Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~'~'~TOUKOTOIVEET~'~'~ vko 7~'~

09.02.2009 |

Ihanaa alkanutta viikkoa, ulkona on pääkallokeli, mutta aurinko paistaa!! :o)

En löytänyt uutta viikkopinoa mistään, joten pistetääs uusi pino taas tulille! Tulkaahan kertomaan uusia kuulumisia tai edes kertomaan, että hengissä ollaan vaikkei mitään erityistä kuuluisikaan. Itse tulen taas myöhemmin palstailemaan, nyt kutsuu kauppa ja aurinko.

Terv. Rice + pikkune rv 28+0

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkallokeli tosiaan, hieman hirvittää, että täytyy koiran kanssa lähteä lenkille. Mutta täytyy sitten rämpiä vaikka lumessa :)

Maanantaiketutus on töissä päällä ja vatsassa taas hieman kummallista pistelyä ja selkäsärkyä havaittavissa tänään. Eilisyön nukuin kuin tukki kellon soittoon asti, kyllä vessahätäkin oli sen mukainen aamulla :D

Tulevaan mammalomaan jo lasken viikkoja, 7 vielä olis jäljellä... Äitiyspakkaustakin odottelen jo innolla, koskakohan mahtaa tulla?

Paino oli tippunut viime viikosta, kerrankin niin päin. Kiloja tähän mennessä tullut n.7kg. Neuvola oli viime viikolla ja sf-mitassa mennään kuulemma yläkäyrillä, oli 25.5 cm. Supistukset edelleen toistuvat useasti, mutta lääkäri sanoi, että kaikki ok, kunhan eivät kipeiksi tule. Paikat oli kiinni ja kunnossa.

Kaipa täytyy vähän hommiakin tehdä välillä ;)

kesäheinä + juniori 27+1

Vierailija
2/28 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun aurinko paistaa, mutta liukasta on. Varovaisesti saa kulkea, että ei lennä nokillensa. Eilen oli jo vaikeuksia pysyä pystyssä kun koiran kanssa olin lenkillä. Loppujenlopuks oli paako päästää koira vapaaksi, jotta sai sitten itse jolkotella rauhassa. Koira onneksi tottelee aika hyvin, joten voi pitää vapaana.

Mitäs tänne kuuluupi. Itselle ei oikeastaan ihmeempiä. Onks Teille muille tullut muuten turvotusta? Itsellä tullut nyt viimeviikolla ihan hirveästi. Sormukset oli pakko ottaa pois ja ne ei edes enää mene sormiin. Kengätkään ei tahdo mennä jalkaan, joten on tosi tukalat oltavat. Tuntuu, että mahassakin olisi turvotusta, sillä jotenkin on niin hervottoman iso olo. Soitin sitten tänään varmuudenvuoksi neuvolaan. Pyysi, että tulen heti huomenna käymään vaikka ensimaantaitaina olisi vasta ollut aika. Sanoi, että on ihan hyvä tarkistaa pissa ja tuo verenpaine.

En ole kuitenkaan syönyt mitään suolasia ruokia ja olen jounut tosi paljon vettä, joten tuntuu oudolta, että tuo turvotus tulee noin yhtäkkiä. Kyllähän tuo tuorvotus kuuluu toki raskauteen ja on käsittääkseni ihan normaaliakin.

Itse tässä odottelen kans tuota äitiyspakkausta. Pitäisi todennäköisesti tulla tälläviikolla, mutta katsotaan nyt. Muuttostressi alkaa painaa päälle, kun ei tässä nyt enää ole montaa viikkoa kuunvaihteeseen. No, kaitpa tuosta hengissä selvitään.

Minä kans laskeskelen päiviä äippäloman alkuun ja itsellä olis kans se 7 viikkoa vielä töitä. Eli loma alkais 25.3, joten on tässä toki vielä aikaa, mutta toivotaan että viikot menevät nopeasti.

Eipä tässä nyt sen ihmeempiä. Palaan asiaan kun olen käynyt neuvolassa, katsotaan mitä sanovat siellä ja mielenkiinnosta taas kiva tietää paljon kiloja on tullut yms.

Mukavaa maanantaipäivän jatkoa kaikille.

T:murunen82 + vauveli

rv 28+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevät tulee;D! minä tänne ekaa kertaa kirjottelen:) tampereella asustelen,tulin äsken töistä.

kävin tänään,vihdoin ja viimein viemässä äitiystuki hakemuksia kelaan.olin itse laskenut että varhennettu(50pv ennen) äippäloma alkaa 30.3,mutta sieltä laskivat että alkaakin jo 18pv ensikuuta,kun on jotain pyhiä tulossa niin ne jollain tapaa vaikuttaa,ilmeisesti niitä ei lasketa sitten ollenkaan:)hyvä vaan,alkaa jo muutenkin töissä olo tämän mahan kanssa olemaan vaikeaa ja raskasta.Olen vanhustyössä lähihoitajana.

Tuntuu että maha jo kamalan iso,kaikki sitä päivittelevät. äitilläni oli myös minua ja veljeäni odottaessa iso maha ja isoja oltiin syntyessäkin molemmat reilu 4kg.saa nähä onko tuo jollaintapaa periytyvää:S jaiks:P

täällä juteltu usein synnytyksestä.itse en osaa yhtään pelätä vaikka kauhutarinoita olenkin pääasiassa kuullut. En osaa tuntematonta pelätä,odotan siis esikoistani. Ja kun tiedän että jokainen synnytys on erilainen,ei voi ennustaa miten menee etukäteen. voi olla että jännitys kyllä iskee sitten loppumetreillä:)

Mites on muilla vointi,onko ollu kolotuksia?

Itse parina iltana fyysisestä uupumuksesta itkua vääntänyt. Työ alkaa käydä tosiaan vähän raskaaksi,vie mehut kokonaan,toki välillä parempiakin päiviä.lonkkiin ottaa ja maha painaa,nivusiin myös vihloo heti jos yhtään koittaa reippaasti kävellä..kuljeen siis todella hitaasti löntystäen.

Ihanaa päivänjatkoa:)

T.Laakli + mahanasukki rv 25+6

Vierailija
4/28 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä "rankka" vkonloppu takana kun oltiin hoitelemassa serkkuja. On se aina vähän omituista asua toisten nurkissa ja kun on lapsia liuta sekä vielä koira siihen päälle, niin huh. Vielä kun kaksivuotiaat olivat toistensa kimpuissa ihan koko ajan. Naamat naarmuilla kummallakin kun raapivat ja hutkivat toisiaan oikein olan takaa. Kivaa!! Ajattelin just että omia liuta on ihan eri asia kuin vieraita lapsia liuta.

Mä oon nyt ollut varmaan kaksi viikkoa todella ärsyttävällä tavalla tukossa. Ei mitään muuta flunssaoiretta mutta nenä tukossa. Räkä ei valu, mutta en pysty kunnolla hengittämään nenän kautta. On ollut kummassakin aikaisemmassa raskaudessa sama juttu ja se on tosi kummallista. Sitten tää tukkoisuus häviää heti kun synnytän. Mikä lie hormooni/limakalvo juttu....

Perjantaina syntyi mun parhaalle ystävälle pieni tyttö ja voi miten hän on ihana ja suloinen ja pieni ja tuoksuu hyvälle ja kaikkea!!! En muistanutkaan miten ihanaa on istua koko ilta vauva itsensä päällä ja vain olla!!! Eilen sain siitä taas niin ihanan muistutuksen kun pieni juuri syntynyt tyttönen tuhisi päälläni. Voi että!!!!! Tiedän että mun mieskin odottaa juuri tätä. Se on aina nauttinut päiväunista sohvalla vauvan alla :) On niin ihana näky kun valtavan iso mies ja minikokoinen vauva ottavat yhdessä päiväunia. Ja ne pari ekaa viikkoa on kuitenkin yleensä aika rauhaisaa aikaa kun vauva nukkuu niin paljon. Mä oon ihan vauvafiiliksissä. Täytyy tänään taas mennä tuoksuttelemaan pikkuista (asuvat naapurissa) Kiva kattoa mitä nuo meidän lapset sanovat naapurin vauvasta. :)

Masussa voidaan hyvin. Mulla iltaisin aika tukala olla ja tuntuu että poksahdan kun nahkaa kiristää niin pal. Luulisi jo että olisi tottunut parin kerran jälkeen, mutta samaa kiristelyä tämä on!

Nyt mulla on todellinen syy opettaa vauva tuttipullolle!!!! Saatiin liput Madonnan konserttiin ja vauva on kuitenkin vielä niin pieni ettei kiinteitä tuolloin syö. Meillähän ei kumpikaan ole suostunut pulloon tai tuttiin koskemaan ja uskokaa kun sanon että olisi pitänyt pitää melkoinen pakkokoulu jos olisi ollut pakko. Eli ihan hevillä eivät olisi tuota pulloa ottaneet!!! Nyt yritän olla ihan alkuun vähän aktiivisempi tuon asian kanssa. On se kuitenkin mukavaa jos pullokin maistuu (pumpattua maitoa meinaan kuitenkin) Tutista ei niin väliä. Sitä ilman ollaan pärjätty vallan mainiosti ja loppujen lopuksi paremminkin! Katsotaan kuin eukon käy, pääsenkö nauttimaan tuon megatähden showsta!!! Lipun ottajia varmasti sitten löytyy.

Jep, no tässäpä taas lätinöitä viikon aluksi!! Palaillaan!!

-Callaway ja pikkuinen rv 27+4

Vierailija
5/28 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas. Kävin oikein kunnolla kaupassa pitkästä aikaa ja kolme kassillista sitä tavaraa tarttuikin mukaan. Se on kyllä aika reilusti kahdenhengen talouteen, mutta ei siinä vielä kaikki...kävin pitkästä aikaa myös lähileipomossa hakemassa kilokaupalla tuoretta leipää. Pyritään muutenkin käymään leipomossa vähintään kerran kuussa. Saa puoli-ilmaiseksi kaikki lämpimäiset pakkaseen...nam.

Missä AngaT?? Täällä odotellaan jo kovasti lääkärilausuntoa napanuorasi suhteen. Onhan kaikki kuitenkin hyvin?

Kuten monet muutkin, minäkin himoitsen jo kovasti äitiyspakkauksen perään. Murunen82 ja Kesäheinä85 ovatkin jäämässä samoihin aikoihin äippälomalle kuin itsellänikin olisi tarkoitus. Täällä myös lasketaan päiviä, mutta samalla kauhistuttaa kuinka sitä saa aikansa kulumaan.

Laaklikin oli saapunut pinoon kertomaan kuulumisiaan. :) Teet arvokasta työtä ja nyt heräsikin kysymys pystytkö edelleen nostelemaan vanhuksia työssäsi vai onko se jo näillä viikoilla kielletty?? Itse nostelen myös paljon työssäni ja olen joutunut rajoittamaan sitä jo useamman kuukauden ajan. ärsyttävää kylläkin kun joutuu koko ajan pyytyämään työkaveria avuksi...kerran minut passitettiin jopa töistä kotiin kun olin enemmän tiellä kuin apuna.

Turvotuksesta ja kolotuksista oli myös puhetta. Itse olen välttynyt turvotukselta, mutta olen kyllä tietoinen, että se asiaan kuuluu. Ei tosiaankaan ole kivaa jos sen takia saa lähteä ostamaan uusia kenkiä itselleen. Kolotuksesta minulla sen sijaan onkin tietoa ja tuntuukin, että paikat paukkuu mennen tullen. Jos ei satu selkään, niin sitten lonkkiin. Jos ei lonkkiin niin pakaraan tai nivusiin. Äh...ei pidä kyllä vielä valittaa, koska uskoisin ettei tämä tästä ainakaan helpota.

Callawayn tapaan mahaa kiristää todella paljon varsinkin iltaisin. Eilen illalla melkein raivosin oloani kun tuntui, että mahanahka pamahtaa hetkellä millä hyvänsä. Mieskin oli ihan varpaillaan kuunnellessaan sitä ähinää ja puhinaa. Tutista tuli mieleen sellainen kun työkaverini kehotti ottamaan muutaman erilaisen oman tuttin mukaan laitokselle. Sanoi, että helpottaa huomattavasti kun napero oppii heti syömään tuttia ja vielä sitä mallia mistä tykkää. Olen kuitenkin ollut siinä uskossa, että koko tuttia ei suositella edes tuputettavan naperolle ennen kuin on oppinut imemään tissiä kunnolla...joten mites on?? Mitä mieltä te muut olette??

Meidän pikkuinen oli kääntynyt la-su välisenä yönä pää alaspäin ja potki hurjasti koko eilisen päivän. Nyt sitten napero on ihan selvästi ollut taas tänään hiljaisempi ja jalatkin löytyvät alhaalta sivusta. Näköjään mahtuu siis vielä hyvin kääntymään, joten oikean asennon vakiintumista saa vielä odottaa. Tuntui kyllä paljon hurjemmalta eilen ne potkut kun tuli tuohon ylös, joten saas nähdä miten tämä mamma niitä sitten tulevaisuudessa sietää.

Onko muuten kenellekään ilmestynyt vielä raskausarpia?? Minulle ei ole tullut kaikesta kiristelystä huolimatta, mutta huomasin rinnoissa olevien verisuonten näkyvän todella voimakkaasti ihon läpi. Aivan kuin rintamuksen iho olisi jotenkin ohentunut tai suonet kasvaneet. Tiedä sitten....

Jaahas, aika taas vierähtikin mukavasti. Teen miehelle iltapalaksi mansikkakiisseliä ja uuniriisipuuroa, onpahan kerrankin tarjolla muutakin kuin kuivaa känttyä. :)

Terv. Rice + pikkune rv 28+0

Vierailija
6/28 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ihan pikaisen viestin kirjoittaa,kun ei tämä istuminen tunnu kovin hyvältä. Mahatautia ollut, tänään töissä oli erittäin tuskanen päivä, mut oksennus jäi la-su välisen yöhön. Nyt vaan yököttää ja on hankala istua, kun mahaa tuntuu kiristävän ihan sairaasti. Lapset sairasti jo viime viikolla ja nyt sit vkl iski meihin aikuisiin.Vihaan oksenatmista yli kaiken, mutta oksentamista vauva mahassa, yöks!!! Nyt kyllä meni myötätuntopisteet niille jotka kärsii koko raskauden pahoinvoinnista.

Neuvola oli viime viikolla, painoa oli tullut vajaa 2 kiloa kuukaudessa. "Kylki"kipuun selvisi syy; kohdun kannattajasidekudoksen (tai jotain muuta vastaavaa) revähtymä, mikä ei vaadi toimenpiteitä, äkkinäisiä liikkeitä vaan täytyy välttää. Samalla vauva ultrattiin ja kokoa oli n. 800g, eli oikeilla viikoilla. Neuvolassa muutenkin oli kaikki ok, hemppa oli noussut, vaikka syöminen oli edellisen viikon ollut vähän sitä sun tätä. Mut hyvä näin.

Nyt on olo vaan niin väsynyt ja voimaton,että menen tästä sohvalle vaaka-asentoon ja kattomaan uutiset ja salkkarit..

Hyvää alkanutta viikkoa!

rv 26+3

Vierailija
7/28 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa kiristelee vatsa vähän väliä. Sitten usein nukkumaanmenoaikana polttaa alavatsaa ja alaselkää. Se kyllä vähän pelottaa.. Onneksi ovat joka kerta rauhoittuneet ja aamulla on parempi olo. Onko muilla sellaisia kuukautiskivun kaltaisia oireita noilla alueilla?

Ja nuo liitoskivut ja väsymys on kamalia! Musta tuntuu etten jaksa töissä enää hetkeäkään vaikka teen istumatyötä. Äippälomakin alkaa vasta 30.3. huoah.. Ainoastaan sohvalla huilatessa on hyvä olo. Eikö kukaan muu ole näin poikki? :) Niin ja miksi muuten tosiaan vatsa tuntuu olevan paukahtamaisillaan iltaisin..?

Äitiyspakkauksesta oli juttua. Sain viime viikolla kelalta tiedon että pakkaus on myönnetty ja saapuu kahden viikon kuluessa. Joka päivä odotan että postin lappu olisi postilaatikossa mutta ei vieläkään..

Pesin tänään ensimmäisen lapsen vauvan vaatteita koneellisen. Nyt pyykkiteline on täynnä pieniä potkareita kuivumassa. :) Muistoja tuli mieleen ja tippa silmään. Tehtiin vauvalle jo tilaa vaatekomeroihin niin että hänelle on omat hyllyt. Isoveli tilasi h&m:ltä pikkuiselle jo oman unipupun. Liekö taustalla pelko ettei sisarus vie hänen unihaukkuaan..

Mukavaa alkavaa työ- ja kotiviikkoa kaikille,

Puolukka 27+4

Vierailija
8/28 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan keväisten kelien merkeissä, täällä Tusbyssä ainakin oli tänään aivan ihanan auringonpaiste, mahtava käydä lenkillä.

_AngaT:ta_ minäkin huutelen, toivottavasti kaikki on hyvin..

_mammalomasta_ oli juttua, mulla alkaa 3.4, parisen päivää varhennettuna kun oppilailla vaihtuu silloin sopivasti jakso. Mukava yllätys oli se, että saan kolmelta ensimmäiseltä kuukaudelta palkan normaaliin tapaan.

Oppilailta on muutenkin tullut ihania reaktioita mun raskauteen, nyt kun se on kaikille mitä ilmeisin asia vatsan ollessa jo suhteellisen suuri. Osa on vaivannut kovasti päätään sillä, koska vaavi on saanut alkunsa :D (15v elämänkokemuksella senhän on ollut pakko saada alkunsa joulukuussa kun mentiin silloin kihloihin). Yksi oppilas oli liikuttavan ihana, kun tuli suomimaan mua opehuoneen ovelle siitä, etten voi jäädä äitiyslomalle vielä, ettei hän halua ketään muuta opettajakseen.

_arvista_: vielä ei toistaiseksi näy mitään, enkä välttämättä pistäisi pahakseni, jos jättäisivät kokonaan tulematta. Myös mulla näkyy myös suonet boobseissa ja masussa tavallista enemmän.

_synnytyksestä_ vielä sen verran, että mä taidan olla täällä ainoa pelko persuksissa, onneksi torstaina on pelkopoli. Ajatukset eivät ole kyllä muuttuneet koko asian suhteen yhtään mihinkään suuntaa ja haluan edelleen sektion.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

C 26+ (tai jotain, viikot menee niin nopeasti, ettei tahdo pysyä mukana laskuissa)

Vierailija
9/28 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari oli jo ehtinyt kaipailemaankin...

Lääkäri soitti perjantaina. Oli ollut yhteydessä OYS:n äitiyshuollostavastaavaan pomoon (jonka takana periaatteessa on pohjois-suomen synnytykset). ITse siis olen Keski-Pohjanmaalta... Fakta on se, että toinen napavaltimo puuttuu. Lääkäri kuitenkin kertoi, että puhuttuaan OYS.n lääkärin kanssa, hän voi sanoa, että voin olla rauhallisin mielin. 1 prosentilla syntyneistä vauvoista puuttuu tuo yksi suoni. Lääkäri kuitenkin meinasi, että sillä ei olisi yhteyttä lapsen rakennevikoihin. Sanoi jotenkin näin "jos vauvalla on rakennevika, niin siinä yleensä on kyllä joku muu syy taustalla". Ja rakenneultrassahan kaikki oli ok ja nytkin lääkäri katsoi ainakin jollakin tarkkuudella.

Suunnitelma on se, että 23.2. menen äitipolille ja vielä kerran tarkistetaan napanuoran tilanne ja varmaan rakenteet vielä...ja sitten päätetään jatkosta...Eli todennäköisesti siis seurantaa kasvun osalta tulee, mutta ilmeisesti ei muuta.

Olin tänään töissä ja huomenna vielä menen töihin opastaman sijaista...sitten kotona saikulla siihen asti, että vauva syntyy...Jos en olisi ollut saikulla, niin todennäköisesti olisin soittanut neuvolaan ja pyytänyt ekaks terkkarilta saikkua ja sit lääkärille...SEn verran kiristeli mahaa ja niitä lyhyitä vihlaisuja tuli. Huomasi, että kun töissä kävelin yhdessä vaiheessa taloa päästä päähän, niin menin liian kovaa ja heti supistaa ja vihloo...eli etanan vauhtia pitäisi edetä... Eli ihan oikea ratkaisu kyllä tämä saikulle jääminen on...

Huominen tosiaaankin pitää vielä jaksaa ja sit lepoa....

Loppuviikosta ajattelin kyllä pestä ne vaatteet, mitä vauvalle olen ostanut ja äippäpakkauksen vaatteet ja laittaa häkkisängyn ja hoitopöydän valmiiksi (tai siis mies saa tehdä sen liikuttelu operaation:)) Mullahan oli haave päästä muuttamaan ennen kuin vauva syntyy, mutta nyt sysään sen suosiolla syrjään... Talo on sen verran vaiheessa, että tuskin ennättää ja mä en nyt ala mitään pakkausstressiä ottaa, että alkaisin valmiiksi tavaroita kasaamaan... Muutetaan sitten, kun talo on täysin valmis...Eiköhän se vauveli vielä tänne meidän sekaan mahdu :)

Tämän omanapaisen viestin kirjoitti,

AngaT 28+2 :)

Vierailija
10/28 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiitkästä aikaa minäkin saan jotain raapustettua:)

Olemme koko perhe olleet viimeviikon ilmeiseti influenssan kourissa ja vieläkin on pää aivan tönkkö limasta:/ Kuume nousi tosi korkeaksi ja yritin siinä sitten Panadolien voimalla selvitä, ja nyt jo huomattavasti parempi olo! On kyllä kurja tauti...

Edellisenkin viikon jouduin jäämään saikulle kovien alavatsakipujen takia,luultavasti tuli liiasta rasituksesta (lumityöt...tanssitunnit...) joten nyt otan aivan iisisti. Kävely sattui pirusti niin että lapsia aamulla päiväkotiin viedessä tuli itkut..Terveysaseman lekuri ei tutkinut YHTÄÄN MITÄÄN vaan laittoi saikulle (hän on myös mminun neuvola lääkäri..) Seuraavana päivänä oli pakko lähteä Kätilöopistolle kun olo oli sietämätön enkä yhtään ollut tietoinen mitä alapäässä oikein tapahtuu..

Ihana lääkäri joka tutki tilanteen ja olin seurannassa tunteja.Vauva voi oikein hyvin,painoi silloin n.750g ja istuskeli tyytyväisenä kohdussa.Kohtu mulla on paineltaessa tosi arka ja lääkäri rupesikin miettimään umpisuolen mahdollisuutta..onneksi ei labroissa mitään löytyny ja kipulääkkeillä pääsin kotiin.Lepo auttoi ja nyt olen siis vielä flunssaviikonkin jälkeeen taas töissä:)

Keskiviikkona olisi neuvolan lekuri,on vaan jotenkin niin ärsyttävän vähäpuheinen ja saamaton:/ vaan ei auta valitus,ulkonakin oli tänään ihana auringonpaiste!

Asukki on täälläkin tosi aktiivinen ja touhuaa kovasti pitkin päivää.Mulla on kanssa nyt jotenkin tosi turpea olo,painoa on tullut hiljalleen lisää kohta 10kg:) Vatsanahka täälläkin paukkuu vaikka kolmas tulossa;) Mullakin tihkuu aamuisin rinnoista nestettä ja verisuonet on täälläkin oikein karmeesti näkyvissä tisseissä!

Mukavaa illan jatkoa,lupaan kirjoitella aktiivisemmin:)

t.Ansku rv 26+2

Vierailija
11/28 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christina84: Kerro sitten miten meni pelkopolikäynti. Mulla on kans samanlaiset ajatukset kun sulla ja aika on mulla 23.2. Ensimmäinen tuli alakautta, mutta olen kahden vaiheilla tämän toisen kans, että sektio vai ei. En meinaan halua enää repeämiä, kiitos.

Mulla huomenna nla-lääkäri, ja sitä ennen aamuvuorossa töissä. Minä kans nostelen vanhuksia ja kyllä nyt jo pitää toisten apua pyytää. Supisteluja ei ole ja tuo töissä oleminen käy mulle samalla hyötyliikunnasta kun jalkojen päällä koko päivän on. Illasta sitten huomaa kun istuu hetken ja nousee ylös, kuinka pakottaa tuolla alapäässä. Mulla siis nyt suonikohjut tullu tässä toisessa raskaudessa alapäähän, ei kivaa yhtään. Toivoisin kuitenkin, että häviävät itsestään, lieko toiveajattelua vain. Ekassa toivoin ja uskoin, että raskauskilot jää synnärille, mutta toisin kävi, melkein kaikki tuli kotiin mukana.

Huomenna varataan mulle sokerirasitusaika, sitten pitää kyllä saada töistä se päivä vapaaksi. Ei taida pystyä edes iltaan menemään sen rasitustestin jälkeen, mahtaa olla niin ällö ja hutera olo sen jälkeen.

Niin, minähän olen siis sellainen verenpaineen jännittäjä, että aina neuvolassa huitelee verenpaine ylälukemissa. Vaikka kuinka yrittää saada ajatukset muualle niin ei vain auta. Nyt sain ohjeistukseksi viimeksi mitata verenpaineen kotona ja sellaiseen pieneen vihkoon oon tuloksia merkannu. Onpahan jotain dokumenttia, ettei se paine täällä kotona ylälukemissa huitele. Pian laittavat mut osastolle rauhoittumaan =)

Mutta nyt nukkumaan, huomenna sitten lisää kuulumisia neuvolasta.

t. Iippalainen, 26 mahtaa olla menossa... ( ei pysy perässä)

Vierailija
12/28 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä naputtelen konetta Latten kera. Joskus saa enemmän ajatuksia kun vain tulee kahvilaan istuskelemaan.

Tervetuloa ihka uudelle Toukotoiveelle!! Ja kiva kuulla hiljaiseloa viettäneistäkin. Ottakaahan nyt äidit rauhassa ettei vauvat pullahda liian ajoissa. Ymmärrän kyllä kuinka vaikeaa on olla tekemättä "tavallisia" asioita, mutta pakkohan se on! Mäkin oon meillä ollut se lumikolaaja/ hullu puuhastelija, mutta nyt on pakko ottaa rauhallisemmin. Olin just lähössä viemään anopille valtavaa kuormaa tavaraa kunnes tajusin etten mä niitä isoja laatikoita voi millään kantaa (siis tosi isoja) Tuntuu että tässä kolmannessa raskaudessa olen ollut paljon herkempi suppareille ja viilteleville kivuille kovan puuhailun jälkeen.

Meillä taitaa Puolukan kanssa olla ihan sama La. Kiva kun on joku päivälleen samoilla. :) Mulla tosin äippis alkaa jo 6.3 kun aloitan varhennettuna.

Pari puhui pelkopolista ja synnytyspeloista kun on siitä synnytyksestä ollut puhetta. Mähän puhuin aikaisemmassa pinossa siitä ns. Mentaalivalmennuksesta, joka ehdottomasti toimii aina yksilön ehdoilla. Toisin sanoen jos on kovasti pelkoja alatiesynnytyksestä niin voikin tehdä omasta synnytystarinastaan jo valmiiksi sektiosynnytystarinan. Synnytys kuin synnytys. Ei siihen ole oikeaa tapaa ja minä uskon että kyllä äiti itse tietää mikä on parhaaksi itselleen kunhan saa vaan rauhassa miettiä sitä. Siis ilman ulkoisia paineita. Kun kysyy itseltään ihan rauhassa "Mitä tekisin jos saisin vapaasti päättää" ja kuuntelee, niin yleensä sieltä tulee se oikea vastaus aika nopsaankin. On aivan mahtavaa että meillä on olemassa pelkopoli palveluja ym. Tänä päivänä tuntuu että on niin paljon oheita ja pitäisi ja täytyisi tai ei pitäisi ja ei täytyisi juttuja että me mennään ihan sekaisin siinä, mitä me itse oikeasti halutaan.

No johan tuli taas tälle päivälle! Nyt lähden metsästämään miehelle sormusta lahjaksi. Jos löydän sopivan niin lahjoitan sen lauantaina kun lähdetään kahden kesken syömään ja hotelliyötä viettämään, IHANAA!!

-Callaway

Vierailija
13/28 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iippalainen - mulla on ihan sama ongelma verenpaineen mittausten kanssa! On se kyllä rasittavaa, kun vaikka kuinka yrittää olla jännittämättä ja miettimättä asiaa, niin silti mittauksesta ei tule yhtään mitään. :O Mulla "onneksi" sykekin on mittaustilanteissa n. 120, joten ei nlatätikään epäile jännitystäni. ;) Kotona mäkin siis mittailen parin päivän välein paineita ja vien aina neuvolaan niitä paperilla sitten näytille.

Kerroinkohan viime viikolla, että aloin taas oksentamaan..? Viikon verran olen nyt siis taas oksennellut, onneksi vain n. 5 kertaa päivässä, joten jotain sentään pysyy sisällä.. Ylihuomisen sokerirasituksen sain perua, kun ei nlatädinkään mielestä ollut mitään järkeä sinne nyt mennä. Oksentelusta täti vähän huolestui, kuulemma on ihan normaalia, että pahoinvointi loppuraskaudessa palaa, mutta ei vielä näin varhaisilla viikoilla. :( Ensi viikolla menenkin sitten taas nla-lääkärille syynättäväksi. RICE, ymmärrät varmaan etten ihan innosta pompi, kun pääsen tuon lääkärin tutkittavaksi. ;) Peukut siis pystyyn, että paikalla on sijainen! :D

Jos joskus olen valitellut, että mun nla-täti on usein kärttyisän oloinen, niin nyt kyllä perun puheeni. :) Oli nimittäin niin ihanaa jutustella kyseisen tädin kanssa aamusella puhelimessa! Onhan meillä kaikilla huonoja päiviä, enkä varmasti itsekään ole maailmaan parhaimmalla tuulella ollut joka neuvolakäynnillä.

Christinalle tsemppiä pelkopolikäyntiin! Iippalaiselle tietysti myös!

Anga-T oli saanut onneksi jo parempia uutisia! <3 Hyvähän se tietysti on, että seuraillaan. Meidän esikoinenhan syntyi pienikoisena viikkoihin nähden ja ihan hyvin tuon kanssa kaikki sujui. Painossa otti ikätoverit kiinni muutamassa kuukaudessa ja pituudessa n. vuoden ikäisenä. Nyt 1,5-vuotiaana pituus on ihan keskikäyrällä, mutta paino on tipahtanut yläkäyriltä alakäyrille, joten sitä nyt seuraillaan. Tuskinpa pojan nykyinen hoikkuus kuitenkaan pienestä syntymäpainosta johtuu, itse ainakin olen lapsena ollut tooosi laiha, joten eiköhän ihan geeneistä ole kyse nytkin. :)

Ricelle piti vielä tutista sanoa, että olen minäkin kuullut että ennen kuin oikea imuote on löytynyt, niin tuttia ei suositella. Tayssin lastenosastolla oli meidän pojalle ainakin tutti lykätty suuhun n. vrk:n ikäisenä, kun rintaruokintaa ei oltu vielä edes ehditty kokeilemaan ja silti poju oppi syömään tissiäkin. :) Meille silloin sanottiin, että koska poika oli niin pieni ettei jaksanut kunnolla edes syödä, että on vain hyvä harjoitella imemistä tutin avulla.. No, mielipiteitä on monia. :)

Nyt on pakko päästä nukkumaan, meidän pieni kuuhullu kun malttoi viime yönä nukkua taas huimat 5 tuntia..

Miimi, 28+2

Vierailija
14/28 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla ihan vaan häiriköimään.

(Jos kukaa muistaa edes :D )

Luen aina toisinaan teidän kuulumisia, kiva lukea iloisia juttuja.

Täällä asiat rullaa ihan uomissaan.

jälkitarkastus oli, ja lopulliseksi diagnoosiksi tuli nyt sitten Turnerin syndrooma joka ne hygroomat aiheutti ja lapsiveden siirtymisen turvotuksiin. 15.2. tulee tasan 2kk sitten synnytyksestä, kiertokin palautui heti ihan normaaliksi, joten kroppa on toipunut hyvin.

Oltiin 3 vkoa espanjassa "lomailemassa" tammikuussakin, ja teki ihan hyvää.

Työt alkaa 16.2., ja opiskelupaikkaa ajattelin hakea nyt.

vauvan aika on sitten, kun on,

Ei nyt mitään ehkäistä kuitenkaan aktiivisesti, katsotaan miten käy.

Tsemppiä kaikille, teillä on jo niin kivasti viikkojakin kasassa <3

T:Neiti&2tyttöä ja enkelityttönen

Vierailija
15/28 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minähän olen siis sellainen verenpaineen jännittäjä, että aina neuvolassa huitelee verenpaine ylälukemissa. Vaikka kuinka yrittää saada ajatukset muualle niin ei vain auta. Nyt sain ohjeistukseksi viimeksi mitata verenpaineen kotona ja sellaiseen pieneen vihkoon oon tuloksia merkannu. Onpahan jotain dokumenttia, ettei se paine täällä kotona ylälukemissa huitele. Pian laittavat mut osastolle rauhoittumaan =)

Mulla on aivan sama juttu,eli kun joku muu mittaa saadaan aikaiseksi huippulukemat joita aina päivitellään...mulla ollu jo vuosia sama tilanne ja aiemmissakin raskauksissa mittasin aina edellisenä iltana ennen neuvolaa RR arvot. Aina on enemmänkin alakantissa kotona...

Silti joka kerta ärsyttää kun neuvolassakin kommentoidaan että ohhoh,vaikka asiasta tiedetään varsin hyvin ja olen itse myös sairaanhoitaja.Tokihan ymmärrän myös että heidän velvollisuuksiinsa mittaus kuuluu:))

Eli et ole asian suhteen yksin;)

-Ansku rv 26+3

Vierailija
16/28 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuna viimeksi mietinkin mitä sinulle kuulluu ja kuinka voit?

mutta mukava kun kirjoitit!!

seurasin alkuraskaudesta paljon juuri sinun kohdallasi tuloksia uutisia jne..

ajan kanssa se elämä tasoittuu, ja tämä on elämää mitä meidän itse on vaikea ohjata.

mukava kuulla että tulevaisuuden suhteen sinulla on suunnitelmmia ja onhan sinulla ne neitoset arkea vauhdittamassa =)

itse voin aika heikosti, väsyys jauupumus on mitä kamalin, en ole luovutaja tyyppiä koskaan ollut mut nyt tuntuu ettei jaksa.

ei saa nukutuksi edelleen vaikka yli viikon jo ollut saikulla..

saa nähä pitääkö hhakea lisää saikkua jos tämä ei ala tästä helpottaa.

ja se et käy kaupoilla ja näkee tuttuja asiakkkaita (pieni paikkakunta) niin tuntuu ettei jaksa selittää miks on töistä pois tai ylipäätänsä etoo nähä ihmisiä!!

se selityksen selittäminen on niin vaikeaa. kun moni eitajua että minä olen ihminen ja minulla on muutakin elämää kuin työ ja asiakkaat.

mut kotona on mukava olla ja levähtää..

mut palaillaan

korasa 25+3

Vierailija
17/28 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli vielä kirjautua palstalle kun huomasin vanhoja tuttuja täällä. Kuten Korasa, myös minä seurasin (ja varmasti moni muukin) tilannettanne epätoivon ja välillä jopa ilon sekaisissa tunnelmissa. Oli se aikamoista vuoristorataa kun kaiken epätoivon keskellä saitte kuitenkin aina toivoa lisää. Luulenpa, että teitä kuitenkin jossain vaiheessa siunataan vielä kolmannella lapsukaisella ja sen aika tulee sitten ajallaan. Onnea tulevaisuuteen teille, koko perheelle.

Moni toukokuisista olikin sairastellut viimepäivinä. Osalla oli myös ollut muitakin syitä sairaslomaan/lepoon. Kyllä huomaa, että alkaa asukit olemaan jo sen ikäisiä, että pistävät mammat jo lujille. Muistakaahan lepäillä ja uskoa neuvolatätejä, koskaan ei voi olla ainakaan liian varovainen. Miimille vielä onnea lääkärikoitokseen...tiedän todellakin mistä puhut :).

Nyt painun miehen kainaloon peiton alle ja elätän toiveita, että pikkuinen kääntyisi yön aikana lopulliseen asentoonsa, pää kohti jalkoväliä...saas nährä ny...

Terv. Rice + pikkune rv 28+1

Vierailija
18/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kovasti vertaillaan äippäloman alkua. mietin vain että minulla la 19.5 ja jään varhennetulle äippälomalle,eli sen 50 päivää ennen laskettua aikaa. Itse laskin että se alkais 30.3 mutta kelassa laittoivat että alkaa jo 18.3?? outoa. kuulemma jotain pyhiä tulossa mitä ei lasketa mukaan ja sen vuoksi äippäloma ikäänkuin aikastuu entisestään. Mutta onkohan ne laskenu nyt ihan oikein,tuostahan tulee jo melkeen 2 viikkoa "extraa". eipä haittaa sinäänsä,ei kiinnostat työt pätkääkään. kunhan tuet vaan alkaa juosta!

Ostin eilen uuden ihanan mammapaidan h&m:ltä, alkaa jäädä paidat lyhkäsiksi vaikka yhdennumeron isomman olen muutenkin ostanut sellaisista perus trikoo paidoista näin mahan kasvaessa,nyt ne alkavat jäädä pieniksi:/

Eilen kävin nukkumaan jo 7 jälkeen!!! huh,en varmaan ikinä ole noin aikasin:D olin suuttunu miehelleni,tai en tiiä miks,alko vaan tympiä ja kyllästyttää ja typeriä ajatuksia tulee päähän. Joskus kyllästyttää koko ukko. Vaikka rakastankin häntä ja hän on minulle tärkeintä koko maailmassa ja meillä muuten menee hyvin,niin välillä kyllästyttää. Naiset,ei kannata hankkia tietokonetta kotiin,se vie isonajan parisuhteelta kun mies pelaa pokeria! *katkera*

:D:D

laakli Rv 26+1

Vierailija
19/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietellään sairasloma päivää! Eilen alkoi mahdottoman tiheät, vielä kivuttomat supistukset heti aamusta ja iltaa kohti muuttuivat sitten jo alamahaa ja selkää kipeyttäväksi. Viimeyönäkin vielä selän kivistelyä ja aamulla pari suht mietoa supistusta. Soitin sitten kättärille mistä kehoittivat näytille; onneksi kaikki paikat kiinni, kohdunkaula pitkä, niinkuin kuulukin, mutta siinä makoillessakin sairaalassa muutama kohtuullisen tuntuva supistus tuli. Ihana Punni oli kasvanut asianmukaisesti ja painoi n. 825 g, liikuskeli aktiivisesti.

Nyt sitten kärvistellään sairaslomalla loppuviikko ja kahdn viikon päästä ä-polille kontrolliin.

Nyt taitaa mennä kuitenkin matka suunnitelmat uusiksi. Vaikka paikat pysyttelis edelleen kiinni, eikä supistuksia enää tulisi, oli tämä yhdenlainen muistutus siitä, että mitäs sitten, jos tällaista ilmenee matkalla...? Varmaan kuolisin silkasta huolesta ja pelkkä ajatus hunnin tai itseni joutumisesta paikallisten puoskareiden kynsiin (siltä ne varmasti varsin asiantuntevat lääkärit tuntusi siellä vieraassa maassa, sinä tilanteessa) on mahdottoman kamala ja välteltävä!! No mitään ei olla vielä peruttu, katsotaan nyt vielä pari päivää kaikessa rauhassa...

Callaway, onnittelut madonna-lipuista, penteles, yritettiin kilpaa työkaverin kanssa päästä läpi puhelimitse, mutta aina kun toisessa päässä joku vihdoin vastasi oli puhelu ohjautunut toiselle lipunhavittelijalle, PRKLE :O))))!!

AngaT, kiva kuulla lohdullisia uutisia, näin olin vähän ymmärtävinäkin, ettei tuo ole vaarallista, seurattavaa kylläkin, ja pääsettepähän tapaamaan asukkia hieman useammin :O)!!

Mammalomasta, mulla alkaa virallisesti 15.4., mutta aloitan jo 9.4. lomailun :O)!! Christina, kaupungilla työskentelemisen iloja tuo 3 kuukauden palkka, t. toinen kaupungin leivissä :O)), olkoonkin, että kyllä monet muutkin työnantajat sen tarjoavat! Joku pohdiskeli mammaloman alun määräytymistä, kun omien laskelmien mukaan aloitusajankohta oli myöhempi kuin kelan, kelahan nimittäin laskee paiviä kuluvaksi vain 6/viikko, ei siis 7, kuten meidän kuolevaisten viikossa :O)))! Mutta kivempi näin päin :O))!

Tjaahans, perjantaina sitten sokerirasitukseen (tämä laiheliini joutui testiin kun isällä todettu II-tyypin DM) ja ip:llä neuvolaan, ja siihen asti pitäis ottaa rauhallisesti, huoh, se ei ole helppoa se. Nyt on viihdykkeeksi kasattu pino lehtiä, jos niillä sais hetkeksi naulittua itsensä sohvalle, tekis kyllä myös mieli leipoa jotain, vaikka en muuten ole intohimoinen leipomusten harrastaja. Sitä aletaan vissiin taipumaan hiljalleen pullantuoksuiseksi äidiksi, awww :O))))!!!

P.s. Laakli, tuttua ajoittain toi miehen pokerin parista maanittelu, grrrhh :O)))!!!

Rauhallista keskivikkoa siskot!

T. Hyttynen ja Hunni 25+6

Vierailija
20/28 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuossa kaverin kanssa puhetta ja uusi tieto (minulle siis), että tes:iä katsoessa, työnantajan kuuluisi maksaa minulle se vajaa 3 kk normaalia palkkaa äitiysloman alkuun. Kuinka moni on ottanut selvää omista mahdollisuuksistaan? Ja mikä tässä on"sääntönä"?

Soitin kelalle, kun tietämättömänä en tuollaista edes tajunnut ja hakemuksen oon lähettänyt jo joku aika sitten. Sanoi,että laittaa tulemaan mulle nyt hakemuksen, minkä vien työnantajan täytettäväksi.. No kai se sit kumoaa sen mun alkuperäisen hakemuksen, kun laitoin siihen rastin,ettei työnantaja maksa palkkaa.. Höh, ku sitä ei oo selvillä kaikista heti, varsinkin,kun edellisestä on jo aikaa, niin ei tullut edes mieleen. No työnantaja tietysti itse ei vaivaudu tällaista asiaa kertomaan, säästää rahojaan, saas nähdä miten suut pannaan kun menen lappusen kanssa sinne!!

Sit toinen asia, supistelut.. Tiedän kyllä edellisistä raskauksista,että mitä supistus tarkoittaa, mutta koskaan ei ole ollut niitä kuuluisia ennakoivia supistuksia. Nyt on tosi erikoinen olo ollut jo jonkin aikaa, mahaa kiristää, varsinkin jos syö jotain, niin alkaa kamala paine vatsassa. Nyt tulikin mieleen,että välillä maha on ihan kivikova ja "puristaa" kovastikin , MUTTA ei ole kipeä. Onko tämä nyt jotain ennakoivaa supistusta, vai täh?? Oon ihan pihalla koko jutun kanssa. Tällaista oloa en muista edellisistä raskauksista, tai sitten vaan se aika tosissaan kultaa muistot. Onko muilla kipeitä ennakoivia supistuksia?

No, nyt täytyy jo kiirehtiä seuraavaan askareeseen.

uuniz rv 26+5??