Miten saada 3,5 kk:n ikäinen vauva viihtymään mahallaan?
Tuossapa siis ongelmamme. Tuntuu, että yhtä nopeesti menee vauvalla hermo kuin kuukausi sitten eli asia ei siis ole paljon edennyt
Kommentit (5)
kannata pakottaa. ei meilläkään lapsi viihtynyt. hetkittäin koitettiin ja huudoksi aina meni. noin 4kk ikäisenä yhtäkkiä sitten masullaan viihtyikin.
sopivan kokoinen pyyhe rullalle ja se sitten vauvan rinnan ja kainaloiden alle kun on mahallaan. Siinä jaksaa pitää päätään paremmin ylhäällä ja näkee enemmän. Tosin ei tietysti tässäkään kamalan kauaa jaksa olla mutta paremmin kuitenkin!
Tuossapa siis ongelmamme. Tuntuu, että yhtä nopeesti menee vauvalla hermo kuin kuukausi sitten eli asia ei siis ole paljon edennyt
Miksi sitten edes pitäisi viihtyä mahallaan? Antakaa olla selällään, sitten kun oppii kääntymään itse, viihtyykin mahallaan paremmin ja voi olla, ettei enää paljon selällään sen jälkeen oleile.
Vasta sitten, kun itse eesikoinen kääntyi itse mahalleen ja alkoi siitä liikkumaan, alkoi jotenkin viihtyä. Alussa kiepautti itysensä aina selälleen, jos laittoi mahalleen. kyllä se siitä. Niskoja voi vahvistaa myös kantamalla vauvaa vatsallaan käsivarren päällä.
Kuopus ei edes koskaan ryöminyt, vaan oli puoliksi peppukiitäjä (istualtaan etunojaan ja siitä ensin käsillä kontaten ja peppua raahaten, sitten tajusi alkaa konttaamaan myös jaloillaan)