Rv 25+ ja aivan kamala paineen tunne alapäässä...
Mitä tää nyt oikein on? Kolmatta odottelen ja tämän aamuisen sekstailun jälkeen on koko päivän tuntunut kamala paineen tunne alapäässä. Seisoessa ja kävellessä siis tuntuu, istuessa ei niinkään... Kahdessa edellisessä raskaudessa ei koskaan ollut mitään tälläistä, yhtäkään supistustakaan en tuntenut ennenkuin oli tosi kyseessä, molemmista vasta rv 41+5... Nyt on viimeiset pari viikkoa supistellutkin silloin tällöin... Pitäisköhän tässä jo alkaa huolestua :| []
Kommentit (9)
Viidettä lasta odotan ja nyt rv:t 34. Syyksi itselläni paljastuivat "hehkeät" alapään suonikohjut. Mm toisessa häpyhuulessa on ihan reilun kokoinen "paukura". Kiusallinen, muttei vaarallinen vaiva...
Hyvää vointia toivotellen,
Titan
Itse mietin kans et oisko noista suonikohjuista kyse kun tuntuu niinkuin veri pakkautuisi tonne "alakertaan" ja paikat puutuu + jotenkin turvoksissa tuntuu ja olevan koko toosa :|
Ei kai tässä auta muu kuin kärsiä ja toivoa et helpottaa aikanaan. Mukava kuitenkin tietää et en ole ainoa...
Seisominen tuotti täyttä tuskaa. En muista tarkkoja viikkoja, koska alkoi, mutta joskus puolessa välissä. Ja kolmatta odotan, eikä edellisiltä ollut vastaavaa.
Ja sänkyhommien jälkeen seuraava puoli vuorokautta on pahinta. Sillä täällä onkin unohdettu nuo aamuiset touhut, kun pitäisi pystyä olemaan jaloillaan edes jonkin verran.
Suonikohjuja ei multa löydetty, mutta luulen silti vaivan johtuvan niistä. Nyt rv 34 ja hieman helpottanut. Pidempi seisominen saa alakerran muistuttamaan olemassaolostaan. Niin ja turvotus kuului myös asiaan.
Kaarna@laiva rv 34
Odotan toista ja oliskohan mullakin alkanut joskus 25-26 viikolla. Samalla oli vähän epämääräistä supistelua ajoittain, eikä seksiä tarvinnut edes ajatella, paineentunne oli ihan kammottava ilmankin! Lääkäri laittoi sairaslomalle ja muutaman viikon välein seurattiin tarkemmin. Itsekin epäilin suonikohjuja, mutta mitään ei useammassakaan sisätutkimuksessa näkynyt. Tiedä sitten mistä johtui. Nyt ollaan loppusuoralla, ja paineentunne helpottanut selvästi viimeisen 2-3 viikon aikana. Ja hyvä näin, välillä tuli jo mieleen miten synnytyksestä ikinä selviää, kun jo wc-reissut oli tosi hankalia paineen takia.
Mutta eiköhän vaiva helpota sullakin viikkojen myötä.
Tsemppiä, ja hyviä vointeja.
Myös kolmatta odotan, rv 26+ ja hieman pelotti tuo mieletön painen tunne, että onko siellä kohdunsuulla alkanut jotain tapahtumaan.
Mutta paikat oli ok, ei mitään merkkejä avautumisesta tms. eikä lääkäri ainakaan maininnut, että olisi mitään suonikohjujakaan nähnyt. Eikä edes kysellyt sairasloman tarvetta, mulle olis kyllä kelvannut, mutta en viitsinyt anella, kun en fyysisesti raskasta työtä tee.
Mulla oli siis noilla samoilla viikoilla ihan TÄSMÄLLEEN samanlainen kokemus...
Seksin jälkeen tuntu, että vauva kertakaikkiaan puskee itsensä ulos. Mulla myös kolmas lapsi, ja koskaan aikasemmin ei tollasta ollu. Mulle sano lääkäri, et vauva voi hetkellisesti laskeutua niin alas, et se aiheuttaa ton tuntemuksen. Painaa peräsuolta Suomeks sanottuna :)
Nyt kuitenki jo rv 34+3 menossa, ja hyvin on sisällä pysyny ilman lepoa ja seksikieltoja :) Toivotaan et sulla sama homma.
Piiperö78 ja tyttönen rv34+3
myös täällä. Alkoi varsin varhain ja olen pistänyt sen veren pakkautumisen piikkiin, varsinkin seksin jälkeen oikein tykyttää tuntitolkulla. Kolmas raskaus toi tullessaan myös jonkinasteiset pukamat, mikä vaan lisää vaivaa. Nyt rv 33+ jälkeen on alkanut myös supistellessa tuntua vauvan pään tekemää paineentuntua, lisäbonuksena tunne että kohta kyllä pissin housuuni... On tämä kivaa tämä odottaminen.
kotilo 34+6
Luin kiinnostuneena noita teidän kirjoituksia, kun itselläkin on vaivannut jo monta viikkoa tuo paineen tunne, vessassa olen joutunut laukkomaan yhtenään jo viikkoja (nyt rv34), välissä tuntuu, et pissa tulee just housuun, eikä sieltä sit kuitenkaan tule paljon mitään. Neuvolan tätikin tätä ihmetteli, mut lääkäri ei niinkään, sanoi vaan, että voi kuulua asiaan. Huomasin myös, että mulla on jotain ihmeellisiä pakuroita tuolla alhaalla, kai ne sit on niitä suonikohjuja, ja välissä tunnen jopa selvästi, miten suonta vetää sieltä, TOSI MUKAVAA....mulla on muutenkin jotenkin ihan kamalan turvonneet nuo ulospäin näkyvät värkit=) , lääkäri sanoi, että kohtu painaa niitä ulospäin. Onko muilla ilmennyt tällaista?? Noh, pitää vain toivoa, että nämä vaivat menevät synnytyksen jälkeen ohi, mut ei voi kehua, että kovin seksikäs olo olisi ainakaan tällä hetkellä..=)
nyt rv 25+6 ja on tuntunut jo jonkin aikaa välillä painetta alapäässä,esim.kun pissalla istuu tai kyykyssä ollessa tai muuten vaan,vaikka seistessä,tuntuu siltä kin olisi kamala pissahätä,vessaan mentäessä ajattelen että nyt tulee puoli litraa pissaa varmasti niin pieni liru vaan:D heh mutta siis tuo on inhottava tunne.onkohan normaalia. täällä myöskään supisteluja ei ole tuntunut juurikaan vielö.