Paljonko tienaa merkonomi? Entä tradenomi? Ja minkälaisista hommista?
Entäs yo-merkonomi, tienaako enemmän kuin merkonomi? Kaipaisin siis ihan oikeita kokemuskia, en mitään taulukkopalkkoja.
Kommentit (9)
siis olen sekä yo-merkonomi että tradenomi. Työelämässä olen ollut kymmenen vuotta, joista 3 vuotta äitiyslomalla ja yhden vuoden opiskelemassa. Asiantuntijatehtävissä olen ja palkka vajaa 3000. Ei huono, mutta ei huippuliksakaan.
ja minun "alojani" on kirjanpito ja toimistosihteerin, myymäläpäällikön jne työt. Ei mitään hirmuliksoja, mutta tuollaisiin töihin pääsee melko vaivatta tällä koulutuksella. Sitä kautta sitten eteenpäin parempiin palkkoihin.
Helposti saa esim. esimieskoulutusta jne.
ja minun "alojani" on kirjanpito ja toimistosihteerin, myymäläpäällikön jne työt. Ei mitään hirmuliksoja, mutta tuollaisiin töihin pääsee melko vaivatta tällä koulutuksella. Sitä kautta sitten eteenpäin parempiin palkkoihin.
Helposti saa esim. esimieskoulutusta jne.
Tienaan 1900€ kuussa eli en kovin häävisti.
palkkaa 2400 euroa/kk. Mikä on hyvä liksa näissä hommissa valtion vinkkelistä mutta on mulla hommaakin.
itse olen assari ja tienaan 3200 per kk. Yo-merkonomi taustalla
Tuota luokkaa on olleet muutkin työni. Toimistotöitä olen tehnyt, lakutusta, reskontraa, puhelinvaihdetta, postitusta jne. Mielestäni aika perinteisiä merkonomien töitä.
itse tiedän tradenomin joka tienaa n. 4500e/kk, ja toisen tradenomin joka tienaa n. 2000e/kk. Eli vaikea tuota on sanoa.