Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskausajan kutinasta...?

11.02.2009 |

minulla raskausviikkoja nyt 23 täynnä ja viime yönä sekä viime viikolla yhtenä yönä ollut jalkapohjien sietämätöntä kutinaa. Ei siis mikään auttanut...

Aamulla olen menossa verikokeisiin maksa/sappi-arvot ottamaan, koska luin hepatoosin oireista. Haluaisin vain tietää onko kenelläkään muulla ollut kutinaa jaloissa tai muualla kehossa ihan vain ilman syytä ja ilman hepatoosia tai muuta oiretta...?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi rv 34 koko kehossa ihan sietämätön kutina. moneen kertaan kävin verikokeissa, mutta mitään ei ollut. Ainoat paikat jotka ei kutisseet, olivat kämmenet ja jalkapohjat, mutta muuten ihan joka ikinen paikka kutisi niin, ettei edes nukuttua sen takia saanut...

Vierailija
2/3 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi about rv 28, nyt kutina on alkanu hiukan hellittää. Mulla kutisi KAIKKI muut paikat paitsi jalan- ja kädenpohjat. Kävin myös verikokeissa tarkistuttaa ettei oo maksahepatoosia, eikä sitä ollutkaan. Mun iholle auttoi aluksi suihku+rasvaus. Apteekin kunnon rasvaset rasvat ei auttanu yhtään, päinvastoin! Paras rasva on ollut ihan peruskosteusvoide (Erisan,Lumene...) joka samalla viilentää ihoa. Oon myös menettäny yöunet sen takia ja aluksi kutina painottui iltaan, myöhemmin yöhön. Iho ei ole kuiva eikä hilseile. Syytä ei löydetty (kävin lääkärillä), kutina on voinut alkaa kissoista (joille olen allerginen) ja raskaus vaan korosti/pitkitti allergiaoireita. Mulla on myös atopinen iho ja talvipakkaset ei oo hyväksi. Lääkäri sanoi, että voin ottaa YHDEN Heinixin tms. jos rupee kutimaan ihan mahdottomasti mutta lääkkeiden käyttöä ois hyvä välttää, koska niitä ei ole testattu.

Tsemppiä!

- Mine 30+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin nyt sain maksa-arvon tulokset ja ne oli ihan normaalit. Sappiarvot kuulee maanantaina. Nyt on taas pari yötä menny ihan rauhallisesti tuon kutinan suhteen. Bepanthen on hillinny parhaiten tuota kutinaa, mutta tosiaan mitkään jalkavoiteet ei oo auttanu. Tein myös jalkasuolakylvyn, mutta en tiiä onko siitä ollu mitään hyötyä, ei oo kuitenkaan nyt kutissu, että who knows ;)

Mulla samoten atoopinen iho, mutta tässä tapauksessa ei näy mitään ihottumaan liittyvääkään merkkiä vaan ihan normaalin näköiset jalkapohjat ihot molemmissa jaloissa. Kumma juttu kyllä...