Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iskias/ välilevynpullistuma - millaisia kipuja täytyy sietää?

Vierailija
07.12.2008 |

Millaisia kipuja siis täytyy kestää, kun särkylääkkeet eivät auta? Jos ehtii yleensä kuitenkin ajoissa vessaan jne. ovatko kivut vielä normaaleja?

Itse koen, että kivut ovat synnytystäkin karmeampia ja aivan sietämättömiä! Liikkumaan on erittäin vaikea päästä edes kahden kepin kanssa :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli välilevypullistuma muutama vuosi sitten ja se oli HELVETTIÄ! 8kk olin enemmän tai vähemmän tuskissani ja pillereitä sai vetää kourakaupalla vaikkei ne mitään juuri auttanutkaan. Leikkaus sitten "pelasti" minut. Ja tosiaan muutaman tunnin synnytyskivut ei tunnu missään tuon jälkeen!

Ota reilu annos lääkettä ja koita vaikka jotain kylmää selkää vasten (ranskalaispussi pyyhkeen sisään tms. pakaste). Panacod annostuksesi kulosti aika pieneltä...minulla oli päivän max. annos 8 tabletttia. Lisäksi söin arcoxiaa (en muista miten kirjoitetaan). Zemppiä!

Vierailija
2/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutulla lääkärillä oli juuri tuommoinen, että hänellä alkoi jo pidätyskyky mennä ja hänet leikattiin pikaisesti. (Tosin jostain syystä jouduttiin ilmeisesti lisää nikamia luuduttamaan ja leikkauksia taisi olla peräti 3) en varma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidätyskyky menee niin leikkaus on suorittettava seuraavien tuntien kuluessa. Älä siis odota huomiseen vaan nyt päivystykseen, leikkaus suoritetaan päivystyksenä!

Hermovauriot saattavat jäädä ikuiseksi riesaksi eikä pidätyskyky välttämättä palaudu enää koskaan.

Vierailija
4/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus todennäköinen, jos pissat ei enää ole kunnolla hallinnassa. Kiropraktikolla sinun olisi pitänyt käydä jo aiemmin. Nyt voi olla myöhäistä.

Vierailija
5/15 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa olet jo käynyt hoidossa? Minulla lähti paraneminen käyntiin hitaasti mutta varmasti kiropraktikon hoitojen + taaksetaivutusten ansiosta.

Vierailija
6/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan pääset vessaan eikä kakat tule housuun, niin kyllä se siitä ohi menee.

Vierailija
8/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kivut ovat sen jälkeen vaan pahentuneet. Yöllä ei oikein voi liikuttaa milliäkään mihinkään suuntaan, kun tuntuu että taju lähtee! Silloin en ole aina ehtinyt pissalle vessaan asti :( Jalat eivät kanna ja kivut ovat sanoinkuvaamattomia.

Vierailija
9/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana 800mg 4x1tabl./vrk

Panacod olen syönyt 1tabl. 2xvrk (reseptissä 1-2tabl. 1-2kert./vrk

Ensi yöksi otan Panacodia 2tabl.

ap

Vierailija
10/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kipulääkeyhdistelmä on tulehduskipulääke yhdistettynä relaksanttiin. Eli sun kipulääkitystä voi vielä tehostaa esim. Sirdaludilla tai vastaavalla. käy uudestaan lääkärissä.

Vierailija
11/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet päivystykseen, antavat makuupaikan ja suoraan suoneen kipulääkettä.Se helpottaa ainakin vähäks aikaa. Useasti olen jorvissa näin maannut vuorokauden-pari. Sit jalat taas kantaneet tarpeellisen määrän kotona selviytymiseen. Kerran on leikattu pullistuma.

Sit suosittelen kiropraktikkoa.

Vierailija
12/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on kuitenkin pakko soittaa lääkärille. Pelottaa hirmusesti tuleva yö.

ap

Vierailija
13/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermovaurioita saattaa syntyä ja vammasta saattaa jäädä pysyvä.

Pidätyskyvyn meneminen on aina syy mennä kiireellisenä päivystykseen!

Vierailija
14/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinänsä lihasrelaksantista voi olla apua siihen, että kramppitila laukeaa. Mutta oma kokemus on, että eivät juurikaan auta. Pään saavat kyllä sekaisin.

Se sama joka suositteli kiropraktikkoa

Vierailija
15/15 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun verta vuotavat peräpukamat. En tiedä mikä noihin sun kipuihin auttaa. Itselläni on riesana SI-nivel. Ei voida leikata eikä vatsalihaksien vahvistaminenkaan auttanut lainkaan. Minulle on määrätty Panacodia 2tablx4vrk. Tramaliakin laitettu i.m:sti. Ainoa joka saa kivun laukeamaan on kortisonipiikki. Tuota Panacodia söin pari kuukautta eikä se laittanut edes pollaa sekaisin puhumattakaan että, olisi minulla auttanut kipuun mutta sain toimimattoman suolen ja ne pukamat kun veti ummelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme