Kutsunko häihin työkavereita? Miten rajaan osan pois kun kaikki ei mahdu?
Mulla on vakityö ja olen ollut n. 6 vuotta nykyisessä työpaikassani. Kesällä menen naimisiin ja olisi ehkä kohteliasta ja osittain mukavaakin kutsua häihin työkavereita. Haluanko? Joo, luulisin niin, mutta vain osan. Ei sinne häihin mitenkään mahdu 30 ihmistä muiden vieraiden lisäksi.
En ole töiden ulkopuolella kenenkään kanssa tekemisissä vapaa-ajallani, mutta toki osa työkavereista on luonnollisesti mielestäni mukavampaa seuraa kuin joku toinen. Kaikkien kanssa tulen kuitenkin toimeen, enkä kenenkään kanssa ole sukset ristissä.
En tiedä mitä tekisin. Työkaverit odottavat kutsua kuitenkin, ovat vihjailleet jo.
Mitä teen? Miten te olette menetelleet?
Kommentit (4)
Mä kutsuin ne työkaverit, joiden kanssa olen ollut vapaa-ajallani tekemisissä. Ja mä kutsuin heidät ilman puolisoa (niin on ihan etiketin mukaan sallittua tehdä).
Mut meillä onkin tosi tiivis yhteistyö ja ollaan tuettu toisiamme hyvinä ja pahoina aikoina, autettu eron hetkillä ja vietetty yhdessä vapaa-aikaa. Ketään sellaista, jonka kanssa en ole vapaa-aikaa ei tullut mieleenkään kutsua.
Mielestäni jokaisella on oikeus kutsua häihinsä keitä haluaa. Tuskinpa sinäkään olet ollut kovin monen työkaverisi häissä, jos ette kerran vapaa-aikaa vietä yhdessä. Itse tiedät kyllä ne henkilöt, jotka ovat sinulle läheisiä.
Kutsuin lähimmät ja pisimpään tuntemani. Puolisoineen kylläkin, koska tunsin heidän puolisonsa vähintään pinnallisesti.
Pakkohan sitä on rajata, jos työkavereita on paljon.
Ronskisti vaan sanoisin, että valitettavasti molemmilla on niin iso suku että olette molemmat päättäneet rajata työkaverit ulkopuolelle. Sitten tarjoaisin kakkukahvit koko työporukalle kun palaisin häiden jälkeen töihin.
Ei kukaan voi olettaa että tuollaisen määrän pyydät työkavereita häihisi.
Häihin kutsutaan läheiset ihmiset, sukulaiset ja heistäkään ei kaikkia.
Kaikki ymmärtää tämän.
Älä kiltteyttäsi kutsu kaikkia. Mieti kutsuisiko joku työkavereistasi kaikki 30 häihinsä - epäilen tätä vahvasti. Monesti heitetään läppää työpaikalla joten osa voi olla sitäkin jos itse kutsuvat itsensä häihisi.
Etenkin kun et ole vapaa-ajallasi tekemisissä niin enpä kutsuisi kuin ne pari kolme läheisintä jos heitä on.