Haluaisin ostaa ompelukoneen, kumman valitsisit
löytyykö ketään, jolla olisi tietoa/kokemusta Brother-merkkisestä koneesta. Malleina joko X3 tai X5, jotka näyttäisivät päällisin puolin ja teknisissä tiedoissa olevan kutakuinkin samanlaiset ja hinnatkin lähes samat. En ole mikään ammattilainen, vaan etsin ihan peruskonetta, helppoihin ompelujuttuihin...
Kommentit (9)
Jos nuo mainitsemasi Brotherin mallit on niitä satasen koneita niin jätä väliin. Merkkinä Brother on todella hyvä, mut ne halpismallit mitä saa ellokselta ja anttilasta kantsii unohtaa. Mulla oli ja sillä ei tehny yhtää mitää kun ei ees suoraa ommelta ommellu suoraan. Ei enää tehny mieli ommella ku se oli nii hankalaa sillä koneella. Lisäks meteli oli ihan järkyttävä ja kone täris ku maailmanlopun alla. Ostin sitten osamaksulla Janomen koneen, on todella hyvä ja suosittelen, vaikka hintaa tulikin aika paljon..
siis kotikäyttöön (ahkeraan sellaiseen, tosin) sopivat koneet ovat?
saksalaisesta Pfaffista. On jämäkkää tekoa. Kannattaa myös katsoa, missä maassa kone on valmistettu. Pfaffit tehdään (en tiedä kaikista malleista) Taiwanissa, mikä on jo asiantuntijoiden mielestä tosi hyvä seikka. Singereitä tehdään Kiinassa, ja koneissa on paljon muoviosia, jotka hajoavat helposti. Konetta ostaessa kannattaa myös tarkastaa varaosien saatavuus.
Minun Pfaffini maksoi reilu vuosi sitten 275 euroa, peruskone.
Kiitos tiedosta!
-se hintoja tiedustellut-
Minun Pfaffini maksoi reilu vuosi sitten 275 euroa, peruskone.
Olen vaatetusalan opettaja ja nähnyt ja kokenut varmaan kaikki mahdolliset (koti-) koneet. Bernina tai Bernette koneet (sekä ompelukoneet että saumurit) ovat olleet aina parhaita: helppokäyttöisimpiä, kestävimpiä. Tämän päivän hinnoista en ole ihan varma, mutta näiden koneiden yksinkertaisimmat halpamallitkaan eivät ole huonoja. Ja kotikäytössä simppeli peruskone on ehdottomasti paras!
Jos sinulla on mahdollisuus kokeilla konetta ennen ostoa, kokeile napinläven tekemistä: siinä tulee koneen todellinen kätevyys esille. Mitä helpommin napinläven saa, sitä parempi kone.
Ja itsellä käytössä 20 vuotta vanha Bernette, joka on tippunut kerran pöydältä lattiallekin - eikun suoraan takaisin käyttöön.
noissa Berneten koneissa on eroja. Itselläni on vanha Berneten saumuri (reilu 10 vuotta) ja se on rautaa sisältä ja toimii todella hyvin. Uskalsin ostaa Muutama vuosi sitten Bernette ompelukoneen kun saumurikin on niin hyvä. Ompelukone ei sitten ollutkaan. Huonoa tikkiä teki vaikka kuinka säädin muoviosat "sinkoilivat" kun vähän paksumpaa erehdyin ompelemaan...
Mut saattaapi olla sit tommonnen "muovi"kone..... Mut tähän asti olen ollut tyytyväinen :)
http://www.bernina.fi/Bernette/bernette.html
Pfaff! Olen aika monta konetta testaillut ja tuo on ehdottomasti ollut paras kotikone tähän mennessä. Bernina on kanssa hyvä ja kestävä kone. En suosittele noita halvimpia koneita. Ompeluinto menee alkuunsa, koska eivät aina tee toivottua siistiä tikkiä ja sisältävät myös muoviosia, joten rikkoutuvat helposti.