käytätkö rypsiölyä vai oliiviöljyä?
Itse käytän tällä hetkelle kylmäpuristettua rypsiölyä, koska se on neitsytoliviiöljyä terveellisempää ja useitamerkkejä halvempaakin. Mutta taidan pian taas ostaa öliiviöljypullon, sillä maultaan hyvä oliiviöljy on minusta vähän parempaa...
Kommentit (11)
Eli sekoitan itse.
Oliiviöljy on parempaa rypsiöljy taas terveellisyydeltään huippuluokkaa (hyvien rasvahappojen koostuvuus).
Oliiviöljyä salaattiin, rypsiä paistamiseen ja muuhun, jossa maulla ei ole niin väliä.
sen makuun - saati sitten lapset. Aion seuraavaksi ostaa sitruunalla maustettua oliiviöljyä, tosin en tullut vielä katsoneeksi, onko se tehty neitsytoliiviöljystä...
Joitain ruokia ei voi ajatella ilman oliiviöljyä, mm. kreikkalaisiin ruokiin antaa oman makunsa, toisiin taas ei oliiviöljy maultaan sovi, esim. intialaiset, muut itämaiset.
Eniten meillä menee oliiviöljyä, pidän sen mausta, mutta molempia aina kotona. Öljyjä en koskaan säilytä jääkaapissa niin eipä ole ongelmaa jähmettymisestäkään.
ja kakkoselle tiedoksi ettei oliiviöljyä kuulu säilyttää jääkaapissa...
Rypsiöljyä käytän paistamiseen, oliiviöljyä salaatissa
Kylmäpuristettu rypsiöljykin on terveellistä, mutta en pidä sen mausta.
En pidä oliiviöljyn mausta. En kyllä pidä oliiveistakaan.
koska on kotimaista
koska on terveellisempää kuin oliiviöljy
koska on halvempaa kuin oliiviöljy
Koska se on halvempaa, eikä jääkaapissa jähmety kuten oliviiöljy.
Lisäki käytän öljyä vain ruuan paistamiseen, ei ole niin väliä mitä öljyä se on... Salaatinkastikkeet ymv. kun ostan valmiina.