Mikä shampoo?
Vähän galluppia; mitä shampoota käytätte noin 4-6 vuotiailla lapsilla?
Mikä olisi hyvä pitkien hiuksien kannalta? Entäs lyhyet, hennot hiukset?
Entäs hoitoaine?
Kommentit (5)
Käytettiin välillä 5V vauvashampoota uudelleen kun hiukset on niin puhtaat. Nyt taas tytön päänahkaan kertynyt ihan keltaista niin kuin vauvatalia. Ostin apteekista päänahan hoitoainetta joka poistaa kertynyttä talia mutta tuntuu että silti sitä sinne jäi vieläkin. Ihan saa kammalla rapsutella pois isompia.
Hiukset siis ei todella tarvis shapoota mutta miten ihmeessä saatte päänahan pysymään puhtaana?
Nyt taas pesen aikuisten shampoolla mutta ihan sen talin takia. Hiukset ei todella tarvis muuta kuin vettä ja hoitosuihkettta sähköisyyden poistoon. Meillä tämä sama ongelma ollut koko ajan...
Hei, juuri siksi lähdin kyselemään shampoista, kun itse olen pessyt meidän lasten hiukset aina aika-ajoin, noin joka toinen viikko vauva shampoolla ja pitkiin hiuksiin olen käyttänyt mietoa hoitoainetta vain latvoihin. Nyt kuitenkin ilmennyt karstaa, tai mitä lienee. Meillä oli molemmilla karstaa vähän vauvana mutta ei ole ollut sen jälkeen, Nyt lapset 3 ja 5 vuotiaat. Ajattelinkin, että onkohan toi vauva shampoo jo liian mietoa jotenkin???? Siksi kyselin, että millä muut mahtaa pestä leikki-ikäistensä lasten hiuksia.
Sitä niiskuneidin suihketta olen välillä käyttänyt pitkiin hiuksiin takkujen selvitykseen, mutta se on mielestäni melko paljon hajustettu...että ihan päivittäin sitä en halua suihkutella..
Molemmat lapsemme ovat melko kuivaihoisia, mutta pelkkä vesi tuntuu ajatuksena "vieraalle" sillä olen käyttänyt mietoa shampoota hiuksiin jo ihan vauvasta asti. Missään ei neuvolassa eikä synnytyssairaalassa neuvottu minua ainakaan pelkkään vesipesuun. Olenkohan nyt sit toiminut väärin...?
Lisää kommentteja! Millä pesette lastenne hiuksia?
Kävin 5v neuvolassa tytön kanssa ja siellä neuvottiin ihon pesuaineeksi kuivaihoiselle Aqualan L kosteusvoidetta. Hiukset voi pestä vauvojen pesunesteellä ja silloin tällöin käytää sitä apteekin hoitoainetta päänahkaan joka puhdistaa sitä karstaa tms.
Meillä myös Niiskuneisin suihketta laitetaan joskus aamullakin hoitoon kun tyttö tykkää siitä tuoksusta ja jos hiukset takussa ja sähköiset...
Koitetaan jatkaa näin mutta myös muita hyviä vinkkejä otetaan vastaan ;)
Voi ostaa ainakin HairStorelta, taitaa olla siis kampaamotuote. On siis tarkoitettu lapsille ja miedompi aine kuin aikuisille, ei myöskään kirvele. Aiemmin käytettiin marketin jotain vauvashampoota, muistaakseni siinä oli öljyä. Mielestäni hiukset kuivuivat. Nyt hiukset ovat paljon paremmassa kunnossa. Päänahka ei ärtynyt kummastakaan pesuaineesta.
Meillä lapset 3v ja 5v ja otsikossa olevan shampoon käyttö aloitettiin reilu vuosi sitten.
Meillä 3 lasta enkä ole käyttänyt shampoota enkä hoitoaineita ennen kouluikää. Neuvolasta sain suosituksen, että pelkkä vesi riittää ja hyvin on riittänyt. Ihan poikkeustapauksissa olen joskus pessyt pahempaa likaa pois tuoksuttomalla shampoolla, jota olen laimentanut 1:20. Shampoo on tullut lasten pesuun vasta sitten, kun hiukset ovat alkaneet rasvoittua.