli aikanaan korvakierteessä ja toinen korva putkitettiinkin silloin joskus. Jännä juttu, että nyt meni korvaan asti vaikka pahempiakin räkätauteja on sairastettu tässä.
Tänään taas on ollut hyvä mieli mullakin ja lapset on niin rakkaita :-) Selvästi nuo pahat päivät liittyy väsymykseen huonosti nukuttujen öiden takia. Yritän kyllä aina olla purkamatta sitä vitutusta lapsiin, mutta välillä lipsahtaa :-( Eikä tuo mieskään jaksa ottaa vastaan mun purkauksia, vaikka parempi se niin olisi. Meillä onneksi nuo isommat lapset antaa mun olla rauhassa, jos niin sanon. Hetken kun saan olla ja mököttää, niin sitten taas halitaan :-) Pahimpina päivinä mä häivyn ulos samalla ovenavauksella, kun mies tulee töistä. Sanon vaan, että hoida hommat, palaan aikanaan :-D
Lähteekö muilla vielä hiuksia?? Siis mulla on meneillään edelleen karmea karvanlähtö! Eikö se vois jo helpottaa...
Mikä se multiply on? Vai mikä se oli?
Miten saatte vauvan syömään? Musta tuntuu että tämä poika ei halua syödä mitään. Suljettujen huulien välistä saa kaiken änkeä lusikalla ja sitten se syljetään ulos... Poika varmaan elää koko loppuelämänsä tissimaidolla.
sroigh
ne on voinut siirtää jo sen yhteisön juuri tuonne multiplyn puolelle...
Sinnehän saa myös perustettua ryhmän ja suljetuksi sen saa myös. Jäseneksi pääsee samalla tavalla pyytämällä ryhmän perustajalta.
mut kiinnostaisi luoda joku "intiimimpi" kanava - tosin tään on hyvä myös, mutta haluaisin toisaalta jakaa kanssanne vauva-arkea kuvinkin : )
Ihan perinteinen sähköpostilistakin käy mun anonyymimmän s-postin löydätte tuolta profiilista : )
Johan oli taas tullut viestejä roppakaupalla eilisen jälkeen, kun en aamusella käynyt lukemassa kuten tavallista :)
MyLoveko siitä hiustenlähdöstä kyseli.. Enpä ole yhtään ajatellut asiaa vähään aikaan, mutta nyt kun otit puheeksi niin mulla taitaa olla karvanlähtö (ainakin pahin sellainen) takana, koska niitä tuppoja ei ole enää hetkeen löytynyt :) Jospa vaikka nyt pian uskaltaisi sinne kampaajallekin.. kun vaan saisi varattua sen ajan..
Minäpäs sainkin tänään väsättyä ne joulukortit! Piti aloittaa jo eilen iltapäivällä, mutta en löytänyt mistään tuoretta liimaa. Monta pötkilöä kasaan kuivaneita kyllä tupsahteli esiin kaapeista ja sitten olinkin jo niin kiukkunen loppuillan ettei korttien näpertelystä edes olisi tullut mitään.. Aamulla sitten löysin kunnon liimaa ja koska Leokin nukkui päikkäreitä kiitettävän hyvin niin meikätyttö pisti tuulemaan ja sainkin kaikki 16 korttia valmiiksi :) täytyy vielä kysyä Tompalta että oliko sillä vielä joku jolle pitäisi tehdä, mutta voiton puolella jo ollaan kun postimerkitkin on paikoillaan. Vielä kun saisi vietyä ne maanantaihin mennessä postiin..
Viime yö oli taas melko huono. Tällä kertaa Leo kyllä söi puuronsa ja laitoin nukkumaan kahdeksan aikaan, mutta silti se heräsi 24, 03 ja 04 aikoihin. Ja söi joka kerta! Ei paljon mutta kuitenkin. Toivottavasti tää ei ala olee jokaöistä.. Kun melkein 6kk on mennyt yöt hyvin niin ei kiitos mitään takapakkia =( Eikä niitä hampaitakaan edelleenkään näy eikä kuulu eikä muutenkaan tunnu/näytä kipeeltä niin en jaksa ymmärtää mistä toi heräily johtuu.. Syökö se sitten vaan liian vähän illalla jos kulutus on kasvanut? Mutta en kai mä nyt voi väkisinkään tunkea suuhun enempää kuin mitä maha kerralla vetää.. huoh..
Meillä olisi kanssa piapritalot ja koristeet hankittuna, kukahan vaan tulis kasaamaan ne.. Kun oli vieläpä tarkoitus tehdä kummankin vanhemmille ja sisaruksillekin sellaset. Jos edes saisi sen oman väsättyä jossain vaiheessa, onneksi jouluun on vielä hetki.. Viikonloppuna olisi kai tarkoitus raahata toi mun divaani (oli ihan PAKKO saada se kerran Ikean löytönurkasta, tietty kun halvalla sai ja olin semmosesta haaveillut jo ties kuinka kauan;) jommankumman vanhemmille että saataisiin tänä vuonna joku pieni kuusi kotiin :)
Tulis jo se äijä kotiin, mulla on ihan järkyttävä nälkä ollut jo vaikka kuinka kauan ja se lupasi tuoda töistä mulle hernekeittoa ja pannareita :) ..jos vaikka lähtis lämmittämään saunaa, illanjatketta :)
Moikka!
Pikaisesti, minä kirjoittelen näille sivuille muodostetussa suljetussa yhteisössä. Tosin kuvat taitavat olla julkisia, ellei niitä sitten lisää vaan linkillä viestiinsä...
http://www.foorumi.info
Kanelisokeri
http://p1.foorumi.info/kesanuput08/index.php
pääseeköhän tuolta rekisteröityyn?
kesänuput08 (ilman ääkkösiä) on nyt perustettu :)
ei tuo toimikaan!
joku saa perustaa, ken osaa....
Kyllä minä ainakin sinne pääsin sisälle...
Mutta miten siitä tehdään suljettu?
Kanelisokeri
ja rekisteröidyin. Suljetuksi saamisesta en osaa sanoa mitään. Tuo sivusto on mulle täysin vieras.
ehdin päivällä hän lueskella niitä teko-ohjeita ja siellä oli ohjeet kuinka siitä sai suljetun. Koitan etsiä ja linkittää.
Itse myös rekisteröidyin varmistusta odottelen ; )
Täällä on kans viime yönä valvottu urakalla, toivottavasti ens yönä nukutaan taas normaalisti. Ettei silmät ristissä tulla huomisiin pikkujouluihin : ) Lähes pari viikkoa menikin korvien putkitusten jälkeen hyvin, muutamana yönä nukkui jopa täysin heräämättä aamuun asti. Mutta taas on kaksi yötä mennyt jatkuvasti heräillessä ja eilen sitten valui märkää korvasta. Joten tänään on sitten taas käyty lääkärissä imetyttämässä korvia : ( Korvat olivat kuulemma kuitenkin melko hyvässä kunnossa, joten melko ihme juttu oli eilinen märän tuleminen. Muuten ei ole yhtään flunssainen, joten mitä lie sitten oli. Meilläkin korvalääkäri sanoi, että 2v pitäisi korvatulehdukset alkaa helpottamaan joten siihen asti todennäköisesti tavataan tiiviisti... Saapa sitten nähdä miten käy!
Ruoka maistuu täällä kanssa tosi hyvin. Riisipuuro, jossa on omena- tai päärynäsosetta on neitin herkkua : ) Maidon juonti on vähentynyt noin 600ml/vrk, mutta eiköhän se riitä. Ostin muutaman naudanlihapurkin kaappiin odottelemaan, jos niitäkin kokeiltas. Järkytykseksi vaan huomasin kuinka kalliita lihasoseet ovat verrattuna pelkkiin kasvis- tai hedelmäsoseisiin. Pitää alkaa kyllä itse tekemään lihasta/kalasta/kanasta sosetta ja laittamaan kasvisten sekaan.
Liikkumista harjoitellaan täällä kovasti. Konttaamalla pääsee nyt jo vähän taaksepäin, mutta eteenpäin menoa ei ole vielä hoksannut. Lattialla ollessaan on kuitenkin aina eri paikassa mihin on jättänyt, joten jollain konstilla liikkuu : ) Sängyssäkin pyörii miten sattuu ja aina on pää jalkopäässä tai mahalleen kääntyneenä.
Onneksi jollain muullakin on joulukortit tekemättä. Tarvikkeet kyllä olen jo aikoja sitten hankkinut, mutta siihempä se on jäänyt. Olen vielä kirpparipöydänkin varannut tähän kaiken hässäkän keskelle, joten touhua riittää. Lisäksi pitäisi alkaa reissuunkin miettimään mitä siellä tarvitaan. Eihän siihen ole enää kuin 10 päivää kun lähdetään : ) Ihana päästä vähäksi aikaa pois täältä arjesta!
Nyt pitää taas lähteä touhuamaan ja tekemään tonnikalapiirakkaa pikkujouluihin!
Tuikku ja pikku neiti 5kk2vko