Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin 2v lapseni rytmiä myöhäistettyä?

Vierailija
12.02.2009 |

Nukahtaa yleensä iltoisin jo kahdeksan aikaan ja herää aamulla kuuden aikaan.

Nyt on aloittanut päiväkodissa klo 8.00-12.00

Kun menen häntä kahdentoista aikaan hoidosta hakemaan hän on jo todella väsynyt. Nukahtaa heti autossa ajomatkalla kotiin. Miten saisin aikataulua vähän myöhäistettyä tunnilla?

Olen yrittänyt valvottaa iltoisin yhdeksään asti jotta sitten nukkuisi aamulla tunnin pitempään mutta ei ole toiminut oikein hyvin.

Illalla kahdeksan aikaan on jo niin väsynyt, että yksinkertaisesti simahtaa. Ja vaikka saisinkin valvotettua sinne yhdeksään asti niin herää kuitenkin aamu kuudelta.

Mitä tässä nyt pitäisi tehdä?

Päiväkodissa on kuulemma hankalaa se tunti ennen kahtatoista. Ilmeisesti vain kitisee ja haluaisi olla hoitajan sylissä kun on niin väsynyt. Olisi kaikille helpompaa jos saisin lapsen nukkumaan edes sen tunnin pitempän aamuisin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pitkään olet myöhäisempää nukkumaan menoa yrittänyt? Mitä jos ensin väkisin valvotat 20.30 asti viikon verran ja sitten seuraavan viikon 21.00 asti? Kyllä näiden unien pitäisi vähitellen siirtyä.

Vierailija
2/5 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täytyy sitten vain jatkaa tätä yrittämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi jonka rytmin saa siirrettyä hetkeksi usean viikon "harjoittelulla", mutta heti tilaisuuden tullen kääntyy takaisin. Nyt jo koululainen, joten joidenkin vuosien kokemus tästä. Oli jo vauvana illan torkku ja aamun virkku.

Vierailija
4/5 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää jo reilu 30 ja edelleen herään viimestään puoli kuudelta! :) Aamuvirkku olen ollut aina.

Vierailija
5/5 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

illan nukkumaanmenoajankohdalla on hämmästyttävän vähän tekemistä toistensa kanssa... Mulla on vajaa 3-vuotias, jolla on varsin samankaltainen rytmi, aamulla kyllä saattaa nukkua seitsemään. Aamun herääminen tapahtuu johdonmukaisesti aina samoihin aikoihin riippumatta siitä, onko ilta venähtänyt jostakin syystä vai ei. Tsemppiä toki, jos vielä aiot yrittää ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän