Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen synttäreistä uhkaa muodostua pettymys; päiväkotikavereita kun ei kiinnosta

Vierailija
07.12.2008 |

Siis oltiin järjestelty synttäreitä erääseen sisäleikkipuistoon lapsellemme. Laitettiin kutsut 8:lle päiväkotikaverille ja kutsuihin tietysti VASTAUSPYYNTÖ, jotta tiedämme, kuinka monta on juhliin tulossa.

Mutta eipä ole yksikään vaivautunut vielä vastaamaan mitään (siis puhelimitse, tekstiviestiäkin olisi ollut kätevää käyttää, kun ei vanhempien kesken kummemmin tunneta) ja huomenna olisi siis viimeinen vastauspäivä.

On se kumma, miten vaikeaa muka olisi tekstata edes, että "meidän lapsi ei tule" tms. Tiedän kyllä, että noista lapsista joka ikinen olisi innoissaan oikeasti tulossa, mutta ne vanhemmat näköjään eivät tykkää ajatuksesta. Kuvittelevat ilmeisesti, että joutuisivat maksamaan sisäänpääsymaksun. Vai mikä ihme mahtaa olla syynä???

Miten tämänkin selitämme pojallemme, joka malttamattomana odottaa synttäreitään ja päiväkotikavereitaan sinne. Ei voi muuta sanoa, kuin että onpa VÄLINPITÄMÄTTÖMIÄ ja v:mäisiä ihmisiä.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun emme tiedä suurimman osan sukunimiäkään, puhumattakaan puhelinnumerosta... Aika homma alkaa niitä selvittelemään.

Joku sanoi täällä tosiaan osuvasti, että virhe numero 1 oli pistää mies asialle... Itselläni kävi mielessä sama ajatus =-/.

Ja kyse on eskarilaisista.

Vierailija
2/52 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä ei lukenut, kuin sinä väitit lukeneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selität tilanteen.. Tai sit vaan pistät saman "tekstari"tekstin koneelle,tulostat lappusia ja laitat huomenna kutsuttujen lokeroon...

Ei tää OO noin vaikeeta ;D Ja tosiasia on et uskoisin mäkin et useet on tulossa silti,ne ei vaan oo tajunneet ilmoittaa...

Vierailija
4/52 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- yksi ilmoitti hyvissä ajoin että tulee

- kaksi ilmoittivat päivää ennen deadlinea, että tulevat

- kaksi ilmoittivat deadlinepäivänä, että tulevat, toinen perui juhlapäivänä

- yksi ilmoitti muistutustekstarin jälkeen heti että tulee

- yhdestä ei kuulunut ikinä mitään (ja mulla ei ollut vanhempien puhelinnumeroa, tämä oli ulkomaalaistaustainen päiväkotikaveri)

ELI TOIVOA ON

Vierailija
5/52 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset eivät tajua mitä tarkoittaa VP. Olen tämän saanut huomata ja kyse on ollut monista erilaisista juhlista: synttäreitä, häät, ristiäisiä... Ja tasaisesti niitä ymmärtämättömiä löytyy sekä sukulais- että kaveriporukasta. Ihme juttu kyllä, jaksan aina kummastella että miten niin monet eivät tiedä tuota.

Vierailija
6/52 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen vanhemmille. Joita siis myös pyydetään vastaamaan, ja eiköhän voi olettaa että aikuinen ymmärtää mitä v.p. tarkoittaa.

Sen lukee ja siihen reagoi vanhempi, tietysti, mutta kyllä se kutsu lapselle on tarkoitettu.

Mua vaan naurattaa pk-ikäisen kutsussa v.p. Mun mielestä se ei sovi siihen ollenkaan. Ja naurattaa se, että joku täällä jo puolusteli sitä etiketillä. Siis pienen lapsen synttärit ja äidit jauhaa etikettisäännöistä.

Mut hei, eihän tämä nyt varsinaisesti edes liity aiheeseen, joten ei kannata välittää. Kyse onkin vain ja ainoastaan yhdestä mielipiteestä. :-D

Vierailija
7/52 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimittäin ole tiennyt aiemmin mitä v.p tarkoittaa, Aina sitä oppii uutta. En tosin tiennyt pomon kysyessä minulta mitä hetu tarkoittaa vaan sotun olen kuullut, ja huom olen nelikymppinen nainen.

Vierailija
8/52 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottivat itse laittamaan lapun lokeroon ja kysymään numeroa.

Vierailija
9/52 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, yleensä kannattaa laittaa niin, että jos EI pääse tulemaan ,niin ilmoittaa. Monet kokee sen automaattisesi näissä kutsuissa niin, ja sen takia eivät tajua ilmoittaa jos pääseekin tulemaan.

Vierailija
10/52 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojan synttäreitä vietetään aina koulun joululoma-aikaan, joten jätimme muutama vuosi sitten kutsut päiväkotiin jo hyvissä ajoin ennen joulua, pyynnöllä ilmoita ellet pääse. Kutsuttuja oli 8, joista kukaan ei ilmoittanut esteestä. Kyllä pojalla oli pettymys valtava kun vain 2 kutsuttua tuli paikalle, ja meillä oli pöytä katettuna ja ohjelma suunniteltuna niin että lapsia on 8-9. Todennäköisesti vanhemmat oli ajatelleet että mennään jos ei satu kummin kaima tulemaan kylään samaan aikaan. ja tietenkin joku muu meno menikin siten lapsen menojen edelle. Yksi noista kutsutuista oli sellainen, että poika kutsui hänet useana vuonna peräkkäin, eikä he koskaan ilmoittaneet mitään, mutta ei poikaa myöskään kutsuilla näkynyt.

Seuraavana vuonna lapsi halusi varmistaa että synttäreistä tulee kunnon juhlat, ja kutsui sitten reilu 10 kaveria (koska oikeasti 4 vierasta on kyllä minimi liki eskari-ikäiselle, ja ylläri sillä kertaa tuli sitten kaikki tuota yhtä lukuunottamatta ja meinasi pöydästä loppua tila!)

Ymmärrän hyvin että noissa seikkailupuistoissa oleviin synttäreihin on ilmoittautuminen myös jos pääsee, koska yleensä niissä on perushinta joka kattaa esim. 8 osallistujaa tarjoiluineen ja sisäänpääsymaksuineen.

Jos sitten tulisi vain 2 vierasta, niin olisi mukavampi ottaa vaikka pihasta joukko lapsia mukaan, kuin että synttäreitä vietetään vajaalla miehityksellä. Samalla kun ilmoittautuu, voi sitten sopia joukkokuljetuksista, ettei kaikkien tarvitse yhtä lasta sinne viedä.

Vierailija
11/52 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttäreille on ilmoitettava pääseekö vai ei. Kyseessä on kuitenkin jo melko hintavat synttärit. Hintahan määräytyy osallistujien lukumäärän mukaan, joten mielestäni on tärkeää tietää kuinka moni tulee, ettei maksa turhasta. Eli VP on ehdoton. Kotisynttäreillä ei ole niin väliä tuleeko vieraita 4 tai 10 silloin riittää ilmoitus, jos ei pääse. Olen järjestellyt lapsille synttäreitä jo vuosien ajan ja aina vaan on joutunut huomaamaan, että ihan sama mitä kutsussa lukee. Osa vanhemmista on niin hälläväliä ettei tosikaan.

Vierailija
12/52 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olen kyllä samaa mieltä siitä, että VP on hyvä olla ja olisi kiva jos siihen vielä viitsittäisiin vastatakin...

Hintahan määräytyy osallistujien lukumäärän mukaan, joten mielestäni on tärkeää tietää kuinka moni tulee, ettei maksa turhasta. Eli VP on ehdoton.

Vierailija
13/52 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyse olisi tuttavaperheen kahville kutsumisesta niin AINA on kohteliasta vastata kutsuun, pääsi tai ei.

Yllättävää miten monella ne käytöstavat ovat hukassa.

Mua vaan naurattaa pk-ikäisen kutsussa v.p. Mun mielestä se ei sovi siihen ollenkaan. Ja naurattaa se, että joku täällä jo puolusteli sitä etiketillä. Siis pienen lapsen synttärit ja äidit jauhaa etikettisäännöistä.

Vierailija
14/52 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä lähtee nykyisin kutsut vaan vanhoille tutuille joiden tietää saapuvan paikalle tai edes ilmoittavan jos ei tule.

Vierailija
15/52 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan vastaa ihan tarkoitustaan mennä paikalle ja huomata että synttärisankari on ainut juhlija :/

Ei ehkä hirveästi lämmitä säästää ne eurot kun toinen leikkii yksin tötteröhattu päässä, jee jee...

Mä en nyt lukenu ketjua ihan tarkkaan loppuun että mitä tilanteelle on tapahtunut, mutta kyllä mä laittaisin viestin tai jopa ihan soittaisin että oletteko tulssa, ellei törmää tarhalla että voisi kysellä..

Vierailija
16/52 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat varmasti tulevat, koska eivät tiedä mitä v.p. tarkoittaa tai luulevat, että vain esteestä pitäisi ilmoittaa.

Sinänsä ymmärrän kyllä harmisi, ap. Itse laitan aina kutsuihin selvällä suomenkielellä "Ilmoitathan, jos et pääse tulemaan juhliin" - ja tämäkin on joillekin ylivoimaista ymmärtää. Useimmat kyllä toimivat tässä suhteessa asiallisesti, kiitos heille.

Vierailija
17/52 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en millään ehdi koko ketjua lukemaan läpi.

Mutta siis minusta tuo 8 kpl on ihan hyvä määrä tuonikäisen synttäreille.

Mutta itse vastauspyyntöön, Luulen, ettei vanhemmat ole sitä huomenneet. Yleensä minäkin kun olen saanut kutusn, niin siitä on ollut pyyntö ilmoitta siinä tapauksessa, jos ei pääse tulemaan. Minäkin varmaan epähuomiossa olisin ollut ilmoittamatta.

Mutta itse synttäreistä. Onko paikka kaukana? Onko sinne helppo päästä esim. yleisillä tai mahtuisiko joku/jotkut teidän kyytiin. Sekin voi olla syynä, miksi ei pääse, jos ei vanhemmat ehd/voi kyyditä lasta jonnekin. Ja tuonikäistä ei tietenkään voi laittaa itsekseen. Entä onko vanhemmilla mahdollista olla paikan päällä, koska voi olla, ettei joku lapsi uskalla jäädä ilman vanhempaa, etenkin jos ei teitä vanhempia hyvin tunne. Onko se päivä viikonloppuna vai viikolla ja onko kelloaika sellainen, että sinne ehtii hvyin, vaikka töistä pääsisi klo 17.00? Voiko lasten vanehmmilla on viikonlopputöitä tms.?

Tuskin kuitenkaan kysymys olisi siitä, ettei vanhemmat halua lastaan noin kivoille kutsuille päästää. Toki jotkut vanhemmat ovat arempia, jos eivät teitä hyvin tunne.

Mutta itse laittaisin vielä huomenna erillisen lapun mukaan, jossa vielä varmistaisin pääsyn ja mainitset sen, että jos on kyytiongelmia, niin teidänkin kyytiin mahtuu tms.

Ja sekin on hyvä, että teidän numero on myös annettu, jos tarvitsee lisätietoja paikasta tai haluaa teiltä kysyä jotain muuta/ohjeita.

Vierailija
18/52 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oltiin järjestelty synttäreitä erääseen sisäleikkipuistoon lapsellemme. Laitettiin kutsut 8:lle päiväkotikaverille ja kutsuihin tietysti VASTAUSPYYNTÖ, jotta tiedämme, kuinka monta on juhliin tulossa.

Mutta eipä ole yksikään vaivautunut vielä vastaamaan mitään (siis puhelimitse, tekstiviestiäkin olisi ollut kätevää käyttää, kun ei vanhempien kesken kummemmin tunneta) ja huomenna olisi siis viimeinen vastauspäivä.

On se kumma, miten vaikeaa muka olisi tekstata edes, että "meidän lapsi ei tule" tms. Tiedän kyllä, että noista lapsista joka ikinen olisi innoissaan oikeasti tulossa, mutta ne vanhemmat näköjään eivät tykkää ajatuksesta. Kuvittelevat ilmeisesti, että joutuisivat maksamaan sisäänpääsymaksun. Vai mikä ihme mahtaa olla syynä???

Miten tämänkin selitämme pojallemme, joka malttamattomana odottaa synttäreitään ja päiväkotikavereitaan sinne. Ei voi muuta sanoa, kuin että onpa VÄLINPITÄMÄTTÖMIÄ ja v:mäisiä ihmisiä.

Vierailija
19/52 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoitko kutsuun, mitä juhlat sisältää? Siis esim. "Tervetuloa Matin synttäreille Hop Loppiin! Juhlavierailla on vapaa sisäänpääsy puistoon sekä tarjoilua. "

Vierailija
20/52 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurinosa ihmisistä tekee asiat viime tipassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän