Nyt kaikki konstit kehiin pintakuivasta ihosta kärsivälle!!!!!!!
Kommentit (14)
mun atopia ei parantunut valohoidoilla eikä voidecocktaileilla, vaan sillä kun lisäsin ruokavalioon reilusti luonnollista rasvaa.
Avun loysin Amwayn Artistry-sarjasta. Nyt on kuivuus ja herkkyys muisto vain!
Ne sekoittavat kehon oman hormonaalisen toiminnan, ja sitä mukaa myös ihosi oman kosteustasapainon. (petrokemian tuotteet = raakaöljystä johdetut rasvat esim. mineraaliöljyt, benzyl alcholol, parabeenit (methyl, propyl, butyl), paraffinium jne.).
Suosittelisin vain luonnonkosmetiikkaa esim. Melvita, DrHauschka (itselläni atooppinen iho -- loistava päivävoide on kevyt ruusuvoide, yöllä käytän tavallista ruusuvoidetta), Provita, Weleda. Löytyy upeita tuotteita myös vartalolle ja pesuun.
Suosittelisin lisäämään ruokavalioon tabletteina kalaöljyä, sinkkiä, ja Udon kasviöljyä. Luomu neitsytkookosöljystä saa ihanaa kylpyöljyä!
Tämä on jokavuotinen ongelma ja taas ajankohtainen...
Kosteuttavia voiteita löytyy, kuorintaa teen joka viikko ja naamioita silloin tällöin..
ei auta, meikkivoiteen kun laittaa niin kuiva iho vaan korostuu, HELP!!!!!!!!!!!!!
punainen Bepanthen yövoiteena. Käytän joskus meikinkin alla. Ihan teräsjuttu.
löytyy luontaistuotekaupoista (ruskea lasipullo). On loistava myös atoopikoille
sekoaa voiteen vaihtamisesta. Tulee ihan hilseilevän kuivaksi, siis.
Voisiko sinulla olla samaa vaivaa? Minun täytyy ottaa uusi voide käyttöön vähitellen, eli laitan kerran uutta, kerran vanhaa, taas kerran uutta, kerran vanhaa, sitten jo kaksi kertaa peräkkäin uutta...
http://www.dermoshop.com/product.asp?id=11902&page=4
Kannattaa myös tarkistaa ruokavalio. Omega3 käyttöön ja monivitamiinit ja hievenaineet. Juo paljon vettä päivän aikana.
minäkin yritin kaverin neuvosta parantaa kuivaa ja atooppista ihoani artistry sarjalla, mutta sen sijan sain aika pahan kosketusallergian ja ihoni on kuin poltettu, naamasta roikkuvat kokonaiset palat kuivaa ihoa ja alta paljasuu arvet!
sitte mä luin että voiteisiin sisältävä oksibentsoni onkin vaarallinen aine allergikoille ja aiheuttaa useammin pahan allergian! nyt palautan koko satsin kun kolme kuukautta ostamisesta ei oo kulunut vielä
herkän ihon kasvovedellä ja kunnon kerros perusvoidetta yöksi. Aamulla ennen suihkua vetelen taas kerroksen perusvoidetta naamaan, koitan käydä suihkussa niin ettei kasvot kovin kastu. Suihkun jälkeen taas kasvovedellä pyyhin, pakkasilla käytän kosteusvoiteena meikin alla perusvoidetta. Tällä hetkellä taitaa olla vihreä Aqulan.
niin alat huomata eron. Ei tarvitse niinkään kauaa, ehkä jo parin päivän jälkeen huomaat miten kuivuus häviää.
Eli rypsiöljyä tai oliiviöljyä salaatin tai minkä tahansa ruoan yhteydessä, _ei siis kuumennetuna_!!! Eli laita vaikka jogurtin sekaan, mutta muista joka päivä.
Kokeile.
No ensinnäkin joka viikkoinen kuorinta tekee hallaa kuivalle iholle,myös pintakuivalle!Kokeile kuorintaa vain kerran-kaksi kuukaudessa!Lopetat sen vedellä läträämisen kanssa,satsaa puhdistusmaitoon joka on pyyhittävä ja kosteuttava kasvovesi viimeistelee puhdistuksen,kun kasvovesi on vielä kosteena ihon pinnassa niin levitä kosteuttavaa voidetta (imeytyy syvemmälle).Saunassa suojaa kasvot paksulla voiteella (suosittelen myös atoopikoille yms).Vaihtele tuotteita tarpeeksi usein (esim.kun tuote loppuu niin osta eri sarjaa) että ei tule ns.hoit kyllästymistä (hoitavat aineet eivät enää imeydy).Minä kärsin kanssa pahasta pintakuivuudesta ja näiden ohjeiden mukaan ihoni on alkanut elpymään:)
juttu, mikä mulla auttoi, on se, etten enää pese kasvoja aamuisin. Vesipesu kuivatta yllättävän paljon! Iltapesu saa riittää.