Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen Tampereen seutu on lapsiperheen asuinpaikkana?

13.02.2009 |

Hei!

Jos joku viitsisi vähän kertoa kokemuksistaan Tampereen seudusta (itse Tampere/max. n. 30 km Tampereelta), erityisesti Lempäälä kiinnostaisi, olisi sijaintinsa kannalta meille parhain. Toki myös Kangasala ja Ylöjärvi vaikuttavat kivoilta paikoilta. Joo, mutta tosiaan jos joku viittisi edes muutamalla sanalla vastailla, kun meillä itsellä ei ole minkäänlaista tietoa. Kiitos!!!! :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt Tampereella, sisareni ja vanhempani asuvat siellä nyt. Ajatukseni Tampereesta ja sen ympäristökunnista ovat moninaiset, mutta tässä muutamia:

- Tampere on suuri kaupunki, jonka imussa monet kunnat pärjäävät suhteellisen hyvin

- Tampereen Yliopistollinen Keskussairaala (TAYS) on vertaansa vailla oleva hoitopaikka ja valtakunnallisesti ajateltuna yksi maamme parhaista

- Tampereen kaupungissa ja sen ympäristökunnnissa on todella mahtavat harrastusmahdollisuudet ihan joka lajissa

- Joukkoliikenne kulkee Tampereella todella hyvin, useimmista ympäristökunnistakin hyvin

- Tampere on Pohjoismaiden suurin sisämaakaupunki ja elämä on sen mukaista; iltaisin ja viikonloppuisin keskusta-alueella pitää liikkua varovaisesti ja nuorisioa ajatellen kaupungin hohdossa on myös paljon ikäviä piirteitä

- Tampereen ympäristökunnat ovat Nokia, Ylöjärvi, Pirkkala, Kangasala ja Lempäälä

- Nokia on kaupunki ja siellä sijaitsee kylpylähotelli Eden. Hyvin oman lainen pikkukaupunki, jonka asukkaat ovat aika "sisään päin lämpeneviä hämäläisiä".

- Ylöjärvi on myös kaupunki, mutta nuori sellainen. Sinne on muuttanut paljon lapsiperheitä, joten päivähoitopaikat on tukossa ja koulut täynnä; Ylöjärven päätöksentekojärjestelmä naurattaa vanhanaikaisuudessaan tamperelaisia

- Kangasala on maalaiskunta ja monissa asioissa erittäin konservatiivinen. Myös siellä päivähoitotilanne on huolestuttava, koulut täynnä ja palvelut kiikun kaakun

- Lempäälä on vielä perinteinen maalaiskunta, joka on säilyttänyt suuren osan kunnastaan maalaismaisemana. Lempäälä on pystynyt suhteellisen hyvin vastaamaan palveluillaan väkiluvun lisääntymiseen ja Lempäälästä ajaa vain 10 minuuttia Tampereelle Itse voisin suositella tätä

- Pirkkala on mielestäni ehdottomasti paras paikka Tampereen kupeessa. Siellä ei ole ollut ongelmia päivähoitopakkojen tai koulutilojen suhteen. Ovat aina rakentaneet uutta tarpeen mukaan. Pirkkala on rakentanut kuntaansa laadukkaasti ja kauniisti, ottanut aina huomioon parhaiten asukkaat. Suosikkini numero yksi!

Vierailija
2/9 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Sain paljon hyödyllistä tietoa! Olit todella kiltti, kun vastasit minulle! Aika hauskaa sinällään, että sinun suosikeistasi juuri Lempäälä passaisi meille sijainniltaan tosi hyvin, mutta täytyypä ottaa tuo Pirkkalakin katsastuksen alle....

Muuttokuume nousi nyt kyllä rajusti, kun ei tämä etelän kaupunkielämä ole koskaan maistunut maalta kotoisin olevalle...

Oikein ihanaa kevättä Sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos maalaisuutta haet niin varmaan joku muu näistä mitä itse Tampere :-) Vaikka onhan Treellakin ainakin esim Kämmenniemi aika maalla mutta sinnehän on pidempi matka mitä esim Lempäälään tai Pirkkalaan :)

Itse olen asunut puolet iästäni Nokialla, sen jälkeen Valkeakoskella, Pirkkalassa ja Lempäälässä, voisin sanoa että Pirkkala oli noista mieluisin mutta sielläkin on nykyään ahdasta ja asunnot aika kalliita, sinne menee liian pieni tie.. Palvelut tosin toimii hyvin koska kunnalla on paljon hyviä veronmaksajia.

Nokialle en ehkä palaisi, kaupunkimainen mutta on aika omaperäinen ja sisäänpäinlämpenevä kyllä.. Nokialaiset pysyvät kotikaupungissaan ja käyvät kaikki samassa Citymarketissa :-) No en ehkä yleistäisi mut siltä tuntuu ja tuttuja riittää joka nurkalla. Nykyään Lempäälässä, maalla mutta Treen keskustaan reilu 10km. Sama matka oli muuten Pirkkalaan aikoinaan ja työmatkaan meni välillä jopa kauemmin.. Moottoritie Lempäälään on kyllä huippujuttu. Ideapark on Lempäälässä, ei tarvitse mistään muualta juurikaan mitään ;) Lempäälän keskustaan itselläni tosin on yhtä pitkä matka mitä Treen keskustaan että se on jäänyt aika vieraaksi eikä siellä juuri mitään olekaan.. Päivähoitotilanne on varmaan joka paikassa lähes yhtä huono, mutta ainakin Lempäälä on myös koko ajan rakentanut uutta. Myös minä siis Pirkkalaa ja Lempäälää pitäisi etenkin silmällä vaikka onhan myös esim Kangasala nättiä paikkaa. Ylöjärvestä ei ole kokemusta mutta en ole koskaan kauheasti innostunut..

Vierailija
4/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän vanhan ketjun kun googlailin omaa aloitustani, joka katosi johonkin... Perheemme siis suunnittelee muuttoa Tampereelle tai siihen naapuriin (lähinnä lempäälä ja Pirkkala). Kuulisin mielelläni kokemusta omaavien mielipiteitä? Mites tuo päivähoito asia on kehittynyt?

Vierailija
5/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin just, että Tää on osiossa seksi???

Vierailija
6/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu huomasin saman heti ja kiinnostuin miten tää liittyy seksiin... :D

Vierailija
7/9 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu huomasin saman heti ja kiinnostuin miten tää liittyy seksiin... :D

Ehkä alkuperäinen ap ajatteli treen olevan niin seksikäs kaupunki :D t. Ketjun henkiin herättäjä

Vierailija
8/9 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäseksikäs ja tosi huono.

Vierailija
9/9 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoittaja ilmeisesti selasi Seksi-osiota ja sitten päätti kysyä Tampereesta asuinalueena.

Tampere on mielestäni mukava paikka ainakin lomailla. Naisia siellä on miehiä lukumääräisesti enemmän. Myös maahanmuuttajia näyttää nykyään olevan jo ihan kattavasti. Itse en ole siellä asunut, mutta mukavaa seutua se on myös lapsiperheille, kuten kaikki muutkin suomen kaupungit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan