Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi viikko, uudet kujeet ja uusi pino!

Vaatekoosta oli puhe edellisessä pinossa, meillä käytetään 68-70cm vaatteita. Taas on kasvupyrädys ollut, kun tuntuu niin pitkältä tää poika. Pitää taas laitella kaapista pieneksi jääneitä varastoon...

Noi kiinteät uppoaa ukkeliin hyvin, parsakaali on varmaan ollut ainoo inhokki tähän mennessä. Varsinkin hedelmät ja marjat menee ja vauhdilla! Oon antanut nannia silloin tällöin lisänä, välillä poika tosiaan syö Paljon, oikeesti. Ja sit nukkuu päälle :)

Jouluostoksia suoritettu täälläkin. Mullakin on sisaruksia paljon ja jokaiselle haluais edes jotain pientä laittaa, kun tietää et heiltä tulee aina jotain. Mut pojille siis omille en osta kuin yhden lahjan per naama. Mummoista tulee aina sellasia höppänöitä joulun ja synttäreiden aikaan että ei kiitos ylenmäärin leluja...

Onko kellään muuten ylimääräisenä Stokken Tripp Trappiin turvakaarta? väri kirsikka? en tarvi sitä selkätukihommaa. vois laitella tuota syöttötuolia valmiiksi Topille.

noh, nyt en muista enää mitä laittas,

t: Rouva ja pojat

Vierailija
2/57 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palattiin eilen mukavalta reissulta, oli ihanaa olla toisten nurkissa välillä :)

Tuliaisina sitten tuotiin ensimmäinen hammas (!!) ja kamala flunssa. Pikku-ukko on nyt niin raasuna tukkoisen nenänsä, yskänsä ja kuumeensa kanssa että! Eka oikea flunssa! Äänikin ihan minimissä...

6kk lääkärineuvolassa käytiin ennen lähtöä eli keskiviikkona; paino 8570g ja pituus 71cm. Kaikki oli hyvin. Lääkäri teki varsin nopsan tarkastuksen, ja kun ei itsellänikään ollut mitään kysyttävää, päästiin pian pois :)

Nyt koitan lueskella pikaisesti teidän kuulumiset läpi, palaillaanpa taas!

Hyviä vointeja kaikille!

Sakariini ja yskivä ukko 6kk (1vko)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muksu nukkui viimeyön kuin unelma, mutta äiti ei. Kun on kuukauden päivät herännyt tunnin välein ja yhden yön saanut nukkua (muksu hoidossa) niin seuraavaa yötä en sitten nukkunutkaan. Pyörin ja pyörin, ja odotin koko ajan et millon huuto alkaa. Mielessä pyöri kaikkia inhottavia ajatuksia omasta kuolemasta eroon ja lapsen tapaturmaan. Sitten alko itkettää ajatukset ja seuraavaks vituttaa et miks en nuku kun saisin. Adrenaliini oli jo niin koholla et meni yli kolme tuntia ennen kuin sitten nukahdin, väsynyt olin kyllä.

Tää päivä mennyt vähän sumussa ja nyt pelottaa jo valmiiks saanko unta seutraavanakaan yönä...huomenna pitäs vaan lähtä ajamaan maalle et pitäis olla virkeä.

No heippa, myöhemmin lisää!

Möyri08

Vierailija
4/57 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomasi eilen töissä, että ihmiset oli joutuneet olla taas yhden päivän ilman kauppareissua, niin hirveästi oli porukkaa liikkeellä :) Mutta ihmeen hyväntullsia kaikki oli eli päivä meni ihan mukavasti. Tänään kun oltiin kerhossa niin pomo soitti taas, että "viitsisitkös tulla illaksi kun TAAS ihmisiä sairaana".. Sovittiin jo, että meen sitten tulevana sunnuntainakin kuudeksi tunniksi. Ja joka käänteessä muistin tietysti vielä tarkistaa, että "laitathan sä nää sitten maksuun sunnuntaityönä" :) Eiköhän noista jo jotain pennosia jää käteenkin :)

Isillä oli ollut tosi "raskas" ilta pojan kanssa, vauva oli nukkunut vielä noin tunnin siitä kun lähdin, herännyt ja syönyt vähän maitoa ja ollut hetken hereillä ja jostain vähän yli kuudesta asti taas nukkunut.. oli se sentään yhden vaipan joutunut vaihtamaan ;), mutta iltapuurot- ja maidot on taas syömättä.. Toivotaan että uni maistuu silti tälläkin kertaa sinne aamuneljän yöpalaan asti.

Eilen ja tänään pojalle maistui taas muutaman tunnin unet ulkona, eli pakko niitten alle tunnin nokosten on ollut johtua liian lämpimästä ilmasta (vaatetta olen kylä mielestäni vähentänyt niin paljon kuin mahdollista, mutta eihän nyt ilman pipoa tai haalaria voi oikein ulos viedä..). Sais nyt pysyä tollanen muutaman asteen pakkanen niin vauva nukkuisi paremmin ja pääsisi (viitsisi) itsekin ulkoilemaan paremmin ja enemmän :) Teki kyllä hyvää taas reippailla vaunujen kanssa kerhoilemaan ja varsinkin oli mukavaa kun mentiin tänään kahden muun mamman kanssa yhtämatkaa :)

Taitaa kyllä olla toiveajattelua toi ilmojen pysyminen, kun kotiin ajaessa siellä satoi jo taas ihan märkää räntää.. =/

Idolsista oli puhetta, mun mielestä tänvuotinen anti on ollut kaikinpuolin aika surkeeta alusta lähtien joten koko kisan seuraaminen on jäänyt lähinnä siihen, kun ollaan katsottu tekstarilta viikon putoaja.. eli oikeastaan ihan sama kuka voittaa, levyä en ainakaan ole ostamassa..

Käytiin tossa saunassa ja syötiin ja nyt voiskin sitten panua sohvalle mokkapalojen kanssa :) Sisko laittoi viestiä just sen jälkeen kun olin luvannut mennä sinne töihin, että tulkaas kahville ja mokkapaloille niin eihän me sitten päästy =/ No ne tulikin sitten koko perheen voimin tuomaan mulle pari palaa töihin kun ne asuu siinä lähellä :) En vaan ehtinyt niitä siellä syömään niin pakkohan se on nyt uhrautua ennen kuin huonoksi menee.. ;D Öitä!

Vierailija
5/57 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en mä taida kuitenkaan kovin laiska olla. Pyöritän tätä hullunmyllyä täällä kun mies on toisella paikkakunnalla opiskelemassa.

Tänään kun mun sisko soitti niin neiti huusi täyttä kurkkua keittiönlattialla, esikoinen pyöri sängyssään ja huusi "äitiä" ja keskinäinen oli taas kerran vaihteeksi tullut jonkun tekosyyn turvin sähläämään olohuoneeseen : /

Mitä siihen sitten sanoo, kun kysytään, että kuis teillä menee?!?!?

Joo-o. On tämäkin elämää, mutta aikansa kutakin.

Yöt menee vaakatasossa eli nukun mitä nukun. Neiti tissittelee vielä 3-5krt yössä ja pojat yrittävät tulla meidän sänkyyn nukkumaan ainakin kerra yössä (niin ja tietysti eri aikaan ja silloin kun neitikin nukkuisi)

Mun hartain joululahja on: hiljaisuus, koko yöunta, siisti koti (ei haitta vaikka itse siivoaisin) kunhan kukaan ole sotke jne. eli näitä kotiäidin päiväunia : )

No, toisaalta ajattelen että joku päivä mulla on aikaa, tosin pahinpina päivinä ajattelen myös, että mä en tule koskaan näkemään sitä "aikaa" kun tää nykyisyys näännyttää minut ennen sitä : /

No eikähän tämä tästä naiset. kiitos kun sain kirjoitta tuon : 9

MUTTA meidän KESÄNUPUSTA: kierii, vierii,kurkottelee, löytyy milloin mistäkin... ruoka maistuu todella hyvin. Ostin jo lihasosetta jos vaikka sitä tarjoaisin on nuo yöt niin rikkonaisia edelleen. Tosin 18.pv tulee sen 1/2v ja isille on ilmoitettu, että joululomalla neiti on hänen. Ts. iskä herääö ja nukuttaa yöunille takaisin ILMAN tarjoiluja ; )

Mutta koitan palailla linjoille pikimmiten. Kiva kun vielä kirjoitteletta KESÄNUPUT-08

art & neiti 5,5kk

Vierailija
6/57 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki luuraa?

Täällä operaatio joulusiivous ollut meneillään jo pari päivää, ei oikein onnistu kun yhtäkkiä tyttö ei viihdy kauaa lattialla yksin, harjoittelee konttausasentoa ja hermot menee kun ei oikein vielä pääse ja jalat pettää alta... vaatekaappeja oon yrittänyt siivoilla ja laitella vanhoja vaatteita pois.

Yks yö meni ilman syöttöjä, nyt on taas herätty aikalailla klo 3 kiljuvaan nälkään, siis vauva, ei äiti :D.

Art: siisti koti ja hetki hiljaisuutta olis poikaa, ja tietty kokonaan nukuttu yö...mut en mä kyllä muista että oisin nukkunu kokonaista yötä niin herran vuosiin, et varmaan elimistä sais shokin sellasesta ja heittäsin veivit...

Mä oon muuten huomannu, et kaikki tarpeelliseski koetut vauvatavarat ovatkin ollet täysin turhia tämän neitin kanssa... esim poika tykkäs mobiilista, kiikusta, sellasesta donitsi renkaasta jossa voi harjoitella istumista (ei lienee saa Suomesta?) ja ei koskaan nukkunut vaunuissa. Tyttö taas rakastaa vaunuissa nukkumista, ei viihdy donitsissa, ei kiikussa ja se mobiili on täysin turha vehje--- :).

Nyt iltatoimiin.

Kix 5/6

tyttö 12/6

:D

Vierailija
7/57 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin neuvolassa ja saatiin uusia mittoja: 7410 ja 66,7. Pikkasta vajaassa kuukaudessa tullut siis 510 g ja 2,2 cm. Neiti vierasti terkkaria, muttei onneks kuitenkaan ihan koko aikaa huutanut. Ollaan kai ihan vauvana tuota neitiä pidetty, kun ei olla tajuttu yhtään seisottaa sitä sylissä tuettuna. Kun terveydenhoitaja sitten kokeili varaako jalkoihinsa niin aika makaronia olivat. No, me ehditään treenata pikkuhiljaa. 8kk on vasta seuraava neuvola, joka muutes meilläpäin on se lääkärineuvola.

Meillä on oikeastaan päivisin flunssat pois, mutta tyttö on yöllä ihan tukkeessa eikä saa tuttia imettyä. Siitä sitten raivostuu tietty. Tissille haluaa ainakin tunnin välein aamuyön puolella. Nielee ilmeisesti limat samalla, kun maitoa ja röörit pysyy hetken auki. Jännittää kyllä todella paljon, että näinköhän tekee korvatulehduksen (koputtaa puuta). Sisaruksilla sellaista taipumusta on ollut.

Viikonloppuna keittelin vauvalle pari lastua riistakäristyksestä ja nyt on saanut kahtena päivänä possua. Aika hyvin tuntuvat sopivan pientä eilisiltaista mahakipuepisodia lukuunottamatta. Sekin meni sitten ohi, kun sai kakan tehtyä. Terkkari kehoitti lisäämään soseisiin (teen soseet itse allergioiden takia) 1-2 tl rypsiöljyä/vrk painonnousun turvaamiseksi. Kaupan soseissa taitaa aika monissa tuo öljylisä ollakin.

En ole vielä saanut tehtyä päätöstä imetyksen lopettamisen suhteen... Tänään viimeksi raivosin, kun mitään nopeaa ja valmista ruokaa ei tällä ruokavaliolla ole. Aina jotain pitää itse alusta asti värkätä. Vaaka näyttää samoja lukemia, kun joskus lukiossa tytön ruitukkana. Ensi askel on tietysti se, että edes hakee apteekista sen korvikepurkin ja alkaa testailemaan.

No nyt tytöllä palaa pinna, joten se on moro!

Terkuin Ananas ja puolivuotias komentaja

Vierailija
8/57 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun aika menee nopeasti, pikkuiset alkavat jo olla puolivuotiaita! Aivan juurihan vasta odotettiin, että milloin syntyvät!!!

Me ollaan neidin kanssa menty kaikki poäivät taas hirmuista haipakkaa. Välillä olisi kivaa olla vaan kotona, mutta toisaalta on ihanaa nähdä ihmisiä ja tavata muitakin äitejä. Lauantai vierähti itsenäisyysjuhlissa tuttavaperheen luona. Oli oikein iltapukujuhlat, ja aika meno, kun lapsiakin oli aikamoinen liuta, perheitä yhteensä n. 6. Lapsilla oli hauskaa, discoa ja herkkuja, ja meillä aikuisillakin kivaa, kuoharia ja linnanjuhlia (heillä näkyy Suomen telkku!) Neitikin oli täpinöissään, siirtyi sujuvasti sylistä syliin, juhlien nuorin osallistuja;)

Sunnuntaina käytiin naapurissa joudrinkeillä, ja sielläkin oli tupa täynnä porukkaa. Lapsia vipelsi joka suunnasta, ja olen jotenkin täällä nyt itsekin tottunut siihen, että lasten kanssa voi mennä ja olla ihan hyvin. (ja ilmankaan ei mihinkään pääse;))

Tänä aamuna olin innoissani menossa pilatekseen, jossa lasten hoito vieressä, mutta ohjaaja olikin käynyt hommaamassa itselleen silikonit (!) joten tunti oli peruttu ;) Päivällä käytiin tuttavan synttärilounaalla, ja illalla taas kerran neidin ihotautilääkärillä.

Tyttö kasvaa ja kehittyy, hilaa itseään käsillä eteenpäin, jalkoja ei oikein vielä käytä. Olen tehnyt nyt itse soseita ja helppoahan se on, kun vaan saa aikaseksi. Joulua odotellessa (ja lasten joulukalentereihin täytyykin muistaa taas käydä laittamassa jotain...)

Mutta sekavan liirumlaarumjaarittelun päätän nyt, ja kömmin miehen kainaloon, kun on tämän illan kotona! Öitä!

Selma

Vierailija
9/57 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eilen käytiin kans neuvolassa..painoa oli8100g ja pituutta 69cm siis hyvin kasvaa :)

tänään herättiin viideltä, ku mies lähti töihin ja joka aamu muuten herätään vartin yli kuus, ku mies lähtee töihin!! pitäis varmaan siirtää omaan huoneesee nukkuun, ettei heräis niin aikaisin!! onks ketään jo siirtänyt pikkuista omaan huoneeseen?? jos on niin miten on sujunut??

mun kaveri synnytti ma aamu pienen pojan :) eikä saanut nukuttua tietysti sinä yönä yhtään ku poika synty kuudelta ja seuraavan yönä vauva oli valvottanut ja oli nukkunut ehkä tunnin!! synnytin kyseiseesä sairaalassa ja vielä silloin sai viedä vauvan "hoitoon" mut enään ei ole sellaista mahdollisuutta!!!!!!!!!!!!!!!! siis voiko olla totta!?!? ekan yön synnytät ja sit poika valvottaa niin ei saa viedä hoitoon!! et sais huilittua! et jaksaa sit kotona hoitaa!! tälläin niitä masentuneita äitejä tulee!! kaveri itki muutaman kerran, ku olin siellä, mut sanoi et onnesta itkee!! nöin et oli tosi väsynyt!! V!!!!!!

oli pakko tulla purkautuun..ku niin risoo toi sairaala!! mut nyt nukkuun..ja palailen huomenna!!

tintti ja poika6kk

Vierailija
10/57 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tulee perjantaina puol vuotta täyteen. ja mulla tuli tosiaan 5. päivä 30 ja puol vuotta ha haaaaa.

Viime yö oli K-A-M-A-L-A. Leikkö ollut se luumusose taas...tai mallasuute (sehän on ohraa) mut kakka on tytöllä NIIN kovalla, et pakko oli jotain antaa, no siitä kärsimme kaikki ja tyttö huus suoraa huutoa lähes koko yön. Kainalossa ähötti aamuyön ja mulla ei ollut tilaa itselleni ollankaan. Silmät ristissä siis juon aamukahvii... onneks pojalla tarhapäivä jos saisisn neidin edes sisälle päiväunille kunnialla, nukkusin itsekkin. Tulipa vanhat vauva-ajat ihan mieleen...

Selma: Tosi kiva kuulla sun Euroopan kokemuksia! Niin se vaan on tuolla "muualla" et lapset kulkee mukana tilaisuudessa kuin tilaisuudessa ja siitä tykkäsin. Englannissakin oli lapset aina pubeissa mukana ja en esim koko pojan ensimmäisen elinvuoden aikana tarvinnut lapsenvahtia muualle kuin yksiin hyvin kosteisiin häihin. Täällä on vähän erilaista... mutta maassa maan tavalla I suppose.

huh, päässä raksuu ja nukuttaa niin pirusti. Helvettiin kaikki allergiat, ihan sanonko mistä. Ja Ananasko se puhui porosta? Mulla on pakkasessa hirveä ja sitä ajattelin alkaa antamaan ens viikolla. Sanos mitä kaikkee sä väännät vauvalle? Meillä on niin ykspuoliset noi soseet, porkkana-kukkakaali, porkkana-parsakaali, kukkakaali-parsakaali- maissi... ja päärynää...siinäpä se.

Kix

Vierailija
11/57 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintti, joo, tällaista se meno on useissa sairaaloissa. Kun olin itse laitoksella, eivät todellakaan olleet kiinnostuneita ottamaan vauvaa hoitoon, siellä huoneessa ei edes käynyt juuri kukaan hoitaja.

Meilläkin herättiin tänään klo 7 miehen herätykseen. Höh :-/ Meidän poju on nukkunut omassa huoneessaan kohta kaksi kuukautta ja hyvin on mennyt. Valitettavasti kuitenkin herää miehen aamutoimiin, kun pojan huoneen seinä on kylppärin seinää vastaan eli kaikki äänet kuuluvat läpi, vaikka kuinka laittaisi ovia kiinni.

Kix, vielä kommentointia Idolsiin, kyllä, olen sokissa, enkä aio katsoa finaalia.

(On muuten komeita nuo jääkiekkomiehet, aamuohjelmassa näyttävät istuvan :P)

Meillä oli eilen toimintapäivä, joka sisälsi mm. pk-seudun mammatapaamisen. Hauskaa oli :) Illalla vietiin poika lapsiparkkiin salille, mutta raukka taisi olla vähän liian väsynyt kaikesta actionista ja rupesi itkemään loppuvaiheessa :( Äidille tuli kiire vaihtaa vaatteet ja mennä lohduttamaan. Onneksi äidin sylissä oli taas hyvä olla.

Eilen tuli sitten iltanaposteltua piparitalon koristekarkitkin..... Mies söi tulevat ikkunalasit. Noinkohan se talo ikinä syntyy, kun kaikki osat on jo syöty makeannälkään.

Nyt aamiaista pojalle ja itselle. Mukavaa viikkoa kaikille!

Poltsi+baby boy viikkoa vaille puolivuotias

Vierailija
12/57 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meilläkään sen ihmeellisempiä nuo soseet ole. Vauvalle sopivat peruna, bataatti, porkkana(?), kesäkurpitsa, kukkakaali ja parsakaali (niistä mitä olen ehtinyt kokeilla). Niistä sitten keittelen ja sekoittelen milloin mitenkin. Kukka- ja parsakaalin olen laiskana ostanut pakastealtaasta. Pikasoseen saa myös kruunuvihannessekoituksesta.

Riistalihasekoituksessa oli saksanhirveä, poroa ja hirveä, joten en tiedä mitä niistä ne muutamat lastut oli. joita vauvalle keitin. Mutta ilmeisesti sopivat. Ja kahden päivän kokemuksella sanoisin, että possunliha käy myös.

Hedelmistä meille sopii tällä hetkellä vain luumu (testattuja lisäksi päärynä, banaani ja persikka). Ruusunmarja ilm. sopii, mutta nyt Bonan purkkiin oli sotkettu sen kanssa omenaa!, kun aik. oli viinirypälemehu. Luumua sotken syöttäessä kaikkiin soseisiin 1-2 tl niin vatsa toimii hyvin.

Loppuviikko mennään näillä tutuilla ja ensi viikolla kokeilen uudestaan maissia tai sitten uutena keittelen tattarihiutaleista puuroa...

Niin ja pitäisi alkaa tosiaan sitä soijapohjaista korvikettakin ajamaan sisään...

Onko teillä suolisto- vai iho-oireinen allergia? Meillä vähän sekä että, ruoka-aineesta riippuen. Ravitsemusterapeutti sanoi ja itsekin olen nyt huomannut, että joskus saattavat vauvan posket lehahtaa punaiseksi, kun saa uutta ruoka-ainetta. Se ei kuitenkaan välttämättä ole allergiaoire. Kannattaa varovasti antaa toistamiseen ja katsoa tuleeko punoitusta tai muita oireita uudelleen. Meillä esim. porkkana on sellainen, mutta olen nyt antanut pieniä määriä, kun siitä ei muita oireita tule.

Terveisin Ananas

Vierailija
13/57 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut mennyt viikko melkoista hulinaa. Yks hevonen muutti vuokrakarsinaan ja sitä pitää itse käydä hoitamassa erikseen. On ollut heinäpaalin hakuja yms muutakin hevoshommaa. Koira lähtee messariin näyttelyyn huomenna, ja sitä olen silmät ristissä sitten yötä myöten harjannut. Onneksi kuitenkaan mun ei tarvi itse tehdä muuta kuin viedä se Vaasaan, sieltä sen noukkii kyyti, ja isänsä omistaja pitää sitä luonaan viikonlopun ja hoitaa esiintymisasiat. Ja sitten maanantaina koira tulee kotiin asti kyydissä, ei tarvitse hakea itse.

Ja töissä ollut vielä monena päivänä. Aamuisin on pitänyt herätä aikaisin, laittamaan miehen poikaa kouluun. Ja neiti on laittanut taas nukkumaanmenon hulinaksi, eilenkin huusi ja kiukutteli yli tunnin eli nukahti vasta hieman 23 jälkeen. Ja heräsi puoli 9 kun minä heräsin (ihana kun itsekin sain kerrankin nukkua pitempään!). Siinä menee ne omat illatkin sitten "pilalle" kun koittaa toista lohduttaa eikä mikään auta. Vaakatasossa huutaa, sylissä piristyy heti ja yrittää mm. katsella telkkaria, sylissäkään ei suostu olemaan makuullaan. Ääni on ihan painoksissa iltahuutamisesta.

Neiti ei vielä yritäkään ryömiä, vain käsillä kurottelee, ja sitten menee lentskariasentoon ja sätkii raajat ilmassa kuin kala kuivalla maalla. Ei tajua vielä yhtään että voisi käyttää niitä avuksi liikkumisessa. Taaksepäin se tuollalailla menee jonkin verran. Ja nyt aamulla heräsi itsekin poikittain sängystä, pää pinnojen välissä ja jalat :/

Maito kelpasi hyvin taas pari päivää, nyt ei taas oikein kelpaa. Nokkamukista ei ole vielä oppinut juomaan, irvistelee taas maidolle. Tavallisesta mukista en ole edes joutanut tarjoamaan... Nyt on onneksi mulla viikko vapaata. Hyvin on sopineet työvuorot yhteen, eikä neidin ole tarvinnut olla äidilläni hoidossa kuin ihan muutamia tunteja työpäivinä.

Mistä saisi hyvän korvakuumemittarin? Tuttimittaria meidän on ihan turha hankkia vaikka varmasti olis kätevä, mutta kun neiti ei tuttia huoli.

Alcatraz ja Meeri reilut 5,5kk

Vierailija
14/57 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on melkein exact sama menu tällä hetkellä osoittautunut sopivaksi kuin teilläkin..

Eli meillä on listalla peruna, bataatti, parskakaali, kukkakaali, luumu, ruusunmarja ja lisäksi riisi (puurona). Ruusunmarja on vähän kiikun kaakun eli iho lehahtaa, mutta en ole varma, onko aiheuttanut myös vatsaoireita. Maissi ei käy, kuten ei esikoisellekaan. Meillä oireillaan iholla sekä vatsalla, mutta lehahteluista en ole niin huolissani, jos eivät pahene ja jatku. Almiron Peptihän sai esim. punottamaan pojan pari viikkoa niin, että käytiin jo näyttämässä, mutta se meni ohi, kuten lääkäri arvelikin ja sopii.

Vierailija
15/57 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täysin suolioireileva allergikko, maito siis on ollut 3kk lähtien Nutramigen, Almironin ja soija valmisteet olivat täyskatastrofi. Meille ei 100% varmasti sovi luumu (harmi kun maha on niin kovalla), peruna ja vadelma. Sopimattomuus ilmenee yökirkumisena ja levottomuutena, ilmavaivoina ja vihreänä kakkana. Tuota luumua olen nyt testaillut aina pari luskikkaa parin viikon välein ja aina sama homma, peruna on ihan no no... bataatti ei sopinut aluksi, mutta nyt kun mies vahingossa sitä antoi, oireita ei tullutkaan. Perunaa aion kokeilla uudestaan taas ehkä kuukauden päästä.. Kaura ja riisi on ok samoin päärynä ja kaikki ne vihannekset mitä luettelin. Ehkä nakkaan vähän hirvee maissin joukkoon :) nam nam....

kix ja typy 12/6

Vierailija
16/57 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarrghhh mikä yö takana!!! Leo nukahti vaihteeksi olkkarin lattialle kuuden aikaan illalla ja tietenkin taas kerran ennen iltapuuroa/maitoa.. Tällä kertaa pieni vain ei jaksanutkaan sinne normaaliin aamuneljään asti vaan heräsi 22, 24, 02, 03.. pari kertaa vetäs puol pulloa maitoa, mutta vähän ajan päästä heräsi taas uudestaan räyhäämään =( 04 kun kitinä alkoi taas sängyssä eikä pullo kelvannut niin menin ja laitoin ihan pokkana pojan syöttötuoliin ja annoin sille päärynäjogurttisosetta (en sentään alkanut puuroa lämmittämään;), jonka jälkeen se sitten sammuikin kuin saunalyhty ja koisasi melkein yhdeksään asti. Ajattelin jo jättää ihan suosiolla kerhon väliin jos olisi jatkanut unia mutta heräskin sitten sopivasti..

Olipahan muuten viimeinen kerta kun Leo käy yöunille ilman iltapalaa. Herätän sen vaikka väkisin syömään jos yritää nukahtaa ennen aikojaan.. huoh.. Ehkä toi jatkuva heräily ei olisi ollut niin kamalaa (lue:vaikeeta) jos se olisi meille "normaalia", mutta kun moneen kuukauteen ei ole tarvinnut herätä kuin kerran yössä niin toi oli kyllä aika hirveetä.. Ja nyt oon sitten kuin haudasta noussut ollut koko päivän.. Jaksamista tosiaan teille kaikille, joiden pikkuiset heräilee vielä monia kertoja yöllä!

Päikkärit on mennyt tänään taas hyvin, ensin nukkui ulkona reilun tunnin kerhon jälkeen ja nyt on vedellyt sikeitä sisällä jo melkein pari tuntia. Toivottavasti siis jaksaa valvoa tänään vähän pidempään (20-21 nukkumaan on osoittautunut aika sopivaksi ajaksi, kun herää 08-09 aamulla).

Mun piti tänään väsätä niitä joulukortteja, mutta en vaan jaksanut. Ehkäpä sitten huomenna.. Rupee käymään päivät kohta vähiin, että sais ne vielä siihen halvempaan hintaan menemään.. Yhdet jouluvalot sain sentään viritettyä tonne hirsiparrun ympärille, aika hieno siitä tuli vaikka itse sanonkin :) Parit olisi vielä laittamatta mutta noi toiset parrut on niin korkealla että Tomppa saa kiivetä ripustamaan niitä kun itse en mielellään kiipeä niin korkealle. En pelkää korkeita paikkoja, mutta helposti alkaa ottamaan mahan pohjasta jos kurkkii alaspäin :) niin jos voin välttää niitä niin aina parempi.

Voi kun olisi jo ensi syksy, että Paon uusi kausi alkaisi taas :) Toi on kyllä ihan parhaimpia ohjelmia mitä nykyään telkkarista tulee. Toinen mun lemppari on House, niin ja Greyn anatomiasta tykkään kanssa! Noi on kaikki "ihan pakko" aina nähdä, tai muuten päivä on totaalisesti pilalla =D

Jaahas, jos vaikka menis tutkimaan jäkaappia kun en ole taaskaan vielä syönyt tänään mitään.. jotenkin nää päivät vaan vilahtaa niin äkkiä ohitse että yht´äkkiä onkin taas ilta tai seuraava päivä tai kuukausi.. Onnea kaikille jo puolvuotispäivää viettäneille! Meillä vielä vajaa 2 vkoa odotusta jäljellä :)

Vierailija
17/57 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kiirettä pitää. Olen saanut ihme kiireen höngittyä päälle tälle viikolle, ensi viikosta puhumattakaan. Koko eilispäivä meni siivotessa ja illalla kävin vielä ostamassa uuden maton pojan huoneeseen. Tänään on sitten aika mennyt esikoisen kerhoon viemisten ja tuomisten kanssa sekä autokatospaikan hommaamisen kanssa.

Laitoin äsken taikinan kohoamaan ja ajattelin leipoa pullia. Nam!

Lueskelin äkkiseltään tekstejänne ja totesin, että onpa onni, ettei meillä ole ollut kuin yksi allerginen lapsi. Ainoalla pojallamme oli kaikki mahdolliset allergiat pienenä ja vieläkin iho lehahtelee milloin mistäkin. Lähinnä mausteet ja ruisjauhot ovat kiellettyjen listalla. Iho on karhea ympäri vuoden. Pääasia on, että saa syödä ja juoda suurimmaksi osaksi kaikkea mitä vaan haluaa :) Ekat vuodet oli kyllä jotain ihan kamalaa kun piti kehitellä puurot jauhoista (maissi, riisi, hirssi) ja lihana oli possu (harvemmin poroa). Ainoa leipä mitä siihen aikaan voi syödä oli riisikakut ja nekin ilman mitään makuja. Maitoa ei saanut antaa ja sen tiimoilta oli naudanlihakin kielletty.

Poika allergisoitui lopulta kissoillemmekin ja niistä piti sitten totta kai pitkin hampain luopua. Infektioastmakin puhkesi, mutta se ei enää suuremmin oireile. Lääkityskin purettiin vuosi sitten. Kyllä se siitä. En sano, että joskus helpottaa, sillä sitä ei voi kait luvata kenellekään...(esikoisen korvaongelmistakin sanottiin, että kyllä se kouluikään mennessä helpottaa...mutta niinpä sitä vaan kärsittiin vielä 10-vuotiaankin kanssa samoissa ongelmissa).

Meillä vauvalla alkaa flunssa helpottaa. Paksua limaa tulee vielä niistäessä sieraimista, mutta uskoakseni se ei ole mennyt korviin. Yöt ovat tosi rauhallisia nyt.

Meidän vauvan rytmit ovat kyllä ihan kiitettävät, kun vertaa joidenkin teistä yökukkumisiin. Meillä nimittäin nukkua posotetaan syömättä 10-11h putkeen. Olen joskus miettinyt, että pitäisikö mennä herättelemään, kun koisaus jatkuu yli puolen päivän. Tyttö syö aivan tajuttomasti ja kaikki ruoka kelpaa tasapuolisesti. Nukkumaanmeno-aika vaan on hieman liian myöhäinen. Vauva nukahtaa unilleen klo 23-00 välillä. Sitä ennen on syöty 4x päivässä + 4 maitoateriaa päälle, joista kaksi viimeistä menee hieman ennen nukkumaanmenoa.

Vitsit, että oli rude akka tänään kerhon ovella. Hän käveli samoista ovista sisään pieni lumilyhty kädessään, pienestä rakosesta ja jätti minut siihen tuplarattaiden kanssa selviytymään yksin. Ei aiettakaan auttaa. Täytyy sanoa, että olisin voinut sanoa siinä kasvotusten pari perkelettä, mutten sitten kehdannut kun siinä tuulikaapissa oli muidenkin lasten isiä ja äitejä odottamassa jälkikasvuaan kerhosta ja olin tilanne oli niin pöyristyttävän shokeeraava, että meni hetki miettiessä, miten joku voi olla noin töykeä. Yksi isä minulle sitten avasi oven ja vähän myöhemmin tuli vielä päivittelemään sitä ovitempausta...oli särähtänyt silmään hänelläkin. Oi näitä itsekeskeisiä k****päitä, joita tässäkin maassa on enemmän kuin tarpeeksi...!

Jeepulis, nyt pitäisi mennä katsomaan sen taikinan tilanne...

Kanelisokeri

Vierailija
18/57 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei siis ollut esikoisen kerhoon viemiset ja tuomiset, vaan tuon meidän 2v taaperon...meidän esikoinen on jo 4. luokalla koulussa :p

Pyydän anteeksi hutilointejani, rapatessa roiskuu... :)

Kanelisokeri

Vierailija
19/57 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai päiväkö vielä on. On taas niin pimeetä, että ei erota :-)

En sitten eilen jaksanut tulla tapaamiseen, ensi kerralla sitten toivottavasti :-) Kotiuduimme eilen sieltä risteilyltä ja olin totaalisen kuolemanväsynyt. En saanut nukuttua laivalla kunnolla ja muutenkin vitutti suunnattomasti kaikki. Ei tarvii vähään aikaan lähteä mihinkään! Huh!

Samaistuin reissulla Tytteli-83:n fiiliksiin täysin! Sympatiat vaan sinne ja jaksamista uhmiksen kanssa! Lapset käyttäytyi laivalla kuin perslävet, kyllä sai hävetä ja kärsiä!!! Kyllä oli vähällä, etten viskonu niitä laidan yli niska-perse otteella... Kamalaa vinkumista ja kitinää, mihinkään ei oltu tyytyväisiä ja koko ajan piti tapella. Voi jeesus sentään! Vauva sentään oli oma itsensä, tyytyväinen ja nauravainen.

Poltsi, ilmeisesti sunkin pieni on syntynyt 17.6.? :-) Missä synnytit? Minä Kättärillä. Siellä olen itsekin syntynyt ja kaikki kolme omaakin pyöräyttänyt. Muuten ei ole pahaa sanottavaa, paitsi tältä viimeisimmältä kerralta. Olen nyt jälkikäteen kokenut, että mut "pakotettiin" synnyttämään perätilavauva alakautta, vaikka suunnilleen anelin sektiota vielä silloinkin kun synnytys oli käynnissä. Se harmittaa eniten, ettei mua mielestäni kuunneltu tai otettu tosissaan.

Onnea kovasti kaikille jo puolivuotiaille! :-) Meillä siis vielä viikko tuohon. Kyllä on aika mennyt siivillä, huh sentään!

Tänään olisi vielä ohjelmassa keskimmäisen kerhon joulujuhla. Pakkohan se on mennä, vaikka mieluusti jäisin kotiin nukkumaan. Paitsi ettei siitä nukkumisesta kuitenkaan mitään tulisi.

Ei kai muuta, pää humisee pelkkää tyhjää... Plääh!

myLove ja pirpana, viikon päästä 6kk

Vierailija
20/57 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli jotenkin todella kiva päivä :) Muita kesänuppuja oli mukava nähdä ja vielä kun tulin kotiin olin ihan tarmoa täynnä. Imuroin jopa sohvan. Ja illalla pääsin vielä jumppaan, oli kyllä täydellinen päivä. Kaupungista tullessa poikakin oli ihan meilkein kiltisti koko bussimatkan, vaikka ei ollutkaan uniaika. Vasta pysäkiltä kotiin kävellessä sai raivarit ja huusi ihan hysteerisenä kun sain vaunut sisälle.

Luumusoseelle poika aukoo suutaan, mutta ei sitäkään syö kuin max 1/4 purkkia. Itse tedystä porkkanasta ei oikein pidä, sille ei avaa suutaan, mutta olen silti sitä sitkeästi syöttänyt. Yhden jääpalan päivässä. Juuri keitin uuden satsin porkkanaa. Ehkä se vielä joku päivä kelpaa. Mieluummin antaisin itse tehtyä sosetta kuin noita kaupan.

Viime yönä poika heräsi taas miljoona kertaa. Alkuyöstä nukkui (ehkä) vähän pidemmän pätkän, ehkä n. 3h, mutta mä tietenkin heräilin ihan ilman syytä sinäkin aikana useamman kerran. Muutaman kerran itkut on rauhoittunut sillä että nostan vauvan hetkeksi pystyyn syliin ja lasken sitten alas jatkamaan unia. Kummallisia nuo yöitkut. Itku on ihan erilaista kuin päivällä ja tosiaan välillä ihan heräämättä jatkaa uniaan kun olen hyssyttänyt pojan sylissä.

sroigh