Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako raskaana syödä sushia?

Vierailija
13.02.2009 |

Tekisi niin kovasti mieli...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos jätät norin pois ja laitat jotain muuta kuin raakaa kalaa...

Vierailija
2/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan minun kantapaikassani!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raaka kala on aina riski, pitäisi ehdottomasti olla kylmäketju täysin katkeamaton + lisäksi sisältää usein jotain majoa/tuorejuustoa+levärullaa, ja merilevävalmisteita ei suositella syötäväksi jodimäärien takia.

Vierailija
4/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu, mitä sushia otat. Katsos on eri rakenteita. Sashimi, Nigiri ja Maki.

Vierailija
5/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos on eri rakenteita. Sashimi, Nigiri ja Maki.

ap

Vierailija
6/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä artikkelissa mainitaan myös sushi:

http://kaksplus.fi/odotus-ja-synnytys/odottajan-ruokavalio-liikunta/20-…

Itse ajattelen niin, että kunnianhimoinen sushikokki kelpuuttaa sushiin vain ensiluokkaisia raaka-aineita, ja olen antanut itselleni luvan syödä sushia. Eihän raaka kala ole sinällään haitallista vaan ne bakteerit, jota se hieman helpommin kantaa. Tosin tuossa artikkelissa ei puhuta mitään merilevästä, jossa jonkin tietyn aineen (joku ehkä muistaa, minkä) pitoisuus saattaa olla yli suositellun, mutta siitä huolimatta olen sushia syönyt, eilen viimeksi (rv.28).

Ymmärrän kyllä, että moni ei halua ottaa riskiä, jos pienikin mahdollisuus on olemassa. Itse ajattelen niin, että linjanveto pienen riskin sisältämien ja täysin turvallisten ruoka-aineiden välillä on veteen piirreety viiva, enkä ole kovasti stressannut. Tulihan sitä taannoin listeriaepidemia voistakin...

Vierailija
7/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sitä sushirullaa, jossa on kurkkua sisällä. On muitakin kasvistäytteisiä susheja ja myös sellaisia, joissa ei ole merilevää. Kaipa minä noudattaisin neuvolan suosituksia, mutta kuitenkin ottaisin rennosti ja keskittyisin syömään monipuolisesti ja terveellisesti.

Vierailija
8/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttta jos vaikka kerran kuussa syö sushilajitelman, jossa on puoli tusinaa pientä noriin käärityn sushirullan palaa, niin tuleeko jodia jotenkin vauvalle vaarallinen annos? Vaikea uskoa. Japanilaiset syövät paljon erilaisia leviä monenlaisissa ruoissa, epäilemättä raskaana ollessaankin, ja ovat kuitenkin yksi maailman pitkäikäisimmistä kansoista.

Vierailija
9/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja munasushia myös. Terve poika tuli.

Vierailija
10/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Suomessa vuosittain, vaikka ihmisiä on 25 kertaa enemmän. Joten ei japanilainen ruoka ainakaan riski ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi