onko todellisuudessa vauvaperheissä
joissa lapsia 3 tai enemmän oikeesti siistiä.
Tuntuu että kahden lapsen kanssa tämä huusholli jotenki pysyi kuosissaan, mutta nyt kun kolmas vauva tuli taloon niin ei vaan tahdo kädet riittää. Itseä ärsyttää kun aina ollut sellainen suht. siisti tyyppi. Ei vain tahdo jaksaa kun kohta on kuitenkin ihan samannäköistä =(
Kommentit (4)
Itse olen aika siisteysfriikki ja toivon, etta homma pelaa myos kolmosen syntyman jalkeen. Meilla on tiukat saannot lelujen siivoamisesta pois ja mies myos tekee paljon siivoushommia, esim. pesee aina kaikki vessat v-loppuna ja pesee lattiat kerran viikossa. Luulen/toivon, etta siivous on vain jarjestelykysymys kolmosenkin synnyttya.
Lapset mukaan siivoamaan, meillakin esim. kierratysroskiksen taytto on lasten hommia (5 ja 2 1/2 v), samoin astiat viedaan tiskikoneeseen ja lapset myos usein ripustavat pyykkeja ihan omaksi ilokseen tai laittavat niita koneeseen. : )
jokin aika sitten isompaan taloon ja mä en tajua, miten täälläkin on aina kun pommin jäljiltä. Meillä myös kolme lasta, nuorin 11kk. Olen aika siisti ja teen säännölliset viikkosiivoukset jne. Mutta tavaroita ajelehtii joka paikassa, vaikka yritän pitää komentoa ja niille on paikka!
Välillä tuntuu, että jos on vieraita tulossa saa raivata taloa puolipäivää, jotta tänne voi tulla. Grr!
8, 5 ja 2 v. Kuljen koko päivän essu päällä ja rätti essun taskussa. Mun vaatimustaso ei ehkä ole kovinkaan korkea, mutta kyllä mulla palaa käämit kun lasten lelut ja kaikki se loputon pikkusälä on pitkin. Kierretään iltasella isompien lasten kanssa korien/ laatikoiden kanssa ja kerätään sälää Tiskit, pyykit yms yms ei aiheuta mulle mitään traumaa, mutta 1 kpl legoa paljaan jalan alla, niin ... se on trauman paikka.
eli tavaroita voi olla ympäriinsä mutta on kuitenkin imuroitu yms.
tosin meillä nykyään iltasella "kisaillaan" ja korjataan samalla tavarat (lue: lelut) omille paikoilleen.
siisteyttä helpottaa jos tavaroille on omat paikat eli tarpeeksi säilytystilaa!