Ehdottakaas EDULLINEN viikon ruokalista, niin päästään lomalle
siis rahat aika vähissä, mutta haluan viedä laspet lomalle, joten nyt pitäis vähän pihistää kauppaostoksista.
Kommentit (14)
Aamupalalle puuroa, keittojen kanssa itse tehtyjä sämpylöitä, välipalaksi vispipuuroa, omenariisipuuroa tms. Itse tehtyä mansikkarahkaa.
Erilaisia pannukakkuja (kinkku, salami, omena jne.)
-Joku keitto
-itse tehty perunamuusi ja uunimakkaraa
-Kalapuikkoja,perunaa,kermaviilikastika
-kinkkukiusaus tms iso laatikkoruoka
-jauhelihakastike ja spagettia
-aamupalaksi puuro/itse tehtyä leipää kera lauantaimakkaran
-ruokien kanssa ihan perusporkkanaraastetta yms.
-välipaloiksi/iltapaloiksi tarjouksessa olevia hedelmiä
-teet ruokaa siitä, mikä on alennuksessa kaupassa.
Su makaronilaatikkoa ja ma samaa
ti nuudeli-broiler wok
ke nakkikeitto tai kastike
to samaa
pe jauhelihakastike
kävin just hakemassa tarvikkeet kaupasta, ei mennyt paljoa rahaa
Pinaattiletut itse tehtyinä yhtenä päivänä, uuniriisipuuro toisena! Makaronilaatikkoa syö hyvinkin parina päivänä, hernaria saa halvalla ja sitten vaikka makkarasoppa!
-50% tuotteita, lihoja yms... on edullista
Just tänään kävin ens viikon ruokia ostamassa,kun on vähän samat aatokset :)
Aattelin et kotiruoista viikon verran tinkimällä säästän 2x ravintolaruoan hinnat meidän perheelle :D meitä on 4 hlöä. Mies syö lounaat töissä.
Aamupalaksi keitän nyt viikon puuroa,ostin neljän viljan hiutale pkt ja ohrapuuro pkt. Kotona oli jo lisäksi mannapuuro pkt josta ajattelin iltapuurot keittää ainakin parina iltana. Muuten illalla syödään leipää+hedelmiä.
Maitoja en oo tähän listannut koska ne haetaan tarpeen mukaan.
MA: jauhelihakeitto (halvin ja pienin jauhelihapkt), 2 pss keittojuureksia (joku rainbow tmv),perunoita syöjien mukaan ja 1-2 kourallista makaroonia mukaan
Päivälliseksi samaa.
TI: Lidl halvin (se ISO) pkt kalapuikkoja ja keitettyjä perunoita
Lisäksi teen illemmalla pannukakkua.
Päivälliseksi (halpis)nakkeja ja makaroonia.
KE: kasvissosekeitto (ostin 2 pkt rainbown pakastetta) + itse leivottuja pikkusämpylöitä
Päivälliseksi jauhelihakastiketta ja spagettia
TO: Päivällisruokaa (eilistä)
Päivälliseksi kalkkunakastiketta (vihanneksia,kalkkunasuikaleita) ja riisiä
PE: pinaattilättyjä,perunamuussia
Päivälliseksi itse tehtyä tonnikalapizzaa
LA: kalakeittoa pakastaseistä
Päivälliseksi munakasta
SU: broilerinkopia ja riisiä,kasviksia
Päivälliseksi nakkipannaria
välipaloina lapsille annan omenaa ja ruisleipää,leivät haimme leipomon poistomyynnistä, banaaniakin ostin ja pari tölkkiä ananasmurskaa,lapset rakastaa kun sekoitan ananasmurskaan banaanin paloja
tonnikala-makaroni-he-maissi-paprikasalaattia
jauhelihakeitto 2 pvää
br.suikaleet,wokkivihannekset-nuudelit
kalapuikot perunamuussilla
itsetehty pestokastike täysjyväspagetin kanssa
pestokastike:1 ruukku basilikaa,auringonkukan siemeniä, v.sip.kynsiä 2-3 kpl,öljyä n. 0,5 dl, 1 dl pastan keitinvesi
kaikki tehosekoittimessa soseeksi
mitenkään tavoitteellisesti säästetä, mutta syödään noita ruokia (pestokastiketta lukuunottamatta) ihan kesät talvet, enkä ole pitänyt sitä erityisenä säästäväisyytenä! Mitä ihmettä te sitten syötte kun haluatte oikein tuhlailla???
tuhlaillessa syödään vain vähärasvaista naudanjauhelihaa,täyslihaa,tuoretta kalaa,täysjyvämakarooneja,paljon erinlaisia hedelmiä ja tuoreita kasviksia..
ja pesto, vaikka itsetehtynäkin, ei ole kyllä mitään halpaa!!!
kalaa,broilerin maustamattomia fileepihvejä, käymme vielä lisäksi ravintolassa syömässä
nythän saa cittaristakin tuoretta kirjolohta alle neljä euroa kilo. Ostan usein kokonaisen kalan, fileoin ja käytän ruodot ja pään kalakeittoon. Filepalat pilkon annospaloiksi ja pakastan. Niitä syömme silloin tällöin pannulla paistettuna. En pidä tuoretta kalaa mitenkään ylellisyytenä, mutta kyllähän fileointi on työlästä.
tarkoitin tavallisia pääruokalajeja että ne olivat niitä edullisia mitä syömme koko ajan, tottahan salaatti&raasteainekset on oltava tuoreita, vaikka olisivatkin kalliimpia talvella. myös hedelmiä ostamme ihan ympäri vuoden, mutten osta mitään kasvista joka maksaa yli 4 euroa kilo!
hernekeitto
pinaattikeitto
porkkanasosekeitto
jauhelihakeitto
omatekemä jauhelihapizza