Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: 2 lasta ala-asteella, läksyjen auttamiseen menee yht 2 tuntia/ ilta- mites muilla=?

Vierailija
06.02.2009 |

Autatko lastasi läksyissä=?

Montako koululaista=?

Paljonko menee aikaasi/ ilta=?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkokausia, ja läksyjen tsekkaukseen on mennyt enintään 20 minuuttia. 3 alakouluikäistä lasta.

Lapsen kuuluu tehdä läksyt, ei aikuisen. Jos lapsi ei itsekseen osaa, niin tarvitsee tukiopetusta tms.

Vierailija
2/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autatko lastasi läksyissä=? autan. En niinkään siinä, miten tehtävät tehdään, vaan siinä, että ei tehdä jotain muuta... eli palautan aina siihen tehtävään. Tarvittaessa selitän sen teorian, johon tehtävä perustuu, kun se on voinut luokassa mennä korvien ohi. Lapsi tajuaa yleensä yhdestä kerrasta.

Montako koululaista= kuten sanottu, yksi.

Paljonko menee aikaasi/ ilta=? jotain 20 minuutin ja kahden tunnin välillä, sen mukaan, kuinka vaikeaa se keskittyminen sinä päivänä on.

Ja joo, voi olla, että lapsi tarvitsisi tukiopetusta. Koulu ei kuitenkaan sitä anna, joten minä opetan. Oppimistulokset sinänsä on kyllä ihan normaaleja, eli pienellä avulla kotona päästään 8-9 numeroihin kokeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhempani olleet jotenkin poikkeavia vai eikö lapsia autettu läksyissä ennen ollenkaan? en muista että kertaakaan vanhempani olisivat tehnet läksyjä kanssani.

Vierailija
4/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saavat tukiopetusta

t: ap

Vierailija
5/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, kun nyt jaksat neuvoa ja "kasvattaa" lapsesi keskittymään läksyjen tekoon, se kantaa pitkälle tulevaisuuteen. Hassua sanoa, että lapsen pitää itse pärjätä. Tuntemani opettajaäidit ja -isät valvovat tarkkaan lastensa läksyjen tekoa. Tee sinäkin vaan niin.

Vierailija
6/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeistakin tulee kymppejä.

Toisella taasen menee 15min. Lapsi 1-luokalla. Tarkistan jotain tehtäviä ja joskus autan selvittämään, mitä tehtävässä on tarkoitus tehdä. Lapsi osaa vasta lukea sanoja. On sellainen laiska oppimaan, ei siis yhtään pinnistele, yhtään missään.

Eli kait tuossa 15 min menee. 2 lasta. Toista autetaan.

Vierailija
7/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(viikonlopuiksi ei tule läksyä) 0-30 min/ilta.

Ekaluokkalainen tekee läksyt hetkessä eikä kaipaa apua. Tarkistan vaan pikaisesti (en aina) ja kuuntelen jos on lukuläksyä. Poika on hyvä koulussa.

Kolmasluokkalaista autan läksyissä tarvittaessa (ei tarvii äikässä ja matikassa) eli lähinnä autan enkussa ja kokeita tenttaan.

Vierailija
8/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse juuri auttaa, enimmäkseen hoitavat läksynsä itsenäisesti

4.,2. ja 1.luokka

Vierailija
9/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes tarkastellut että on tehnyt, kun on tunnollinen ja opelta tullut hyvää palautetta...

Vierailija
10/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ekalla ja kolmannella. Läksyissä autan jos eivät jotain juttua itse hiffaa (tehtävänanto epäselvä tai vaikka matikassa jotain monimutkaista). Useimmiten lapset kuitenkin tekevät läksyt itsenäisesti ja minä korkeintaan muistutan tekemään ne ja katson vähän jälkeenpäin että on oikeasti jotain tehty ja ymmärrettävällä käsialalla.

Meidän lasten koulussa on se periaate, että ekaluokkalaisen ei tarvi tehdä läksyjä varttia kauempaa ja kolmasluokkalaisella raja kulkee puolessa tunnissa (toki kokeisiin lukeminen on asia erikseen). Vanhempainilloissa on tätä erikseen painotettu, että läksyjä annetaan vaan sen verran että niistä pitäisi keskiverto-oppilaan selvitä näissä annetuissa rajoissa - jos menee kauemmin, opettajalle pitää informoida tukiopetuksen tarpeesta.

Vierailija
11/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yritän saada lapset tekemään ne läksyt.

Läksyjen teko aika vaihtelee parista minuutista tuntiin.

Riippuen läksyjen määrästä.

2 koululaista. Viides luokkalainen ja ekaluokkalainen.

Viidesluokkalainen tekee läksyt nopeasti hutaisemalla ja jälki on myös sen näköistä.

Ekaluokkalainen tekee pikkutarkkaa jälkeä ja huolellisesti joka kirjaimen ja numeron.

En vahdi vieressä vaan tarkistan läksyt kun ne on tehty. Harvoin niissä mitään huomauttamista on ja tähän menee aikaa pari minuuttia.

Vierailija
12/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoululaisten läksyjä en ole vilkaissutkaan. Esikoinen on lintsari. Muutaman kerran vuodessa pakotan sen muutaman päivän ajan opiskelemaan kanssani, että pysyy kärryillä siitä missä mennään. läksyjä en kyllä hänenkään kanssaan tee, olkoon tekemättä jos ei kiinnosta.

Vanhimman arvosanat menee keskimäärin kasissa, nuorempien paljon paremmin.

Eli siis säännöllisesti ei mene minuuttiakaan.

Vierailija
13/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opettaa vastuunkantoon jo alle kouluikäisenä.

Kysynet miten se tapahtuu ? Kun lapsi on muutaman vuoden ikäinen hänet otetaan mukaan oikeisiin askareisiin, siivoaa omat lelunsa, on mukana ruoanlaitossa jne. Ikätason mukaisia pieniä tehtäviä.

Näin olen toiminut ja lasten koululäksyissä ei ole minua tarvittu. Vastuuntuntoisia lapsia jotka tekee itsenäisesti annetut tehtävät, lukevat kokeisiin käskemättä oma-aloitteisesti. Todistusten keskiarvo vähän yli ysin.

Kotitehtäviin menee lapsilta 5 min - 40 min päivässä näin veikkaisin, kokeisiin voivat lukea pari tuntia illassa parina iltana ennen koepäivää.

Lapset ovat vitosella ja seiskalla. Olen sanonut heille jo ekalla ollessaan että ne tehtävät ovat heidän ei äidin. Ensimmäisellä luokalla opettajan ehdotuksesta tarkistin muutamia kertoja matikan tehtävät mutta kun havaitsin ettei ole aihetta niin jätin sikseen.

Lapsissa on eroja sen ymmärrän mutta onnekseni minulle laiskalle äidille osui tällaiset pärjäävät lapset. Keskittyminen ei ole tuottanut ongelmia missään vaiheessa.

Vierailija
14/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai tekin ymmärrätte, että toiset lapset tarvitsevat enemmän tukea, kannustusta, neuvoja ja apua kuin toiset. Ei kaikki tee läksyjä 15 minuutissa.

Vierailija
15/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rooli vanhempana on "potkia" tekemään läksyt, ei luettaa vieressä. Lapsi on tosi hyvä koulussa ja pärjää hienosti. Ei muakaan kukaan auttanut lapsena ja olin aina kympin oppilas. Vanhempani olivat opettajia ja niin on mun mieskin/lapsen isä. Huolehtia pitää, mutta ei tehdä puolesta.

Vierailija
16/16 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistanut tehtäviä! Olen kyllä kysynyt, onko kaikki läksyt tehty tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi