Olen menossa sokerirasituskokeeseen, pidättäydynkö sokerista muutaman päivän?
Tai siis lähinnä vaikuttaako se jos olen edellisenä iltana sattunut syömään jotain sokeripitoista paljon?
Harmittaa koska raskausaikana söin juuri silloin illalla megapussin karkkia ja seuraavana päivänä oli se rasitus. Paasto-arvo oli hieman koholla.
Nyt en ole raskaana ja olen laihduttanut runsaasti sekä ottanut muutenkin opikseni terveelliset elämäntavat.
Normaalit lukemat olisi hienoa saada, siksi mietinkin voinko itse syömisilläni kämmätä tämänkin mittauksen?
Tarkoitus ei siis ole syödä sokeria mutta tarvitseeko sitä vältelläkkään?
Kommentit (3)
Testin tarkoitushan on selvittää, mikä on elimistösi normaali tila, eli sen kapasiteetti käsitellä ravinnon rasvoja ja sokereita. Jos normaalisti syöt megapussin karkkia, niin silloin sinun ehdottomasti myös pitää syödä se megapussi karkkia myös ennen kokeisiin menoa, että saat selville, mitä elimistösi siitä tykkää. Jos taas et normaalisti syö, niin silloin et tietenkään syö ennen testiäkään. Se sokerirasitustesti ei ole mikään koe, josta pitää selvitä, vaan testi, jolla selvitetään sinun omaa terveydentilaasi ja koitetaan ennakoida mahdollista hoitotarvetta.
Mutta syöt vaan ihan normaalisti, eli samaa mieltä kuin edellinen vastaaja.
ja tietysti ohjeenmukaisesti pidät paaston jotta saat paastoarvon.